فلسطين (ام القضايا) ى جهان معاصر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142818 منبع: پرینت

مساله فلسطين را مي توان (ام القضايا) ى جهان معاصر بحساب آورد.

فلسطين از نظر جنبش جهانى چپ نخستين سنگر مبارزه عليه امپرياليزم، از نظر مسلمانها قضيه نخستين جهان اسلام، از نظر عربها قضيه مركزى و از نظر ملت هاى آزاده دنيا گرمترين عرصه هاى نبرد عليه زورگوئى، افزون طلبى، تجاوز و نژاد پرستى بشمار مى رود.

خلاصه، از هر ديدى كه به قضيه فلسطين بنگريم، جنبش آزادى خواهى آنرا بخشي از جنبش آزاديخواهى جهان معاصر خواهيم يافت كه پيشرفت ها و عقبگردهايش به پيشرفتها و عقبگردهاي نهضت هاى تحول طلب و آزادى خواه جهاني گره خورده است.

در اينجا استعمار و اپارتايد و تبعيض ديني و سياست پاكسازي نژادي و زمين سوخته و افزون طلبي هاي استراتيژيك همه با هم يكجا تمرين مي شوند.

اين رژيم تا جايي مي راند كه كسي را در برابر خويش نبيند. حالا رژيم اسرائيل نه صلح را مي پذيرد و نه هم راه حل وجود دو دولت را. اين بدان معنى است كه ملتي در اين سرزمين بايد زير خاك شود.

به هرحال، ترمپ آنچه را وعده كرده بود عملي ساخت، حال ببينيم كه آيا كشور هاي منطقه و جهان آنچه را وعده كرده اند عملي خواهند نمود.
اين پايان داستان خونين قدس نخواهد بود ...

بشیر انصاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
قدس
نظرات بینندگان:

>>>   چرا ظلم ظالمان را به هرنحو و هر شیو کی باش،قبول می کنیم ولی میان خود همدیگر پذیری به قدر ذره هم نداریم. آیا این سبب عذاب خداوند نه میشود؟
هرکس به هر نحو کی می اندیشد، ولی هدف مسلمان در برابر فلسطین و بیت المقدس بلاخره یکی است. اگر کس قبول کند یا نه کند بلاخره مسلمان جهان از مظلوم ترین قشر جهان امروزی بحساب میرود و علتش هم اشکار، بی اتفاقی و بی توجوهی در برابر مسایل اسلام و دین است.
نکوهش کردن و یا ملامت کردن اگر موثر بسنده میبود، باز حد اقل ما امنیت می داشتیم. اگر فرق میان عرب و عجم را پیشوا مسلمان، پیغمبر گرامی ص گذاشته است، بس هر چی روا دانی بکن.
شریف

>>>   در میدان نفاق و مسلمان کشی همه ما قهرمان هستیم اما در موضوع اسلام همه مظلوم، در جهان امروزی هر قسمت دنیا مسلمان بر سر یک دیگر ظلم دارند و در بسیاری جاها کفار را هم همدست کرده تا برادران مسلمان خویشرا زودتر از سر راه بردارند. ایا گذشته عبرت نه گرفته یم؟
شریف

