تلنگری بر حافظه‌ تاریخی مجلس نمایندگان
تلاش و لابی های سیاسی در خصوص رای تایید گرفتن از مجلس نمایندگان با تمام عریانی جریان دارد. ظاهرا حکومت با این استدلال که کشور در شرایط حساس قرار دارد، در پی این است که نمایندگان را تحت فشار بگذارد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142611 منبع: پرینت

زمزمه است که مجلس نمایندگان مساله تایید و رد نامزدوزیران را به رای می گذارند. برای همین لازم می دانم چند نکته را با مردم و نمایندگان مجلس در میان بگذارم.

یک: نمایندگان مجلس در وضعیتی به طرف رای می‌روند که اگر به همه نامزد وزیران رای رد بدهند، حکومت سرپرستی ادامه می‌یابد. اگر همه را رای تایید بدهند به معنی همنوایی با فساد سیاسی اشرف غنی است و بخش جدی از مسوولیت‌ها در آینده متوجه نمایندگان می‌شود.

دو: قرار است در رای گیری سرنوشت رهبری دو نهاد مهم امنیتی (دفاع و داخله) نیز مشخص شود. از آنجایی که ما از یکسو در جنگ و شرایط حساس امنیتی قرار داریم و از سوی دیگر در بیش از سه سال گذشته، بخش از توان و ظرفیت نهادهای امنیتی صرف بازی های ناسالم سیاسی شده است، از مجلس نمایندگان انتظار دارم که در مساله نهادهای امنیتی، مسوولانه و با چشم و گوش باز تصمیم بگیرند.

سه: با صراحت کلام اعلام می دارم نامزدوزیران دو نهاد امنیتی (دفاع و داخله) اینبار نیز معطوف به بازی‌های سیاسی و در ادامه بازی گذشته اشرف غنی با نهادهای امیتی معرفی شده است.

در این بخصوص کافی است نمایندگان در مجلس، ترفیع های سیاسی_ماشینی و جداٌ سوال برانگیز جنرال طارق شاه بهرامی نامزد وزارت دفاع را مسوولانه بررسی کنند و همچنین حوزه تحصیلی و تخصص آقای برمک را درست و مسولانه بررسی و داروی کنند. مگر در میان جنرال های کار آزموده و اهل تخصص وزارت داخله هیچ کسی نیست که شایستگی رهبری وزارت داخله را داشته باشد؟ نه، واقعا نیست؟ یا هست ولی یافتن مهره برای بازی سیاسی_تیمی حلقه انحصار قدرت، ممکن نیست؟ نمایندگان باید متوجه باشند که مردم در این دو مورد مشخص، خالی ذهن نیستند. از سوی اگر قرار باشد نمایدگان مسوولانه و با توجه به شرایط امنیتی و ایجاب های الزامی در خصوص چگونگی مدیریت نهادهای امنیتی، رای رد و تایید شان را استفاده کنند، این دو فرد به هیچ عنوانی شایسته و سزاوار رای تایید نیستند.

چهار: در خصوص نامزدوزرای نهادهای ملکی نیز انتظار مردم این است که داوری و قضاوت باید و الزامن مسوولانه باشد. شایستگی، توانایی و ظرفیت سیاسی_مدیریتی وزرا باید جدی و درست بررسی شود.

پنج: تلاش و لابی های سیاسی در خصوص رای تایید گرفتن از مجلس نمایندگان با تمام عریانی جریان دارد. ظاهرا حکومت با این استدلال که کشور در شرایط حساس قرار دارد، در پی این است که نمایندگان را تحت فشار بگذارد و برای خوب و خراب نامزد وزرای معرفی شده رای تایید بگیرد.

شش: تصاویری که با مطلب کنونی منتشر شده است، تک تک نمایندگان مجلس را دعوت به مرور بر حافظه‌ تاریخی کوتاه مدت شان می‌کند. هر کدام از تصویرهای که با این متن گذاشته شده است، حاوی متن و عبارت های خواندنی و قابل توجه می‌باشد. امید نمایندگان مسوولانه تصمیم بگیرند و امید از اشتباهات گذشته شان به اندازه کافی درس گرفته باشند.


نامزدوزیران پارلمان افغانستان

نامزدوزیران پارلمان افغانستان

نامزدوزیران پارلمان افغانستان

نامزدوزیران پارلمان افغانستان

نامزدوزیران پارلمان افغانستان

نامزدوزیران پارلمان افغانستان

نامزدوزیران پارلمان افغانستان



آشنا

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامزدوزیران
پارلمان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تازمانیکه یک فرد شروپساد درحکومت باشد نظام ساخته نمیشود

>>>   تا زمانیکه غیر پشتون های خردمند در خدمت قبیله باشند شتر چرانی ادامه دارد.

>>>   پدرام:
من از هر چه تاجیک خاین، مزدور و مزدورمنش است بیزارم. چه سیاست مدار، چه تاجر، چه نظامی، چه شاعر، چه نویسنده و…
من از همه ی مزدورمنشان و نوکرصفتان جهان بیزارم. در هر قاره ی که هستند از هر کشوری که هستند از هر دین و مذهبی که هستند از هر هویت و تباری که هستند.

تاجیک هایی که در به در دنبال غنی و کرزی و اتمر و بقیه می گردند تا لقمه نانی به دست بیاورند، به کرسی ای بنشینند، یا مشروعیت خود را از شوونیست های پشتون بگیرند، کوچکترین اهمیت، اعتبار و عزتی نزد من ندارند. من راهم را ادامه میدهم حتا اگر تنها بمانم.همیشه سخن دکتر شریعتی به یادم می آید، که در باره ی ابوذر غفاری(رح) گفته بود: ابوذر تنها زندگی می کند تنها میمیرد و تنها حشر میشود، البته این را هم بگویم که حضرت ابوذر کجا و ما آدم های معمولی کجا!
سخن دکتر شریعتی را در مقام مثال آوردم نه در مقام مقایسه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است