رییس جمهور باید از تمام مردم افغانستان معذرت بخواهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142609 منبع: پرینت

اشرف غنی واضح و آشکار به بانوان کشورمان توهین نموده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته است که سخنان غنی، توسط شماری از افراد سوء‌تعبیر شده ‌است و آنها با استفاده از سخنان رییس جمهور درصدد مغشوش نمودن افکار عامه هستند.

به گفته یک مشاور اشرف غنی او اصلا حاضر نبوده معذرت بخواهد ولی اکثر مشاوران اش به گونه ای او را مجبور نموده اند که معذرت بخواهد درغیر آن نه تنها در افغانستان واکنش شدید بلکه در جامعه جهانی این گفتار محکوم خواهد شد.

رییس جمهور نه تنها از بانوان افغانستان بلکه از کودکان که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و مجبور به کاری های شاقه می شوند معذرت بخواهد. رییس جمهور باید از تمام شهروندان افغانستان که به علت حملات انتحاری جان خود را از دست می دهند معذرت بخواهد، رییس جمهور باید از تمام کودکانی که در هوای گرم و سرد زیر خیمه درس می خوانند معذرت بخواهد. رییس جمهور از صدها هزار مردم این کشور که شب ها در تاریکی بسر می برند معذرت بخواهد و بالاخره رییس جمهور باید از تمام مردم افغانستان معذرت خواسته و انتخابات را هر چه زودتر برگذار نماید.

رییس جمهور می گوید اگر ثابت نکردید که مقامات بلند پایه ام در تقویت داعش دست دارند پس چادر بپوشید؟! این گفتار بسیار واضح و شفاف است طوریکه دفتر اشرف غنی می گوید، اتفاقا توسط هیچ افرادی سوء‌تعبیر نشده است. همه می دانند زمانیکه اشرف غنی احساساتی شود هر چه از دهن اش بیرون می شود و با صورت بر افروخته فریاد می زند و همه بدون در نظر گرفتن سخنان اهانت آمیز اش کف می زنند، هیچ کس سخنان اشرف غنی را تعبیر غلط نکرده بلکه اشرف غنی واضح و با جملات زننده به بانوان افغانستان اهانت کرده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در تلاش است تا گفته های خلاف قانون و خلاف اخلاق رییس جمهور را به گونه ترمیم نماید. این اولین بار نیست که سخنان زشت و توهین آمیز اشرف غنی مردم ما را آزار می دهد. او که فرد عصبی و غیر قابل کنترل می باشد گپ زدن اش به اداره خودش نیست. پس چنین رییس جمهور احساساتی و عصبی موقف افغانستان را در سطح جهانی به شدت صدمه می زند.

منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
چادر
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور یک آدم مالیخولیایی است!! از او گله نکنید، فامیلی همینطور است!!

>>>   چون که قرص صلح رو نه خورده بود ، جناب باید روزانه ۲۰ دونه قرص میل نمایند ، هر قرص معنی خاص خودشه دارد ، اگه یکی رو نه خورد کلمات پایین و بالا و اصلا معنی دیگه میده . و این که ناسنجیده کلمات از دهن جنابعالی بیرون میاد چون تیری از کمان که بر گشت ندارد باید جای رو تخریب کند، چه فایده ، الاای انون دکتر که خدا چه کندش ، باید مواظب ایشون باید باشند که ملت را نا راحت نکند

>>>   مطابق به فرهنگ احترام به مقام زن این گفتار اشرف غنی توهین به جنسیت
قدر مند زن است . اشرف غنی معدرت بخواهد و الا حتی به فامیل خویش توهین کرده است
م.ش.ف کابل

>>>   این توهین اشرف غنی کوچی کم از توهین آن ملا تخاری نیست . باید یک جریمه زبان بپردازد که کم از پنصد ملیون دالر نباشد تا با آن در دهات کشور
بیمارستان های زنانه اعمار گردد یا اینکه رسمآ از تمام بانوان محترم کشور
معذرت بالا بخواهد
رضیه خانم کابل

>>>   ریس جمهور چی فایده دارد که از موترشوی ونداف وسقو ودزد ها معذرت بخواهد از کسی بخواهد که حد اقل یک کاره باشد نه این تمام دزد ها وبیسواد ها ولچک ها ایروین فروش ها وغیره حیف ریس جمهور نکرده

>>>   بابا شما هستید که این دیوانه را ریس جمهور میگوید

>>>   «چادر» در زبان پارسى دو معنى دارد:

1. پارچه بالا پوشی که زنان مسلمان روی سر می‌اندازند و تمام اندام آن‌ها را می‌پوشاند:
(سعدی: ۱۷۷).
بس قامت خوش که زیر چادر باشد
چون باز‌ کنی مادر مادر باشد

