بسته مشکوک در بازار کریسمس «پوتسدام» آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۹/۱۱ کد خبر: 142461 منبع: پرینت

یک بازار محلی در شهر «پوتسدام» آلمان روز جمعه در پی کشف بسته ای مشکوک به سرعت تخلیه شد.

به گزارش گاردین، یک بازار محلی کریسمس در شهر «پوتسدام» آلمان روز جمعه به دلیل کشف بسته ای مشکوک در یک داروخانه در مجاورت این بازار به سرعت تخلیه شد.

طبق اظهارات «کارل- هاینز شروتر» وزیر امور داخلی ایالت «براندنبورگ» آلمان، این بسته مشکوک در داخل داروخانه ای در مجاورت این بازار محلی کشف شد و محتوای آن برای بررسی های بیشتر در اختیار کارشناسان مواد منفجره قرار گرفت.

شروتر که از اعضای حزب سوسیال دمکرات آلمان است، در خصوص کشف این بسته مشکوک گفت: «این اقدامی موفقیت آمیز برای به راه اندازی موج ترس در جامعه است زیرا تحت این شرایط، مراسم جشن و شادمانی کریسمس به روال عادی ادامه پیدا نمی کند».

یک روزنامه محلی چاپ پوتسدام در گزارش خود، ابعاد این بسته مشکوک را 40 در 50 سانتی متر اعلام کرد که به داروخانه ای در نزدیکی بازار محلی تحویل داده شده بود.

این روزنامه همچنین گزارش داد که یکی از کارمندان این داروخانه پس از گشودن این بسته و مشاهده سیم ها و مدارهای الکترونیک مشکوک در داخل آن با پولیس تماس می گیرد و نیروهای پولیس در ساعت 2:30 بعدازظهر به وقت محلی به محل مذکور اعزام می شوند.

وزیر کشور آلمان در هفته جاری اعلام کرد که مقامات ایالتی و فدرال آلمان مشارکت اطلاعاتی خود را افزایش داده اند و گام هایی در راستای بهبود امنیت شهروندان برداشته شده است.

این در حالی است که یک سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز از «بالا بودن خطر» وقوع یک حمله در اروپا و آلمان خبر داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
بسته مشکوک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است