برمک: پست های زنان در وزارت داخله نمایشی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۵    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142835 منبع: پرینت

شرایط برای زنان پولیس در کشور همواره دشوار بوده است.

به نقل از طلوع، ویس احمد برمک، وزیر داخله کشور در نشستی با حضور نماینده ارشد ملکی ناتو و سفیر کانادا در در سفارت کانادا در کابل درخصوص نقش زنان در صفوف نیروهای پولیس گفته است که بیشتر پست ها برای زنان در وزارت داخله نمایشی است و شرایط برای زنان پولیس در کشور همواره دشوار بوده است.

برمک گفته است که شرایط برای زنان پولیس همواره دشوار بوده است و آنان از یکسو در برابر مخالفت خانواده هایشان ایستادگی کنند و از سوی دیگر از سوی همکاران مردشان تبعیض را تحمل کنند.

نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان نیز در این نشست اوضاع زنان پولیس در افغانستان ناگوار می داند و افزون بر او، سفیر کانادا نیز از حکومت می خواهد تا بیشتر به مصونیت زنان پولیس بپردازند و به حقوق آنان بویژه در روند استخدام و آموزش توجه کند.

گفتنی است که در حال حاضر 3 هزار زن در صفوف نیروی های پولیس هستند که این رقم چیزی حدود 2 درصد کل نیروهای پولیس را تشکیل می دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برمک
زنان پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   یاور شما که از ریاست رجال برجسته آمده اقلا مانع دزدی های بعدی اش شوید ونگذارید منبعد از سایه بودن شما سو استفغاده کند

>>>   برمک صاحب اینقدر که به فکر زنان هستی در قلب امریکائی ها برایت جای کمائی میکنی ، آفرین خوب سیاست روز را فهمیده ئی !
ر

>>>   Parwani
برای امنیت خیرخانه چی میتوانیم؟

نهاد های حکومتی از تامین امنیت جانی و اجتماعی خیر‌خانه عاجز اند. انانیکه که فکر میکنیم بعنوان بزرگان سیاسی درین عرصه احساس مسئولیت کنند متاسفانه بیشتر از دیگران مسوول این وضعیت اند.
شب و روز در کوچه های خیرخانه صدای شلیک گلوله شنیده می شود، گشت و گزار افراد مسلح غیر مسوول زیاد شده، اختطاف و تهدید پولدارها افزایش یافته، امار دزدی موتر و خانه ها بیشتر شده‌. متاسفانه دیشب در حصه سوم خیرخانه ۱۰ نفر اعضای یک خانواده، یکجا بشکل فجیعانه بقتل رسانیده می شوند اما از سنگ صدا بر می آید و مردم خیرخانه نی. انگار که هیچ کسی کوچک ترین همدردی ای با این مقتولین بی‌گناه نداشته باشد. انگار هیچ آدم با شعوری در بین ۲ ملیون اهالی خیر خانه وجود نداشته باشد که یخن حکومت را بگیرد و خون خواهی کند. سطح همبستگی بین مردم خیرخانه بسیار پایین و خیلی نگران کننده است.
ما نه برای همسایه و همشهری خود کاری میکنیم و نه هم برای پیش گیری از قربانی شدن خودما در آینده نگرانیم. آرام نشسته و وخیم تر شدن اوضاع را نظاره میکنیم.

این ناتوانی به میزانی که در فساد و بیکاره گی نهاد های حکومتی ریشه دارد به همان اندازه بخاطر خاموشی ما در برابر دخالت و واسطه بازی سیاسیون خودمان در قسمت مجازات افراد بی بند و بار نیز ریشه دارد.
یکی از راه های حل این است که می بایست یک شورایی از بزرگان و اهالی مسوول خیرخانه ایجاد شود تا به حالت اسف بار امنیتی و اجتماعی این ساحه ی دو ملیونی رسیدگی به عمل آید.
و یا اینکه هر محل در سطح خود برای دفاع از همدیگر باهم متعهد گردند.

>>>   یک کندک پولیس برای امنیت پولیس زنانه ضرورت است مگر نباید مردانه باشد.
از جنس بی خطرش باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است