غزل شمارهٔ ۳۰۱۶ مولوی » دیوان شمس »
سنبله آتشین رسته کنی بر فلک
زهره مه روی را گوشه چادر کشی
مفخر تبریزیان شمس حق ای وای من
گر تو مرا سوی خویش یک دم کمتر کشی
قبل از يهوديت و مسحيت چادر هندو (چادر سفيد گاچ و يا ابريشمى) رايج بود.آريانيان و پارسيان سفيد پوش از همين چـارد ابريشمي استفاده مى کردند.
پلوتارک (به یونانی: Πλούταρχος، تلفظ: پلوتارخوس) (حدود ۴۶–۱۲۷ میلادی) تاریخ‌نگار، زندگی‌نامه‌نویس یونان باستان در مورد ایران در زمان هخامنشیان زردشتى نوشت که زنان زردشتى از لباس سفيد و چادر سفيد استفاده مى کردند و زمانيکه بيرون مىرفتند چادر سياه بر سر مى انداختند
لباس مردم امروزى است پس ازآمدن دين اسلام بويژه ازمردان و زيادتر سفيد. کفن سفيد و روزه (پس انداز) در ماه نهم خورشيدى معمول بود. چادر در زمان ابراهيم و در زمان مسحيت وجود داشت:
"چادر مريم" در ادبيات پارسى اصطلاح پاکى وپاکدامنى است.

غزل شمارهٔ ۲۹۰۱ مولوی » دیوان شمس »
پاره گشت و لعل شد هر پاره‌ای
تابشش بر چادر مریم رسید
طفل گویا گشت در گهواره‌ای
هر کی او منکر شود خورشید را
کور اصلی را نباشد چاره‌ای
چون عصای عشق او بر دل بزد
صد هزاران چشمه بین از خاره‌ای
چشم بد گر چه که آن چشم من است
دور بادا از چنین رخساره‌ای

2- چادرى به چادر بزرگ
3- «چادر» به «خيمه » «غژدى» و «يورت » «جر» و «گر» اقوام قبایل و عشایر چادرنشين کوچ‌رو (کوچى ها و کولى) که معمولاً از پارچه یا دیگر بافته‌ها بر تیرها یا میله‌هایی برپا می‌شود.
اما امروز چادرنشينى بیشتر به اين شکل شده است:
* چادر حجاج در منا و عرفات برای مراسم منا و عرفه جمع می‌شوند در مراسم حج اقدام به برپایی تعداد زیادی چادر بزرگ برای استراحت موقت حجاج در این مکانها می‌کند. هوتل موتل به غريب و فقير نيست
* چادرنشینی پناهندگان در کشورهاى ميزبان در کمپها در هرقاره
* گر يا جر خيمه گرد همايش پلوخورى افغان درافشار کابل هديه آلمان فدرال.
* چادر نشينى موقت آسیب دیدگان حوادث طبیعی
* چادر نشينى موقت عساکر و نيروهاى نظامى امدادی
* گردشگران طبیعت که به جهانگردى ميروند افرادی که برای تعطیلات به مسافرت می‌روند
بارچه شان درپشت شان با کليه اسباب چادر و ميله و غيره آماده اند.

سر احمد زى کوچى يک چادر (غژدى) مى اندازيم که ستان ما را با بى بى گل (بانوغنى يک چادرک يا غژديگک به سراش انداخته شده) تر ک گفته به کشور خود شان برگردند.
اين شخص بى تميز است - حتى طرز گفتار درى اش ...است.

>>>   اشرف غنی رییس جمبور فغان ستان کى را خو توهین نکرد.
خدا و رسول اش را و نماز را ! انسان چه است حتى نامگذار "افغان" را توهین کرد.
"بچه خدا" (خدا پدر خداپسر خدا روح القدوس عيسويت - دين بى بى گل است ) به زن خود ستايش ونيايش کرد که پاسپورت اش تمديد شود.
سخنان نيکو (Eloge) که سزاوار ستايش و نيايش پروردگار و پيامبران و محمد و فاميل محمد است را نتواست به عنوان رييس جمهور يک کشور اسلامى درست بيان کند. "سلى سلم" سخن نيکو?
يک بار اشتباه دوبار اشتباه...
.ولى اين شخص از درون .... است. علماى اين کشور خواب خو نيستند اما دالر سکوت مى گيرند.
و ديگر را که بچه خر مى گويد. وسايل چادر نيشينى اين احمدزى بدهيد که کوچ کند از ارگ به چوک پشتونستان و چادر بزنه به خيابان در بيانان وزيرستان. اين نه تنها دربين صد نفر دومين مغز متفکراست بلکه درجه دوم بى ادب ترين رييس جمهور دنيا است. ترمپ بيا و دست اين ... زنجيرى ات گير و ببراش با خود.

>>>   بسیار کار نیک کرد!!!1


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است