حکومت وحدت ملی در کنار فلسطین می ایستد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142761 منبع: پرینت

اعلام موضع ارگ در مقابل پشتیبانی جدید ترامپ از اسراییل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، بدنبال اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت جدید اسراییل از سوی آمریکا، امروز پنجشنبه 16 قوس 96 ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای موضع خود را چنین اعلام کرد:

دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درک نگرانی عمیق مردم مسلمان کشور و جهان اسلام، تشویش و نگرانی عمیق خود را در رابطه به رسمیت شناختن بیت المقدس و انتقال سفارت امریکا به این شهر، قبلا از مجراهای دیپلماتیک به رهبری آن کشور ابراز نموده است.

تصمیم اتخاذ شده باعث جریحه‌دار شدن احساسات تمام مسلمانان جهان گردیده و پروسه صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون اشتراک فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجه مثبت و راه حل دایمی منتج نمی‌گردد.

حکومت وحدت ملی و مردم مسلمان این سرزمین با سایر مسلمانان جهان خواهان تامین حقوق حقه مردم فلسطین جهت داشتن یک دولت مستقل می باشد.

بیت المقدس منحیث اولین قبلۀ مسلمانان جهان که برای سایر ادیان نیز دارای اهمیت است و باید موقعیت آن به اساس قوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل‌متحد و خواست میلیون ها مسلمان جهان، تثبیت گردد.

چنانکه دیده می‌شود در ارتباط به این موضوع خوشبختانه اجماع جهانی وجود دارد که راجع به بیت المقدس یک جانبه تصمیم گرفته شده نمی‌تواند و در چارچوب عمومی صلح باید به حل دایمی منتج گردد.

حکومت وحدت ملی برای تحقق صلح دایمی و عادلانه در فلسطین در همکاری با جهان اسلام و جامعۀ جهانی در چوکات سازمان همکاری کشورهای اسلامی و ملل‌متحد از این پروسه به صورت دوام‌دار حمایت می‌کند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   اول درد خودرا دوا کند بعد از اعراب را

>>>   این یک علامه مجبوری بوده که دولت افغانستان علان کرده شاید به صد ترس ولرز اما باید قاطعانه ازین دفاع گردد.
امین فریادی کابلی مقیم جرمنی

>>>   رييس جمهور امريکا بدون پايه قانونى سرخودرا نمى تواند تکان دهد. کشور امريکا کشور مولى خو نيست مثل افغان ستان. اين داستان نو نيست! اين داستان تاريچه قانونى دارد گرچه ضد قانون بشريت وقانون ملل باشد. امريکا قانون ملل متحد را قبول ندارد مثلا دادگاه جهانى دیوان بین‌المللی دادگستری معروف به دادگاه جهانی رکن قضائی اصلی سازمان ملل متحد است که مقر آن در کاخ صلح شهر لاهه در کشور هلند واقع شده‌است.
ببينيم که غنى جمبوره ترامپ در مورد تصمیم ترامپ به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل چه نظر و منظر بيان مى کند.
ارواح هاى نيک پندار به خوبی می توانند به دونالد ترامپ اعتماد کنند که همين رئيس جمهور فعلى آمريکا صرف تصميم 22 ساله کنگره ايالات متحده امريکا را اجرا کند. در آن زمان، در 23 اکتبر 1995، نمایندگان مجلس ایالات متحده تصمیم گرفتند که اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل در نظر بگیرند و می خواهند سفارت ایالات متحده در آنجا راتا پایان ماه مى 1999 جابجا کنند.
قانون "سفارت دراورشلیم" هرگز اجرا نشده است. تمام سران ایالات متحده (بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش، باراک اوباما تعلیق این تصمیم را تا کنون تمدید کرده بودند و در ابتدا دونالد تر مپ هم و به همین ترتیب تعلیق تصمیم کنگره ايالات متحده امريکا
1995 هم در زمان ترامپ به همين روال تمديد ادامه داده مى شد اگر ترامپ که داماد يهودى (شوهرایوانکا )خود را،به طور رسمی به عنوان "رييس مشاوران" (قوی ترین مشاور انتخابی) در جریان انتخابات ریاست جمهوری انتخاب مبارزات انتخاباتى نمى گزيند.
به سفارش شوهر دختر خود ترامپ در هنگام نامزدانتخابات براى رياست جمهورى ایالات متحده جمهور آمريکا در مبارزات انتخاباتی وعده داده بود که اگر وى برنده شود تصويب کنگره را به واقعيت مى رساند و انتقال نمایندگی ایالات متحده از شهر تلآویو به شهر مقدس تيليفونى اجرا مى کند.