>>>   هر دو از صيونيزم جهانى و منافع حیاتی دولتى يهودى "Staatsräson ":( منافعی که با موجودیت یک دولت در ارتباط است و قابل مذاکره نیستند.)
Staat: در آلمانى دولت
Räson: در آلمانى با واژه هاى بازتاب، بینش، آرم ها، نسبت، دلیل، ذهن عقل و منطق برگردان شده
Staatsräson = دلیل ذهن عقل و منطق دولت
عقل و منطق دولت را در نظام نوين "منافع ملى" که گمراه کننده تفسير مى شود مى نامند. اما منظور منافع دولت است.
دولت آلمان و دولت انگلستان ازجانب منتقدين متهم مى شوند که باخاطر "دلیل ذهن عقل و منطق دولت " در قتل چندين نفر دست داشته بوده باشندکه قتل شان با اخطار و افشاء همراه بود.
ملکه اليزابت دوم وقتيکه عروس اش شاهدخت ديانا با پسر بچه عربى دوست شده بود دوروز پيش در بى بى سى ورسانه ها به پرنسيسين اوف ويلس آخرين اخطار داد که عزت دولت متحده سلطنتى با کارهايش زخمى نکند. دو روز بعد هردو در رويداد ترافيکى کشته شدند.
موضوع گزارش قتل ياخود کشى بارشل (Uwe Barschel برشل) صدرآعظم کشور فدرال شلويزيک هول اشتين است. بود. او عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان بود. براثر دست داشتنش در پاپوش کثیف درست کردن برضد رقیبش، ناگزیر کناره گیری شد. در 11اکتبر 1987، او را در حمام اطاق شماره 317 در هتل بو- ریواﮊ Beau-Rivage ﮊنو، مرده یافتند. مرگ ناگهانی او، یک ماه بعد از ناچار شدنش از استعفاء، خود کشی خوانده شد. مقامات سوئیس، بر اساس یافته شدن سم در تن او، مرگ را خودکشی تشخیص دادند. اما دکتر هانس براندربرگر Brandenberger متخصص مسمومیت ها که جسد را معاینه کرد به این نتیجه رسید که او به قتل رسیده است.
دایره المعارف سیاست مفهوم "raison d'etat" (منافع ملی از لحاظ درجه اهمیت به سه دسته تقسیم می‌شوند: منافع حیاتی+ منافع مهم ( حفظ دولت يا دولت‌ها براى دولت ديگر مذاکرات و جنگ براى حفظ يک دولت ويا دولتها) + منافع حاشیه‌ای: منافعی که تنها برای بالا بردن قدرت چانه‌زنی یک دولت در مذاکرات ایجاد شده و قابل چشم پوشی اند.) را به عنوان یک اصل اساسی جهت گیری و اقدام برای اولین بار در ایتالیا بیشتر از همه ماکیاولى پيريزى کرد. قاطعيت حفاظت اقتدار دولت ارتقاء اقتدار دولت هدف سیاسی است. بدين معنى که حفاظت دولت و حفاظت قاطع ازدولت ديگر حتى نابودى فردى گروهى و دولتى دولتان کشورى را متقبل مى شود.
به همین ترتیب، فرهنگ لغت سیاست سه تعریف متفاوت از دلیل دولت ارائه می دهد:
اول از همه، منطق حکومت به عنوان "اولویت منافع عمومی در برابر سایر منافع" تفسیر می شود.
تعریف دوم، دیدگاه را به عنوان "ضرورت دولت، به عنوان مخالفت با دلائل و ضرورت فردی" می بیند.
تمایز سوم در آن "اصل را مطرح می کند که بر اساس آن بالاترین سطح عمل دولت، حفظ و تقویت سودمندی دولت است، حتی در هزینه نقض قوانین اخلاقی و قانونی".
Räsonدر آلمانى با واژه هاى بازتاب، بینش، آرم ها، نسبت، دلیل، ذهن عقل و منطق برگردان شده عقل و منطق دولت را در نظام نوين "منافع ملى" که گمراه کننده تفسير مى شود مى نامند. اما منظور منافع دولت است
حفاظت صيونيسم و دولت ويادولتهاى يهودى ويا که ازتف شان د ن ا يهوديت شان را معلوم مى کنند حفظ شان به سر قدرت ويا دوباره آوردن شان درقدرت دولتى براى کشور امريکا و بويژه آلمان به دليل ومنطق دولت آلمان شده در آلمان هيچ انتقادى قبول نمى شود که عليه اسراييل ويهوديت شود. حفظ اسراييل منطق دولت آلمان است انکار هلوکست در امريکا مجازات نمى شود ولى در آلمان حتى با زندان هيچ روزى نيست که از يهودى ويهوديت دررسانه هاى آلمان گزارش و طرفدارى نشود. نابودى کليه جزيره عرب واسلام (1,5 ميليارد در يک پله و 14 ميليون يهودى درجهان که هفت ميليون اش دراسراييل است امريکا و غرب نابودى اسلام را متقبل مى شود و شده است. عراق و ليبى ومصر وسوريه ايجاد طالب و داعش.

