اعتراف پاکستان به تروریست پروری مدارس این کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142824 منبع: پرینت

رییس ستاد ارتش پاکستان از موجودیت هزاران مدرس دینی در کشورش بشدت انتقاد کرد و خواهان بازنگری درباره آنها شد.

جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان روز پنجشنبه 16 قوس 96 در میان شماری از جوانان شهر کویته از موجودیت هزاران مدرسه دینی و تدریس مفکوره های تندروانه اسلامی در آنها اظهار نگرانی کرد و گفت که این مدارس نظام درسی درست ندارند و برای شاگردان هیچگونه آموزش از دانش جهان پیشرفته نمی‌دهند.

رییس ستاد ارتش پاکستان، بصورت محافظه کارانه نیز گفته است که مخالف موجودیت مدرسه ها نیست اما تاکید کرده است که معنای اصلی مدرسه در پاکستان غیب و ناپدید شده‌است.

قمر جاوید باجوه این را هم واضح ساخته که آینده شاگردان مدرسه‌ها در پاکستان نامعلوم است و هیچکس نمی‌داند که این شاگردان در آینده مولوی بار می‌آیند یا تروریست؟

وی می‌گوید که موجودیت مدرسه‌هایی که تنها به آموزش‌های تندروانه می‌پردازند، جامعه 207 میلیونی آن‌کشور را بسوی پیشرفت سوق نمی‌دهد بلکه به عقب می‌کشد.

قابل ذکر است که 20 هزار مدرسه ثبت‌شده در پاکستان فعال است و گفته می‌شود بیش از دو و نیم میلیون تن در این مدرسه‌ها سرگرم فراگیری آموزش‌های دینی هستند در کنار مدارس ثبت شده، مدارس ثبت نشده نیز وجود دارد که شمار آنها قابل ملاحظه است، در دو دهۀ اخیر، بسیاری از طالبان و دیگر هراس‌افکنان که در کشور فعالیت کرده‌اند نیز از همین مدرسه‌ها فارغ شده‌اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
باجوه
مدارس پاکستانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است