در هفته وحدت هم به وحدت نرسیدید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142602 منبع: پرینت

هفته ی وحدت نیز با تمام ابهت و بزرگی و اهمیت خاص خود، نتوانست این موریانه های نفاق و تفرقه و دورنگی و اختلاف نظرهای جزیی و عمقی را در درون جامعه ی افغانستان و به ویژه درون حکومت از بین ببرد و همچنان هرکسی ساز خود را می نوازد.

گرچه اختلاف نظر در میلاد پیامبر اکرم (ص)، با شش روز اختلاف میان 11 تا 17 ربیع الاول، به عنوان هفته ی وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع و دیگر مسلک های مسلمانان نامگذاری شده است تا یگانگی و واحد بودن دین اسلام و رسول گرامی اسلام و آیین های مذهبی اسلامی را بر همگان یادآور شود؛ اما...

اما نتوانسته کج فهمی ها و بد اندیشی های سران قومی مذهبی حزبی و ارگ نشینان را ذره ای تقلیل دهد و حتی شاهد آن بودیم که در هفته ی با شکوه و بزرگ وحدت، تفرقه افکنی ها و چند دستگی های سیاسی به اوج خود رسید و مقارن شد با کودتای سفید علیه حکومت در مجلس بزرگان واقع در قندهار.

ضمن تبریک و گرامیداشت ظاهری مقام والای پیامبر اکرم و میلاد باسعادت آن حضرت، که در جای خود هیچگونه اما و اگری ندارد؛ اما برگزاری مراسم نمادین آن در روزهای مختلف و توسط شاخه های جدا شده از حکومت وحدت ملی، نشان می دهد که نتوانسته از ظاهر به عمق و محتوا نفوذ کند و در سطح یک مراسم مذهبی آیینی باقی مانده است.

متاسفانه دولت وحدت ملی که از ابتدا نیز امید چندانی به ابقا و دوام آن نمی رفت در هفته ی وحدت، بیش از آن که مایه ی همبستگی و اتحاد ارگ نشینان و دیگر چهره های شاخص سیاسی و قومی باشد؛ دستمایه ی بروز و تشدید اختلافات و شعله ور شدن آتش زیر خاکستر شد بنابراین می توان هفته ی نمادین وحدت را نمایی تمام عیار از درون جامعه و ارگ ریاست جمهوری دانست.

بر کسی پوشیده نیست که رسالت حضرت محمد مصطفی (ص)، نجات اعراب جاهلی و البته مردم هم عصر آنان در جای جای جهان از جهل و پیاده سازی اخلاق در جامعه بوده است؛ که اینک بعد از گذشت قریب به 15 قرن، هنوز الفبای آن در میان ارگ نشینان و مردم ملکی افغانستان پیاده سازی اساسی و اصولی نشده است و مورد سوال است... هیهات!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفته وحدت
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ اختلافی بین شیعه و سنی نیست
وهر کس به هر طریقی در اختلاف دامن بزند دشمن اسلام است .
دین امده که همه خدا را بپرستیم وانسان باشیم .نه اینکه باعث اختلاف شود وگر نه دین چه معنایی دارد؟

>>>   وحدت ملی در عمل کارا است ، این گپ ها چه درد ای را میتواند دوا کنند سال ها ست که با ارایه سخن از وحدت ملی مردم را فریب داده اند مردم را انتحار کرده اند شخصیت های دلسوز را با این بهانه به قتل رسانده اند مقوله های وحدت ملی و یا اتفاق و اتحاد در افعانستان همه دورغ اند . وحدت ملی درافغانستان تبدبل به وحدت یک قوم بر علیه قوم دیگر شده است .مردم خیلی جاهل ای هستیم خوب میدانیم که وحدت ملی ما شعارین است باز هم به جهالت خود ادامه می دهیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است