کنفرانس اختتامیه نمایشگاه صنایع ملی برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142830 منبع: پرینت

مراسم اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه صنایع ملی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کنفرانس اختتامیه نمایشگاه صنایع ملی صبح امروز شنبه 18 قوس 96 با حضور رییس جمهور، روسای بخش خصوصی اتاق صنایع و تجارت و شماری از صنعتکاران کشور برگزار شد.

فیروز خان مسجدی، معین بخش خصوصی وزارت تجارت و صنایع در این مراسم گفت: نمایشگاه جشن صنایع ملی در سه روز گذشته میزبان بیش از 100 مرکز تولیدی از سراسر کشور بوده است و در این نمایشگاه از کیفیت، تنوع و میزان محصولات داخلی آگاهی حاصل شده و باید گفت که بخش اعظم تولیدات با استانداردهای ملی مطابقت داشته اند و بخش دیگری به خود کفایی نزدیک شده بودند.

مسجدی بیان کرده است که وزارت تجارت و صنایع بمنظور ایجاد محیط مناسب برای سرمایه گذاری، رشد و انکشاف صنعت یک سلسله اقدامات عملی شده دارد اما برای رشد کافی زیر بنای صنعت، دسترسی به منابع مالی و بازارهای ملی و بین امللی برای تولیدات داخلی کشور ضروری است که روی برخی موارد کار بیشتر صورت بگیرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس
نمایشگاه صنایع ملی
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
فکاهه گویی اشرف غنی احمدزی
اگر نفوس ملک خدا داد را در حدود 35 میلیون نفر تخمین بزنیم، برای رسیدن به خودکفایی، تولید برق کشور باید به 35 گیگاوات یعنی 35000 مگاوات برسد (برای هر میلیون باشنده یک گیگاوات). کشور همسایه تاجیکستان با نفوس 10 میلیون نفر 10 گیگاوات برق تولید دارد و همسایه دیگر ما ایران با داشتن 75 میلیون میلیون نفوس 75 گیگاوات برق تولید می کند. به گونه میانگین برای تولید یک گیگاوات یا یکهزار مگاوات برق به یک میلیارد دالر سرمایه گذاری نیاز است یعنی برای تولید 35 گیگاوات باید 35 میلیارد دالرسرمایه گزاری کنیم.
تولید کنونی ملک خداد داد به دشوار از 0.5 گیگاوات تجاوز می کند که یکی از پایین ترین جایگاه ها در جهان را دارد.
اکنون به یک لشکر کارشناس و رایزن و آگاه و تحلیلگر و شاید هم فالبین و رمال و جنگیر و بخشی نیاز است تا توضیح دهند که جناب ایشان چگونه می خواهند کشور را در چهارسال آینده خودکفا بسازند؟
حال ما از خیر 35 گیگاوات می گذریم، اگر جناب شان لطف بفرمایند و تولید ما را حد اقل دوچند بسازند و به 1 گیگاوات یعنی 1000 مگاوات برسانند، شهکار بزرگی کرده اند. زیرا در یک سده گذشته که چند رژیم داشتیم با همه کش و فش و غر و فش نتوانستند تولید برق را به 1 هزار مگاوات برسانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است