>>>   Salam
اگر واقعن مشتاق مبارزه عليه ترامپ ايد ، او در بيخ گوش و شاهرگ تان است، ارگ رياست جمهورى ، پايگاه هاى نظامى اش در بگرام ، قندهار ، سبزوار ، بالون هاى جاسوسى اش در فضاى كابل و غرش هواپيما هايش هر روز شما را قبل از صداى ملا بيدار مى كند ، زمين و هواى كشور تان در اختيارش است ، نه هواپيماى و نه هم مور و ملخى بدون اجازه اش پر مى زند ، نزديك تر از اين نمى شود تا ترامپ را به مبارزه طلبيد . بيت المقدس پنجاه سال قبل از دست رفته بود و فضايش ديگراسلامى نيست ، اينكه حال ترامپ بيت المقدس راپايتخت اسرائيل مى خواند چيزى تازه نيست . ما مى توانيم بيت مقد س خود را از وجود امريكا و نماينده گان اسرائيل پاك كنيم ، اگر واقعن راست مى گويد.
تشويش نكنيد اسرائيل دير يا زود سفارت خود در كشورخويشاوندان خود خواهد كشود و شما هم در ضيافتش اشتراك خواهيد كرد.

>>>   Dawar
کدام شکاری روزی در جنگل با سلاح دستداشته اش سرگردان دنبال نشان پاه خرس میگشت و از هر کی میپرسید همین که میبینم نشان پای خرس نیست یک راهگذر به جوابش گفت نشان پای خرس را چ میکنی خود خرس کنار درخت مقابلت خوابیده است همین بود که شکاری ا ر ترس تفنگ وتنبانش را رها کرده پا به فرار نهاد،

>>>   بین المللی مطالعات استراتیژیک
کاسه داغ‌تر از آش نشوید، شب روز از دست ظلم و برتری‌جویی پشتونیزم به داد فریاد آمده اید، نخست کوشش نمایید حد اقل در برابر ظلم که در خانه خود شما(افغانستان) جریان دارد، ایستادگی کنید، بعد در جنگ پیروان ادیان ابراهیمی اشترک کنید. یادمان باشد که نفوس عرب‌ زبانها، قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی آنها از ما افغانستانی/خُراسانی‌ها ده‌ها برابر بیشتر است، بگذارید قضیه خود را خودشان حل کنند. به قول عامیانه بهتر است «ما سر کل خود را باید مداوا کنیم».

>>>   حمد احمدی
غنی که زن اش یک کافر است و خودش نیز همکیش زن خود
عبدالله هم مشغول ارایش کردن خود
کدام حاکم

>>>   هر زمانی این حکومت خودش بپا ایستاده شد آنزمان درکنار فلسطین ایستاده شود
مردم سرپل والسوالی های ننگرهار چندان مهم نیست ، هر فامیل اگر دختر باکره دارد بیرق سفید واگر زن بیوه دارد بیرق سفید بالا کند تا کار برای عرب های داغشی درین دو ولایت آسان شود

>>>   مولانا های ترورست پاکستانی با اسرائیلی ها شـراب می نوشند ، حفاظت از اسلام وظیفه مردم افغانستان است

