بيت المقدس خط قرمز براي جهان اسلام است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۲    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142796 منبع: پرینت

دونالد ترامپ با به رسميت شناختن بيت المقدس (قبله نخست مسلمانان) اشتباه بزرگ و جبران ناپذيری را در راستاي كاهش و زدودن جنگ چندين دهه ميان فلسطينيان و اسراييل متقبل شد.

اين حركت ترامپ غير منطقي و غير واقع بينانه بوده و بيشتر از همه تحريك كننده و توام با خشونت هاي خونين در منطقه و مناطق پيرامون آن خواهد بود. اين حركت تحريك آميز و يك جانبه رييس جمهور آمريكا كه با واكنش هاي گسترده بين المللي نيز همراه بود، به شعله ورتر شدن هر چه بيشتر جنگ فرسايشي چندين دهه در خاورميانه به ويژه سرزمين هاي اشغالي فلسطيني ها دامن خواهد زد و ديوار بي اعتمادي و دشمني را ميان آمريكا و جوامع اسلامي كه بر پايه نظريه هانتينگتون، " برخورد تمدن ها " ارايه نموده بود، جامه عمل خواهد پوشانيد.

زمينه را براي ظهور گروه هاي هراس افکن و تروريستي و اعمال تخريبي آنها مساعد خواهد ساخت. خشم اين آتش ويرانگر نه تنها دولت جنايتكار اسراييل، فلسطيني ها و كشورهاي پيرامون و ذيدخل منطقه را مي سوزاند بلكه آمريكا و منافع آن را در جهان نيز صدمه خواهد زد و اين مساله حتی روي جنگ افغانستان با تروريستان طالب نيز تاثير بد مي گذارد.

در فرجام من به عنوان عضوي از خانواده جهان اسلام اين تصميم خصمانه ترامپ را مبني بر به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت دولت غاصب و اشغالگر اسراييل را محكوم و غير قابل پذيرش مي خوانم.

مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیت المقدس
آمریکا
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است