زبان انگلیسی مبنای تعیین روسای معارف
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142832 منبع: پرینت

پيشنهاد هشت تن از روساى معارف ولايت هاى بغلان، ميدان وردك، بلخ، قندوز ... كه از طريق پروسه (CBR) كامياب شده بودند به دليل عدم آشنايى كامل با زبان انگليسى از سوى ریيس جمهورى منظور نگرديده است.

منابعی مى گويند كه به عِوَض آنان هشت تن ديگر كه در رديف هاى دوم و سوم در پروسه امتحان رقابتى قرار گرفته بودند و با زبان انگليسى آشنايى دارند از جانب كميسيون اصلاحات ادارى جهت منظورى به رياست جمهورى پيشنهاد شده است.

ناصر فرزام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زبان انگلیسی
معارف
نظرات بینندگان:

>>>   پاسخ به چند ادعای کاذب و جعلی متعصبین پشتون مانند یون، حکمتیار، احدی، طاقت و دیگر خران فاشیست که هر روز مردم را فحش میدهند!
==================================
١- ما پشتون ها مردمان بومي افغانستان امروزي هستيم.
جواب : پشتونها قوم كوچي بودند وتا حال يك تعدادش كوچي باقی مانده اند، كوچي هيچ وقت بومي شده نمي تواند .
٢-افغانستان از افغان يا (پشتونها ) است به خاطركه پيشوند اين كشور افغان است .
جواب: نام افغانستان يك نام تقلبي است در سال١٨٤٦ م توسط انگليس ها به خاطر امتياز گيري زيادتر به نفع پشتون ها از روس تزاري و هند برتانوي نام گذاري شد اين كشور پیش از آن اسم سززمین ما خراسان بود .
٣-ما پشتون ها اكثريت هستيم .
جواب:همه مي دانند كه تا به حال هيج وقت نفوس شماري كامل از افغانستان صورت نگرفته است و احصاييه كه شما مي دهيد اين يك نوع امتياز گيري تقلبي است .
درزمان جمهوریت محمد داوود اداره مرکزاحصاییه با کمک ملل متحد سرشماری نفوس را از پلچرخی آغاز و به سوی جلال آباد و کامه و لغمان و تمام مشرقی ادامه دادند و پس از توحید ارقام معلوم که که پشتونها در منطقه خود که ادعای اکثریت داشتند از ۳۵ در صد بیشتر نیستند و هنوز مناطق مرکزی و شمال و مناطق غربی کشور که مناطق غیر پشتون اند سرشماری نشده بود که از هراس این سرشماری را متوقف کردند.
در حاليكه اگربا تعقل محاسبه كنيم كابل مركز تجمع اقوام است از آنجا ما قياس كرده مي توانيم كه شما اقليت هستيد در سال ١٣٨٧يك موسسه مستقل امريكايي بنام Independent statistics كه مركزش در كارته ٤ كابل بود در روزنامه نيوز امريكا نشر كرده بود ٨١ فيصد افغانستان غير پشتون است .

٤-زبان پشتو زبان ملي و اول افغانستان است .
جواب : ملي كلمه است كه بر يك كليت گفته مي شود .در حاليكه زبان پشتو را تنها پشتونها مي دانند نه اکثریت مردم افعانستان .
دراين صورت تنها زبان فارسي يا دري زبان ملي شده مي تواند كه تمام اقشار و اقوام به شمول پشتونها به آن دسترسي گفتاري و نوشتاري دارند .

٤- ما اوغان هستيم غيرت پشتونوالي داريم.
جواب:من تا حال نمي دانم حكايت از غيرت پشتونوالي چيست؟
ويا اينكه يك شعار نمايشي است ؟
اگر قرار باشد غيرت به خاك فروختن ويا آوردن انگليس روس وپاكستاني و امریکایی باشد پس شاه‌شجاع ،تركي، امين ، نجیب وملا عمر ازهمه با غيرت هستند.

چرا ازفرهنگ كهن و افتخار آفرين خُراسان خرف نمی زنید؟ ويا اينكه با خُراسان(خورآسان) و مردمش كه امروزاكثريت ملت ما را تشكيل ميدهد دشمنی دارید.
همه فاشيستان بايد فرهنگ منطق و حقيقت پذيري را پذيرا شوند و هيچوقت از فرهنگ تزوير وتقلب كار نگيرند اين به نفع شان نيست چرا كه يك روزحقيقت آشکار مي شود و آنگه سياه رو شود هر که در او غش باشد .

نوشته از
علی سجادی

>>>   خوبست لا اقل با یک لسان بیشتر اشنایی داشته باشد

>>>   میگویند کسانیکه به زبان روسی بلدباشند از ادارات دولتی منفک میشوند

>>>   اه مردم جاهل بس کنید این گپاره که کی اوغان است کی بومی است کی نیست. چیزی کی امیالی مالوم است ایست کی بشتر قاتل ها و تروریست ها و مزدورها مابینی پشتون هاست نمونه کلانیش امی دو سرکل غنی و کرزی

>>>   آیا زبانی ملی رایاد دارد یا خیر؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است