مسوولان بی کفایت قادر به حل مشکل برق نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142603 منبع: پرینت

قطع گاه و بیگاه برق در فصل زمستان هرات یکی از مشکلات مهم این ولایت است.

با وصف آنکه پانزده سال از عمر حکومت‌های پس از طالبان می‌گذرد اما این مشکل تا هنوز در جای خود باقی‌است. در واقع با وجود سرازیر شدن صدها میلیارد دالر کمک خارجی به این کشور و با وجود پول‌های هنگفتی که دولت از بابت صرفیه‌ برق هرات دریافت می‌کند اما تا هنوز مشکل برق آن، بگونه‌ اساسی حل نگردیده و همه‌ساله به ویژه در فصل سرما، مردم با قطع متناوب برق در این ولایت روبرو هستند.

اینکه دولت یا اداره‌ مسوول نتوانسته در طی این مدت دراز، سیستم برق هرات را به نحوی درست کند که از باد و باران گزند نبیند، خود بر بیکارگی مسوولان دلالت دارد. از طرفی بی‌تفاوتی مردم در ابراز واکنش بجا و به موقع در برابر این بی‌توجهی‌ها خود عاملی است بر تداوم بی‌تفاوتی دولت و مسوولان در برابر مردم و جامعه!

وقتی می‌بینی که دیگران، به قول قدیمی‌ها زینه به آسمان گذاشتند و سر از کره‌ مهتاب و مریخ در آوردند، آدم خجالت می‌کشد که بگوید من در سرزمینی زندگی می‌کنم که دولت اش در پانزده سال تمام نخواسته یا نتوانسته که به فاصله‌ پنج یا ده کیلومتر پایه‌های برق را بازسازی یا بهینه‌سازی کند و مردم را از مشکلی قابل حل نجات دهد.

عمق این فاجعه زمانی آشکارتر می‌گردد که می‌بینی که جدا از مبالغ هنگفت کمک‌های خارجی و پول گزافی که مردم از بابت صرفیه‌ برق می‌پردازند، نزدیک به ثلث مالیات کل کشور را هم همین مردم هرات باید بپردازند. بی گمان اگر مردم به هوش نیایند و برای رسیدن به حقوق ابتدایی خود دست به‌کار نشوند، این دولت بی‌کاره و فاسد، همچنان بر اخاذی از آنان ادامه خواهد داد.

وقتی به پیشینه‌ تاریخی هرات نگاه می‌کنی، می‌بینی که در گذشته‌ها این سرزمین مردمانی داشته که در برابر ظلم و استبداد، سکوت نمی‌کردند و همواره در وقت لازم واکنش‌های مناسب را از خود بروز می‌دادند. از قیام ساتی‌برزن در برابر تجاوز یونانیان گرفته تا قیام استاد سیس در برابر تعدی حاکمیت آن دوران و جنگاوری‌های پهلوان سام در برابر چنگیزیان، همه از واکنش به‌موقع مردم در برابر استبدادیان خبر می‌دهد! شاید هرات کنونی با همه طول و عرض اش و ادعاهایی که در نزد یک عده وجود دارد، یکی از بی‌خاصیت‌ترین دوره‌های تاریخی خود را سپری می‌کند!

حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برق هرات
صرفیه برق
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس برق هرات باید جواب گو باشد، و دیگر چنین شخصی در ریاست برق هرات نیاز نیست.

>>>   هرات چه میگن ، ببیند کابل که مرکز افغانستان است ، و با وجود صد ها تن خارجییان ناتو و... برق ندارد دیگه استان رو سر جاش بمانند، ای وای از این دزدی و بی رحمی در حق مردمان مظلوم افغانستان ، صرف خدای زمین به داد شان برسد .

>>>   رئیس برق روزانه به لک ها روپیه عاید دارد، چرا استعفا بدهد.
تو هم به کله ات صحیح کار نمی کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است