از حرکت قندهار باید حمایت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142549 منبع: پرینت

از هر حرکتی که باعث سقوط حکومت نامشروع، متعصب و بیکاره غنی و عبدالله در راستای ایجاد یک دولت دموکراتیک، فراقومی و مترقی شود باید حمایت کرد.

همایش قندهار بر رغم کمبودی ها و موانع از طرف ارگ کابل یک حرکت بزرگ ملی در مقابل سیاست حکومت خود کامه، غیر دموکراتیک و متعصب ارگ کابل است.
یکی از دست آورد های بزرگ همایش قندهار بجای تدویر لوی جرگه (مجلس بزرگان) برای انتقال قدرت، تاکید بر انتخابات آزاد و دموکراتیک، توزیع عادلانه قدرت قومی و تفکیک قوای ثلاثه است که در قطعنامه پایانی همایش قندهار بازتاب یافته است.

یکی دیگر از دست آورد های همایش قندهار تاکید بر برادری و همبستگی میان اقوام افغانستان است. شنیدن چنین افکار از قندهار که شهرت به برتری طلبی نژادی و طالب سالاری دارد یک حرکت مثبت است.

افزون بر آن نقد بر سیاست برتری طلبی حکومت خودکامه و غلجایی محور اشرف غنی از زبان قندهاری ها و پشتون ها از تریبون قندهار یک حرکت نیک در راستای اتحاد مردم افغانستان است. این در حالیست همچو اتهامات بار ها در شمال بر آدرس ارگ گفته شده ولی به سادگی تاپه تجزیه طلبی و خلاف وحدت ملی زده شده است.

بسیاری ها فکر می کنند که اجلاس قندهار محصول بازی جدید قدرت حامد کرزی بحیث سلطان فساد افغانستان است، ولی خود حامد کرزی از پشت پرده همایش را مدیریت می کرد. افزون بر آن عدم حضور استاد عطا در نتیجه سبوتاژ ارگ کابل سایه بر اجلاس انداخت و نشست یک روز به تعویق افتاد.

حرکت قندهار امید است سر آغاز حرکت های بعدی در کابل، هرات، بلخ، ننگر هار و مناطق دیگر افغانستان با مدیریت بهتر در راستای همبستگی اجتماعی، تامین امنیت و ایجاد نظام قانون مند و دموکراتیک در کشور شود.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست قندهار
نظرات بینندگان:

>>>   همگی این کسانیکه به قدرت است خاین است
نه عطا خدمت کار است ونه غنی همگی شان خاین به این ملت بیچاره است از همگی کرده کرزی خاین ملی است بخاطریکه در طول ۱۳ سال چی کرد تمام پول ها را با دزدان تقسیم کرد وبلند منزل ها ساخت هم حال برادر های کرزی تا کواسه های شان بس است اسز دست که چور کردن این ملت بیاد دارد بیطرفانه قضاوت کنید کاسه لیسی نکنید چرا که به این ملت غریب همگی اینها جفا کردن

>>>   کسا نکه در چورو چپاول کلان شده ویا پول پیدا کرده از همین حرکت به درد مردم نمیخورد پشتی بانی میکنه . شخص که یکروز هم مکتب رفته از حرکت چند نفر چور دفا ع نمی کند.

>>>   سلام.
اگر این حرکت واقعآ حرکت مردمی میبود .پیشنهاد خوب بود.در حالیکه این حرکت ازطرف کرزی وجنایتکاران ومردم غریب که توسط پول ودادن نان برای یک وقت وآوردن بزور توسط قدرت مندان بوده است اگر در صحنه مجلس مشاهده کنید که بصورت پراگنده منتظر پول ونان هستند. همه بخاطر قدرت است کسانیکه از قدرت افتیده اند ویا برای شان وعده چوکی بزرگ داده شده است.
باشنده کابل.

>>>   کسیکه از این حرکت جاسوسان و وطن فروشان حمایت میکند در حقیقت خودش جاسوس و احمق است کسانیکه در قندهار ګرد امده بودند همه قاچاقبر. هروین فرړش اختطاف چی.... و بد فعل بودند نه نماینده ملت و مردم افغانستان.

>>>   هر حرکتی که به سرنگونی حکومت گوسفندی بیانجامد باید مورد حمایت قرار گیرد.

>>>   حرکت قندهار راباید با الفاظ شدید محکوم کرد؛ اشتراک کنندگان حرکت کندهار:
1- قاچاقبر آرد ننگرهار
2 - قاچاقبر شراب قندهاری
3- قاچاقبر مواد مخدر درجه اول کندهار
4 غاصب زمین های وزارت دفاع درخوست

>>>   یک عده مردمان تاریخ تیر شده میخواهند جهت مفاد های شخصی و چور و چپاول دوباره به قدرت برسند و نظام را سقوط بدهند اینها کیها هستند
اول . کرزی طالب پرست بود و است و همیشه طالبان قاتلین ملت ما را برادر خطاب میکرد و 7000 طالب را از حبس رها کرد که تا امروز مردمان بیگناه ما را میکشند و بصورت غیر مستقیم باعث قتل هزاران مردم بیچاره و داغدیده ماشد کرزی از ایران و دیگر ممالک رشوت گرفت و فامیل خود را با دوستان اش ملیونر ساخت از پول مردم بیچاره ما لوی جرگه را اورد و خود فیصله اننرا قبول نکرد و غیره و غیره
دوم . اقای نور که در زمان جهاد کابل را بمبارد کرد و وقتی به قدرت رسید چور و چپاول کرد و خود وفامیل خود را ملیاردر ساخت و اطفال خود را طوری تربیه کرد که مانند سک گوش انسان های بیگناه را چک میزند
سوم . شورای ملی و شورای ولایتی که در بین شان قاتلین و غاصبین زمین و رشوت خوران ماهر و ستون پنجم هستند در فکر بربادی نظام هستند این شورا های فساد باید منحل شوند
چارم . اقای قدیر که 267 ملیون دارای خود را در پارلمان خود اعلان کرد و همیشه انتقاد میکند زیرا از غصب جایداد و پول های دزدی کرده خود تر س دارد
پنجم . کسانی که در حکومت گذشته کار میکردند و اصلاحات را نیاوردند و خواب بودند و دزدی کردند حالا بیدار شدند و ا صلاحات می خواهند ویک حکومت فاسد و پوسیده و تکه تکه را به غنی به میراث دادند
شما کوتا نظرن که اعمال گذشته تان را به زودی فراموش کردید و بدانید که حکومت امریکا به شما اجازه نمی دهد که اینقدر کنگگ کنید قاضی لقظاد در هاگ می خواهد که محکمه کسانی که با عث جنگ و کشتار و چور وچپاول در افغانستان شدند به جزای شان برسانند ان روز به زودی خواهد رسید وملت منتظر همان روز است
بصیر نظری

>>>   هارون!!!!!!!!!!!!!!!از بقه ها سیر جور نمیشه!

>>>   رهبران نشست قندهار دزدان وحشی قرن۲۰ اند!!!!!!!!!!قدیرک ولد قمار باز،نور ولد ساقی نورمحمد و لګه بوګه دیګر اند! اینها مانند ....رجم شده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   پس خدارا شکر که عامه برادران پشتون ما هم به این نتیجه رسیدن که بدون عدالت اجتماعی برادری وبرابری پیشرفت کشور غیر ممکن است حکومت یک قبیله به کل کشور باعث پیشرفت کشور وترقی کشور نمیشود.
بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است