اعلام حمایت آمریکا از دولت فیاض السراج در لیبیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۱۱ کد خبر: 142443 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شد که واشنگتن همچنان به توافقنامه سیاسی لیبیا متعهد مانده و از دولت وحدت لیبیا به رهبری «فیاض السراج» نخست وزیر این کشور حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، متعاقب دیدار «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با «فیاض السراج» نخست وزیر دولت وحدت لیبیا در روز جمعه، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت واشنگتن به توافقنامه سیاسی لیبیا متعهد می ماند!

«هیثر نایورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اینباره گفت: «تلاش ها برای کنارگذاردن فرآیند سیاسی موردنظر سازمان ملل یا تحمیل یک راه حل سیاسی برای تعارض لیبیا صرفا این کشور را بی ثبات می سازد و برای داعش و سایر گروه های تروریستی فرصت هایی برای تهدید آمریکا و متحدان آن بوجود می آورد».

آمریکا روز جمعه با اعلام مجدد حمایت خود از دولت لیبیا، از تمامی طرف های درگیر در این کشور خواست تا برای سازماندهی و برگزاری انتخابات همکاری نمایند.

گفتنی است که «فیاض السراج» نخست وزیر لیبیا پس از دیدار از وزارت خارجه آمریکا و گفتگو با «رکس تیلرسون»، در کاخ سفید مورد استقبال «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا قرار گرفت.

پس از نخستین دیدار، سخنگوی تیلرسون با انتشار بیانیه ای «از تلاش های مردم لیبیا برای ساخت آینده ای پایدارتر، یکپارچه تر و شکوفاتر حمایت کرد».

در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا وعده داد که واشنگتن از دولت سراج- که همچنان در تقلا برای اعمال کنترل بر سرتاسر لیبیا است-حمایت خواهد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
لیبیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است