فساد در دستگاه های گمرکی کشور بیداد می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۶/۹/۱۴ کد خبر: 142642 منبع: پرینت

آیا فساد در حکومت افغانستان تا این حد عمیق و وحشتناک است؟!

از پنج دستگاه دارای اشعه ایکس بسیار قوی که به ارزش صد میلیون دالر جهت تعیین و تشخیص اموال و کالای وارداتی و صادراتی برای اداره های گمرکات افغانستان به کمک امریکا تهیه شده بود، تنها یک دستگاه در گمرک میدان هوایی کابل فعال است. دولت افغانستان با استفاده از این دستگاه در بنادر کشور دو کار بسیار مهم می تواند(می توانست) انجام دهد:

1. تشخیص درست اموال و کالا و تعیین دقیق مقدار مالیات بر آن مطابق قانون مالیات. با این دستگاه مامورین گمرک وزارت مالیه و نهادهای مربوط می توانند بصورت دقیق محموله داخل وسایل و وسایط حمل و نقل را از لحاظ کمی و کیفی مشخص و معین کنند.

2. جلوگیری از ورود تسلیحات، مهمات نظامی، مواد منفجره، واسکت های انتحاری و انتحارگران و جلوگیری از قاچاق و تجارت موادمخدر که بوسیله این دستگاه ها با دقت تشخیص می شوند. اما "جان ساپکو"، رییس اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی می گوید که تحقیقات این اداره را نشان می دهد که تنها دستگاه گمرک فرودگاه کابل فعال است و اداره گمرک این فرودگاه از آن استفاده می کند درحالیکه از چهار دستگاه دیگر هیچ استفاده نمی شود.

از میان این چهار دستگاه یکی با فیر مرمی از کار انداخته شده است. یکی دیگر را اصلا از کارتن های بسته بندی شده اش باز نکرده اند و از دو دستگاه دیگر استفاده نمی شود.

آیا واقعا فساد و خیانت در این حکومت تا به این حد عمیق و وحشتناک است که صدها میلیون دالر و شاید میلیاردها دالر عواید گمرکی و مالیات اینگونه دزدی و غارت می شود، قاچاق موادمخدر بدینگونه جریان پیدا می کند و حمل و نقل مواد انتحاری، افراد و دسته های انتحارگر و تروریست با این آسانی صورت می گیرد؟

ارگ ریاست جمهوری و وزارت مالیه افغانستان، رییس جمهور غنی و اکلیل حکیمی وزیر مالیه در این مورد چه پاسخی دارند؟

اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرودگاه کابل
وزارت مالیه
نظرات بینندگان:

>>>   دستگاه ها را کارکنان گمرک به تحریک آنهایی تخریب کرده که آنها را مقرر کرده اند!! دزدان در همه جا کار خود را انچام میدهند !!!!!
فکر میکنید غنی و هبدالله خبر ندارند؟؟؟!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است