اعلامیه شورای رهبری جمعيت درباره عملکرد حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142523 منبع: پرینت

اعلاميه حزب جمعيت اسلامی افغانستان در پیوند به ممانعت حکومت، از سفر والی بلخ و ریيس اجرایی جمعیت اسلامی به ولایت قندهار

بسم الله الرحمن الرحيم
قرار بود شب نهم قوس محترم عطا محمد نور والی بلخ و ریيس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان همراه با شماری از سیاستمداران کشور به ولایت قندهار سفر نماید اما متاسفانه این سفر با ممانعت حکومت روبرو گردید و در نتیجه فسخ شد. جمعیت اسلامی افغانستان این اقدام حکومت را در مخالفت صریح با قوانین نافذه کشور می داند که در آن آزادی عقیده و بیان، آزادی تشکیل اجتماعات و آزادی سفر تضمین گردیده است. از این رو تصمیم حکومت این زنگ را به صدا در آورده است که جانب حکومت دیگر به دموکراسی و مولفه‌ های آن اعتقادی ندارد و در هر موقعی که اراده کند با جسارت تمام در برابر قوانین و حقوق شهروندی می ایستد و هیچ چیزی را پاس نمی‌ دارد. جمعیت اسلامی افغانستان که در تاسیس و تقویت دولت جدید قربانی‌ های فراوانی داده است رفتار ضد قانونی حکومت را محکوم می‌ دارد و از همه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی می‌ طلبد تا نگذارند آزادی‌ های نسبی موجود در کشور زیرپا گردد و افغانستان بار دیگر دوره استبداد و تمامیت خواهی را تجربه کند.

و من الله توفیق
شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا محمد نور
نشست قندهار
نظرات بینندگان:

>>>   مشکل تخنیکی بوده حکومت مقصر نیست ، حالا که حکومت گفته چند روز بعد وزیرخارجه جدید وزیرمعارف وزیر فرهنگ معرفی میشود شمابدنبال بهان گیری هستید

>>>   تمام قربانی که داده اید بخاطر قدرت -دالر و بلند منزل است . نه بخاطر مردم بیچاره .

>>>   تنها حزب لندغر ها این قانون را خوانده یا کسی دیګری هم خوانده است قانون ګفته است وقتیکه در حکومت وظیفه اجرا میکنی مخالف و دشمن حکومت شده نمیتوانی اګر باحکومت دشمنی میکنی مانند طالب. در جبهه مخالف قرار بګیر. و از حکومت دوری کن.
مردم شریف افغانستان باید بازی این ګپهای بیهوده دزدان. نخورد چون سی سال ګذشته اینها امتحان خود را داده است که این لندغر ها چقدر به افغانستان وفادار هستند.

>>>   با این نبشتارهای تا آدم این عقیده میرسد که شورای رهبری جمعیت عقل یک شترمرغ را هم ندارد.

>>>   زنده و جاوید باد نور صا حب ما از تو به جان و خون خود دفاع می کنیم براستی که تو مرد مبارز هستی

>>>   حتمآ از جمله جیره خوران نور هستی،باید حمایت کنی اگر نور از مقام دور شود ازکرسنکی میمیری ویا دست به گدائی میزنی.

>>>   نور نمیتواند هم زمان هم از طرف حکومت والی باشد وهم مخالف در حالیکه رهبرش نصف اختیار رئیس جمهور را دارد ‏! پس به مردم افغانستان اهانت نکن،مردم ا فغانستان هم چیز را میدانند.
نادرشاه 

>>>   ای کاش به مانندی نور چندتای دیگر هم میداشتیم
هادی

>>>   اگر واقعیت را پذیریم حکومت حق دارد تا یک والی خود را نگذارد تا دراجتماعات ضد دولتی اشتراک کند

>>>   اگر جمعیت تکان نخورد و تا پیش از انتخابت کنگره خود را دایر نکند و به تعقیب آن آماده انتخابات نشود عمر سیاسی اش به پایان میرسد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است