داعش 60 مکتب را در جوزجان بست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142831 منبع: پرینت

با بسته شدن 60 مکتب در جوزجان، 30 هزار دانش آموز از رفتن به مکتب باز ماندند.

والی جوزجان با تایید خبر بسته شدن نزدیک به 60 مکتب در ولایت جوزجان می گوید که افراد گروه داعش در ولسوالی های درزاب و قوش تپه این ولایت تمامی دروازه های مکاتب را بسته اند و به هیچ یک از دانش آموزان اجازه رفتن به مکتب را نمی دهند و اکنون 30 هزار طفل از رفتن به کلاس های درس باز مانده اند.

وی بیان کرد که تنها 4 مکتب در قوش تپه در ساحه ای که در کنترل نیروهای دولتی است، باز است و بقیه مکاتب در ساحات تحت کنترل داعش بسته است.

درحالیکه نزدیک به دو سال از حضور داعش در جوزجان اظهار نگرانی می شود، فرمانده پولیس جوزجان اظهار کرده است که آنان برنامه های تازه روی دست دارند تا با راه اندازی عملیات ها در ولسوالی قوش تپه و درزاب موضوع بسته شدن مکاتب را حل شود.

گفتنی است که بتازگی خبر آموزش 300 کودک سرباز جوزجانی توسط گروه داعش در این ولایت نشر شده است و افزون بر این مساله، بتازگی مرکز مطالعات جنگ در امریکا نیز گزارش داد که جنگجویان خارجی وابسته به داعش در بخش هایی از جوزجان سرازیر شده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
جوزجان
مکاتب
نظرات بینندگان:

>>>   ... کند رژیم اشغالگر امریکا که باعث به وجود امدنه داعش شده است . تمام خدمت رسانی به داعش در افغانستان توسط اشغالگران و بادرانش صورت میگیرد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   برای ما فلسطین مهم است مکتب چی زنان ودختران مکردم را در سرپل برده اند

>>>   پدرام:
اگر در افغانستان بر ما ستم کرده اند، یا ما بر کسی ستم کرده ایم، محکوم و مذموم است.اگر در افریقا تبغیض نژادی روا داشته شده است ضدانسانی و ضد اخلاقی است. اگر در آمریکا سیاهان را در پارک ها راه نمی دادند، همه ی وجدان های بیدار آن را تقبیح کردند.اگر بر یهودان ستم و بی عدالتی روا داشته شده است، ما آنرا ستایش نمی کنیم، محکوم می کنیم. اگر عبدالرحمن خان هزاره ها را قتل عام کرده است ما او را چهره ی منفور و خونریز در تاریخ کشورمان می دانیم. ما با مسلمانان بی دفاع روهنگیا با تمام وجود احساس همبستگی می کنیم.ما به خط دیورند چسپیده ایم برای این که همان آدم هایی که می گویید سرزمین های تان را اشغال کرده اند از بحرانی نگه داشتن آن خط سود می برند و مصرف داخلی می کنند. ما آن خط ها را با بقیه کشور ها هم داریم چرا در باره ی آن ها کسی سخن نمی گوید. با آن خط ها اقوام دیگری در افغانستان تقسیم شده اند… ما بر همه ی ستمگران و ظالمان تاریخ لعنت می فرستیم، منجمله بر رژیم صهیونستی که به عنوان لبه ی تیزی قدرت های استعماری و امپریالیستی بر گلوگاه مردم فلسطین کارد خود را گذاشته است.ما دشمن مردمان معمولی و ساده ی یهود نیستیم. اما به طور آشکار،روشن، و با اراده ی کامل مخالف رژیم صهیونستی هستیم. ما در کنار مردم فلسطین هستیم.
ما اقدام ترامپ را یک جانبه، زورگویانه و مخالف همه ی کنوانسیون های بین المللی و حقوق بین الملل در باره مساله ی فلسطین و اسراییل می دانیم.آقای ترامپ حتا مورد حمایت هم پالکی ها و هم پیمانان خویش در رابطه به مساله ی بیت المقدس قرار نگرفته است. شورای امنیت اقدام ترامپ را رد کرد. روشنفکران و همان لیبرال دموکراسی آمریکایی هم سیاست های احمقانه ی ترامپ را قبول ندارند. من تعجب می کنم چه گونه می توان ادعای روشنفکری و انسانیت داشت، ذره ای وجدان و شرف داشت و اقدام یک جانبه، غیرقانونی و ستمگرانه ی ترامپ را در باره ی بیت المقدس تایید و توجیه کرد.هیچ چیزی در این جهان بی رابطه با هم نیست. ترامپ ای که بیت المقدس را به حیث پایتخت رژیم صهیونستی به رسمیت شناخته است، فرمانروا و حاکم افغانستان هم است. ترامپ نماد اشغالگری در سرزمین ما است. نه گفتن و ایستاد شدن و به لحاظ اخلاقی و انسانی تقبیح کردن اقدام ترامپ نسبت به سرنوشت مردم مظلوم فلسطین مبارزه علیه ترامپ در افغانستان هم می باشد.
بلی من توان اقتصادی و نظامی ندارم که برای دفاع از مردم فلسطین یا بقیه مظلومان و ستم دیده گان جهان وارد نبرد شوم، اما اگر جسم من این جا است روح و قلب ام با بینوایان جهان است.

>>>   Salam
امريكا در افغانستان در كنار قبيله گرايان قرار گرفته است و قدرت شان را تضمين كرده است ، مبارزه عليه سياست هاى استكبارى امريكا در افغانستان و در سطح جهان در حقيقت كوتاه كردن عمر حاكميت قبيله هم است .

>>>   این تازه اول کار است وای ازآن روزی که دختران وزنهای جوان به زور به جهاد نکاح گرفته شود. مصیبت بزرگتر ازاین است.
شاهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است