>>>   چه جالب ،

>>>   Khurasani
#طیب_امیر_خراسانی_تاجیک:
وطن دار سر در گم ام !
اول بیت المقدس خود را یعنی خراسان وطن ، مادر و ناموس ات را از دست و زیر پای آمریکایی ها و دیگر کشورهای «کفری» نجات بده و آزادی آن را بگیر! سپس اگر خواستی شعار مفت و بی مسئولیت و فراتر از توان ات در دفاع از فلسطین سر بده!
عجب مردمی بی خرد و نادان داریم ؛ خود ما را کس ارزش نمیدهد و به رسمیت نمی شناسد و سال هاست در زیر پرچم و ستم آمریکا عزیزان خود را از دست داده روان هستیم و هیچ غلطی هم از دست مان بر نمیاید ، حالا ادعا میکنیم ما بیت المقدس را به رسمیت نمیشناسیم ... !
اصلا تو کی که به رسمیت بشناسی یا نشناسی ؟! آیا واقعا شناختن و یا نشناختن تو چقدر ارزش دارد و چه چیزی را تکان و تغییر میدهد؟!
سر بیاز هستی یا ته بیاز؟!
تو اول مرد شو کمر همت ببند وطن خودت را از چنگال اشغال گران آمریکایی آزاد کن!
سپس میتوانی به خود حق دهی فراتر از مرزها و برای نقشه جهان هم موضع اتخاذ کنی

>>>   حا لا باید دولت وحدت ملی از امریکا دوری کند

>>>   آزادی AZADI
چرا بِه اين شخص لعنت مي فرستيد
به رهبران كشور هاي مسلمان نشين لعنت بفرستيد كه سالهاست مزدوري امريكا را ميكنند، بخاطر برادر كشي در بين خود شان .
اگر اين رهبران مفت خور و دروغين واقعا راه حضرت محمد را پيش مي برند .
حضرت محمد هيچ مانعي را در سد راه اسلام نمي پذيرفت و در مقابل ان مي ايستاد و جهاد مي كرد كه شما از جنگ هاي أو در تاريخ اسلام اگاهي داريد .
پس اين رهبران كشور هاي مسلمان نشين از چي هراس دارند كه اقدامي نمي كنند و وظيفه يك رهبر اسلام را انجام نمي دهند .

>>>   Gheyasi
از حاکمانی که میلیاردها دالر پولِ بیت المالِ جوامع اسلامی را جهت خرید اسلحه و استفاده علیه یکدیگر به خزانه ی امریکا و غرب تحویل میدهند، توقع دفاع از بیت المقدس را نکنید. با وجودیکه آیینِ برحق ما کامل ترین دین است، اما ما مسلمانان در دفاع از مقدس ترین مکان خویش خیلی ضعیف عمل کرده ایم. متاسفانه خیلی ضعیفیم، اگر قوی میبودیم، حاکمیتِ حاکمان مزدور را بر سر خویش قبول نمی کردیم. مزدوران بی سواد و شکم پرستی که تا حال در خدمت امریکا و "ملا شرنگ" های آن بوده اند، همیشه نوکری را به امریکا و خیانت خود را به مردم مسلمان نشان داده اند و میدهند. تقبیح کردن ها و سرخ و سفید شدن شان بخاطر ترسِ نیم بند از امت است، در غیر آن، به مراسم انتقال آن دعوت ناشده تشریف میبرند. دفاع از بیت المقدس مسوولیت دینی و ایمانی مسلمانان و جوامع اسلامی است، و این دفاع در نبود/راندن مُزدورهای امریکا از مسند قدرت راحت تر صورت میگیرد.

>>>   اشرف غنی خودش وزنش هردویشان یهودی هستند از خبر خیلی هم خوشحال شدند فقط درظاهراشک تمساح
میریزند کشور خودمارا افغانستان راهم برای ما فلسطین ساختند همین اشرف غنی وامسالش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است