معادله اول هرکسيکه ضد منافع اسراييل که منافع امريکا وغرب استاده شود ومنابع خود را ملى کند نابود سياسى وفزيکى مى شود:
امريکا وغرب اولين لقب براى شان اعطا مى کنند: "هيتلر" ! متوجه شديد يا هنوز نى
امريکا وغرب اين اشخاص با لقب ناميده اند
1- مصدق در ايران
2- جمال عبدالناصر
3- اليندى چيلى
4- احمدى نژاد
5- صدام حسين
6- معمر القذافي
7- بشيرالاسد
8- اردوغان
و گفتن براى مجاهدين جنگسالار
براى بوت پاکان خود مغز متفکران
چطور که عين و غين امريکا را قاطع محکوم نکرد باوجود که تمام کشور درفش فلسطين بلند بود ولى غنى يهودى دولت امريکا را نمى تواند انتقاد کند دولت عين و غن نابودباد!

>>>   سفیر آمریکا در کابل فراخوانده شد?
مبنى بر اعلام رسمی خبر انتقال سفارت امریکا از تل آویو به اورشلیم یا همان بیت المقدس که روزگاری قبله ی مسلمانان جهان بود!

کابل پایتخت قلب آسیا را عين و غنين به دمبک سگ تبديل کردند. نام همان سگ که درجهان نامداراست نام باد و چرس هم است.
آگاهى مرگ داعش در عراق اعلان شد
نقصان داعش بچه تولدى ديگر امريکا- اهل سعود و اسراييل باعث غضب ترامپ شد.
سوگوارن جنازه اش را در پايخت اسراييل ماتم مىگيرند
امريکا: پدر داعش
واهابيان سعود: مادر
اسراييل : کاکا
انگلستان پدر کلان
ملکه الي ضابت: مادر کلان
روسيه: کاکا اندر
اردوغان: ماما اندر
فرانسه : خاله
دولت حاکمان افغان: خوشدامن (مادرزن) يعنى که يتيم و اسيرهاى شان در دامنه کوهاى هندوکش خوش آمديد مى شود.
پاکستان: خوشدامن (پدر زن)
ايران و ضد طالبانان وضد داعشيان : متحدين مرگ داعش
فردوسی » شاهنامه » پادشاهی کی‌کاووس و رفتن او به مازندران » بخش ۲
تو با رستم ایدر جهاندار باش
نگهبان ایران و بیدار باش
فردوسی » شاهنامه » پادشاهی کی‌کاووس و رفتن او به مازندران » بخش ۳
نهادند سر سوی مازندران
به میلاد بسپرد ایران زمین
کلید در گنج و تاج و نگین
بدو گفت گر دشمن آید پدید
ترا تیغ کینه بباید کشید

>>>   سازمان ملل حقوق بشر شورای امنیت دست ساخت اسرائیل انگلیس و امریکا میباشد هیچوقت فریب اینها را نخورید
من چند سال میشود که تکرار تکرار در این باره متن نوشتم ولی مردم ما هنوز هم در این باره خوش باور هستند و میگویند شورای امنیت به تصمیم ترامپ مخالفت این کردن و آن کردند
ولی مردم ما هنوز هم سخن از شورای امنیت و سازمان ملل متحد میزنند
اگر حقوق بشر و سازمان ملل متحد وجود داشت فکری برای مردم فلسطین سومالیا سوریه عراق میانمار و دیگر کشور های فقیر آفریقای میکردند !
بااحترام یعقوبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است