دانش: از گردهمایی ها استقبال و انتقادها را می پذیریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142550 منبع: پرینت

مراسم میلاد نبی اکرم (ص) امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.
در این مراسم محمد اشرف غنی و سرور دانش (رییس جمهور و معاون) شرکت داشتند و بجز از حضور چند وزیر کابینه دیگر کسی از شخصیت های سیاسی و جهادی و متنفذین قومی و سران احزاب به چشم نمی آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمدسرور دانش معاون دوم رییس جمهور، امروز یکشنبه 12 قوس 1396 در این مراسم گفت: سخن گفتن درباره شخصیت بزرگ پیامبر اسلام و ادا کردن حق مطلب با توجه به ابعاد گسترده و ویژگی های منحصر به فرد ایشان کاری بسیار دشوار و حتی ناممکن است.

وی در خصوص مهم ترین اخلاقیات پیامبر اکرم (ص) از جمله صفات و شیوه دولت داری ایشان و اینکه در زندگی سیاسی خود از آن حضرت چه بیاموزیم بیان داشت: قرآن کریم آیات زیادی درباره پیامبر اسلام آورده است. خداوند از ارتباطی نزدیک با پیامبر سخن گفته و به وی گفته است که این ارتباط هیچ وقت قطع نمی شود. در آیاتی خداوند به چهار خصوصیات مهم پیامبر اشاره کرده است. یک، او هرچند پیامبر و زعیم جامعه است ولی از جنس خود مردم است. دو، رنج و ناراحتی مردم برای او بسیار سخت و سنگین تمام می شود. سه، حریص و علاقمند به نجات و رفاه و آسایش مردم است. چهار، نسبت به مردم رئوف و مهربان است. و در آیه ای دیگر فرموده است ای پیامبر پر و بال خود بگستران و مردم را زیر بال و پر خود بگیر.

وی، در خصوص سیاست پیامیر گفت: پیامبر اسلام در حوزه سیاست، سیاست داخلی و سیاست خارجی بسیار موفقی در حکومت داری خود داشت. پیامبر و یارانش از توسعه روابط دوستانه سیاسی و فکری باقبایل و جوامع خارج از مکه استفاده کردند و از این طریق اسلام را توسعه دادند و قوی ترین پایگاه سیاسی را تاسیس کردند. همچنین کوشش کردند که با همه قبایل غیر مسلمین روابط داشته باشد و آن را توسعه دهد.

دانش،در خصوص اصول بنیادی سیاست پیامبر بیان داشت: اصل بنیادی در سیاست خارجی پیامبر این بود که صلح یک اصل اولی در روابط است نه جنگ. سه قاعده ای که امروز در حقوق بین الملل پذیرفته شده کاملا مورد قبول پیامبر بوده است. اول، منع خشونت و جنگ. دو، حل همه اختلافات از راه های مسالمت آمیز. سه، برفرض تحمیل شدن یک جنگ رعایت قواعد دفاع مشروع. پیامبر در همه حالات این موارد را رعایت می کرد.

معاون دوم رییس جمهور در خصوص اوضاع کشور می گوید: امروز همه اقشار و مذاهب مردم در افغانستان در یک سنگر در برابر تروریزم بین المللی مبارزه می کنند. ما امروز در فضای آزاد سیاسی از هر نوع طرح و گردهمایی و همایش ها در جهت منافع ملی استقبال می کنیم و انتقاد ها را هم می پذیریم اما باید بدانیم که همه ما در دفاع از مصالح و منافع کشور مسوولیت مشترک داریم و نباید به سمتی حرکت کنیم که منافع علیای دولت و ملت ما صدمه ببیند.

وی افزود: در جانب حکومت هم باید گفت که با استفاده از سیره پیامبر، حاکمیت قانون، تامین عدالت، استفاده مشروع از بیت المال، جلوگیری از فساد اداری و رسیدگی به گروه های آسیب پذیر جامعه مانند اطفال و زنان، کاهش فقر و ایجاد اشتغال برای مردم از مهم ترین وظایف حکومت است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرور دانش
پیامبر
نظرات بینندگان:

>>>   اقای دانش ایا پیغمبر اسلام حضرت محمد صلی علیه وسلم از بیت المال بخاطر مقاصد شخی خود و کمک رسانی به اقاربش سوی استفاده میکرد که ارگ ریاست جمهوری گذشته از قومگرایی و تیم نظری اش و سپردن چوکی های کلان دولت به نادان ترین و جاهل ترین انسان بخاریکه از قوم وتیم و زبانش اش است حاتم بخشی کرده و گذشته از دیگر چور و چپاول دارایی های عامه ماهانه ده ملیون افغانی برای گلبدین قاتل ملت و دادن ده ها امتیاز دیگری به این قاتل و خاین را کار درست میدانید ایا از نگاه دید اسلامی این جفا و خیانت به مردم و بیت المال نیست که است عدم تطبیق حکم محاکم شرعی مبنی بر اعدام اشخاص ترورست و قاتل و مجرم متکرر کدام صبغه اسلام دارد و یا خلاف ارزش های اسلامیست اکثریت مردم بفقر و زیر فقر زندگی میکنند اما ارگ ریاست جمهوری با استفاده از موقف اش پول بیت المال را به قاتلین ملت به شاخی باد میکند و انم بخاطر قوم وتبار شان نه چیزی دیگری .

>>>   کجای این دولت اسلامی است که آنرا با میار پیامبر مقایسه می کنید سرتاسر فریباکار دزد و دروغگو، دولت قاتل ملت، بس است مردم به تمام معنی شما را شناخته!

>>>   آقای دانش اگر پیامبر در راس حکومت بود اجازه می داد که شما این گونه بیت المال را فقط در اختیار دایکندی ها و هم حزبی های خود قرار دهید؟ بیش از این مردم را با این سخنرانی ها فریب ندهید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است