آیا احمدزی برود تا یک زی دیگر بیاید؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۶/۹/۱۱ کد خبر: 142444 منبع: پرینت

من از عطا و ديگران كه باز ميل دسترخوان كرزى را كرده اند يك پرسش ساده دارم. فرض كنيم بال پروازتان فعال شد و شما به ديدار يك پاى لوچ چون جنرال رازق بخت يافتيد، نتيجه و فرايندش يعنى چه؟ و شما چه انتظار داريد كه چه شود و كى برود و كى بيايد؟!

مى خواهيد آنجا چه طرح را مطرح كنيد و براى آينده چه برنامه اى داريد؟ آيا غنى برود و كرزى بيايد يا يك زى ديگر و شما باز همان هایی باشيد كه در اين هفده سال بوده ايد!؟

من اگر جاى شما بودم با اين ادعاهاى بلند كه مردم دنبال شما است، هراسى از خارجى و داخلى ها نداشتم. اين حكومت قلابى را به كمك همه نيرو هاى سياسى و ملى نامشروع اعلام مى كردم و تمام نيروهاى ملى و سياسى شمال را بدون سبك و سنگين كردن در يك محور غير ايديالوژيك متحد مى ساختم و ولایت هاى شمال و شمال شرق را خودمختار اعلام مى نمودم و نيرو هاى دفاعى آن را فعال مى كردم و به كشورهاىی كه در افغانستان پايگاه دارند توصيه مى كردم كه در مسايل داخلى مداخله نكنند و طرف واقع نشوند و تلاش شان را تنها عليه نيروهاى افراطى طالب و داعش متمركز سازند و هم زمان حكومت را فرصت كوتاه تعيین مى كردم كه تا استعفا دهد و قدرت را به يك حكومت موقت و بى طرف تسليم دهد و اين حكومت در مدت سه تا شش ماه شرايط را براى انتخابات، تغیير نظام و قانونى اساسى آماده كند.

اگر به اين خواست ها تمكين نشد، شمال و شمال شرق را خودمختار اعلام مى كردم و با كشورهاى قدرتمند منطقه روى طرح هاى بعدى راى زنى مى كردم. تحول اينگونه ميسر است ورنه اين حكومت ادامه مى يابد. غنى اگر زنده بود و نمرد دوباره رييس جمهور مى ماند و يا يك زى ديگر مى آيد و اين دور باطل تكرار مى شود و شما هم ماموران شان!

نجیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدزی
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   جنابعالی خوب ارزیابی نموده اید ، کاش اینجوری میشد محال است و جنون .

>>>   به هموطنان اوغان و نه تنها اوغان خود سه پیشنهاد دارم ،
اگر پیشنهاد هایم معقول و منطقی نبود ، می توانید هر نامی مانند متعصب ، قومگرا ، شور انداز ، مغرض ، جنگره یا همان پرخاشگر را بالایم بگذارید ، می پذیرم . در غیر صورت می توانید آنرا نقد کرده منطقی و برابر با اصول وظایف یک شخص خردمند رد نمایید .

۱ -- برای زدودن بزرگترین چالش بین الاوغانی که همانا اکثریت و اقلیت است ، یک سرشماری شفاف و دموکراتیک با حضور داشت همه اقوام در گروپ های شمارش کننده ، راه اندازی می کنیم . اگر اکثریت خود را به اثبات رساندید ، کور شویم که حق مسلم شما را نادیده گرفته ادعای ناحق کنیم . در غیر صورت شما مانند مایی و فخر و غیرت بر ما نفروشید . بد است !
۲ -- برای اینکه چالش های موجود پیرامون زبان در کشور ما حل و فصل شود ، شما زبان ما را پارسی بگویید و از مصطلحات ملی خود ساخته و خود بافته تان بگذرید . ما زبان شما را پشتو می گویم و از دغه می گذریم و شما از ترافیک شدن زبان دیگران بگذرید . اینکه ما خود زبان مادری خود را پارسی می گوییم یا دری ، یا پارسی دری مشکل ماست نه از شما . ما پوهنتون می گوییم ، شما دانشگاه بگویید ، کار بسیار مشکل و غیر ممکن است ؟ اگر منافع ملی و سرنوشت آینده خود را با ما یکجا می دانید ، از ملی سازی ها ، بابا سازی ها و قهرمان سازی ها هم شما بگذرید و هم ما می گذریم . می ،داریم قرمان ها و بابا ها را مردم انتخاب کنند نه سیاستمداران مغرض .
۳ -- یک مشکل اساسی دیگر که باید در نخستین شماره می نوشتم ، خط منحوس دیورند است . این خط یا سرحد قانونی دولت افغانی را بابای افاغنه امیر عبدالرحمن خان با دولت هند بریتانوی در بدل پول و اسلحه فروخت و دستخط نمود . پادشاهان سدوزایی و غلجایی هر کدام که به قدرت رسیدند آنرا به رسمیت شناختند ، چرا امروز دوباره بالای این سرحد قانونی جنجال های سیاسی و ارضی را راه انداخته ایم ؟
-- آیا امکان دارد و ما توانایی داریم تا دوباره این سرزمین های فروخته شده بابای خود را برگردانیم و به خاک خود زیاده کنیم ؟ هرگز ،
-- آیا پاکستان اتومی اجازه خواهد داد سرحدش را با افغانستان در پل اتک بسازد ؟ هرگز ،
-- آیا افاغنه آن ور سرحد ، صوبه سرحدی ها و قبایل آزاد تمایل و خواهش پیوستن دوباره سرزمین شان را به خاک افغانستان دارند ؟ هرگز !
افاغنه محترم این ور سرحد ، بیآیید ازین آرزو و خواهشی که برآورده شدنش خواب است و خیال است و محال است و جنون ، بگذرید . با این دعوای ناق ( ناحق ) و بی مورد در خاک مردم بیگانه هم خود را خراب و تراب کرده اید و هم ما را ، هم خود به جایی نرسید و هم مانع دیگران شدید . به یاد داشته باشید که انگریز و امریکا هیچگاه همسایه در به دیوار شما نشده در غم و خوشی تان شریک تان نمی شوند . ابزار سیاست جیوپلیتک دیگران نشوید .
پس به گفته مزاری ها خاک خشک ما نه تنها که به دیوار پاکستان نمی چسپد بلکه خاکباتکش چشم خود ما را کور می کند .
البته این دیدگاه منست ،
بیآیید منطقی ، اصولی و انسانی اندیشه نموده اگر آرزوی یکجا بودن با سایر اقوام را دارید ، راه خود را انتخاب کنید تا ما هم بدانیم راه خود را و شما هم ، دو پا در دو کشتی گذاشتن پیامد بسیار ناگوار دارد .
دوستانم مرا همیشه سرزنش می کنند که افراطی اندیشه دارم ، اگر همین پیشنهاد هایم را چند فسیبوک چلونکی هموطنان افغان من پذیرفتند و با من همنوا شدند ، خط مش مبارزه آینده خود را در پیام دیگری خواهم نوشت . و گرنه همان دهل خواهد بود و همان ولوله .
منصور بدری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است