عادله راز در نشست قلب آسیا در آذربایجان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۹/۹ کد خبر: 142408 منبع: پرینت

نشست قلب آسیا امروز در آذربایجان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عادله راز معاون وزارت خارجه امروز پنجشنبه 9 قوس 1396 در نشست قلب آسیا در آذربایجان گفت: آذربایجان از جمله کشورهایی بوده است که زمینه همکاری های اقتصادی را همیشه فراهم ساخته است و ما از همکاری های سخاوتمندانه این کشور کمال تشکر را داریم.

وی افزود: نشست های قلب آسیا می تواند نقش سازنده ای در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و ایجاد همکاری منطقه ای در بخش اقتصادی داشته باشد. ترکمنستان هم از جمله کشورهایی است که همکاری نزدیک با افغانستان دارد.

راز، در خصوص مشکلاتی که در برابر پروژه های افغانستان قرار دارد می گوید: مشکل ناامنی و پدیده هراس افکنی مهم ترین چیزهایی هستند که در برابر اهداف ما قرار دارند. ما امیدوار هستیم با همکاری کشورهای منطقه به این معضلات پایان دهیم.

معاون وزارت خارجه تاکید کرد که، مسایل هراس افکنی، مبارزه با مواد مخدر، چگونگی گسترش همکاری های تحصیلی و آموزشی میان کشورهای منطقه با افغانستان بخشی از مسایلی است که در این نشست روی آن بحث می نماییم.

وی افزود: نخست موضوع امنیت است که اهمیت دارد. در این راستا نیروهای امنیتی افغانستان مبارزه می کنند و قربانی می دهند. در کنار اینکه ما مبارزه با هراس افکنی را به پیش می بریم تلاش های آشتی و مصالحه را نیز دنبال می کنیم. حکومت افغانستان می کوشد تا با گروه های مخالف حکومت در تماس شود و آنها را راضی بسازد تا به صلح بپیوندند. اما در این راستا ما به همکاری کشورهای منطقه نیاز داریم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عادله راز
قلب آسیا
نظرات بینندگان:

>>>   الهام علی ایف رییس جمهور آذربایجان به عادله راز وعده سپرد که با ایجاد دفتر طالبان در باکو،با طالبان مذاکره میکند و از آنها میخواهد که به پروسه صلح دولت افغانستان بپیوندند، در غیر آنصورت بزور وادار به صلح ساخته میشوند و اگر قبول نکردند،نیرو های آذربایجانی مستقر در افغانستان،لانه های طالبان را در پاکستان از بین خواهد برد.

>>>   بعد از این غ زنان را به خارج برای بی ناموسی روان می کند مرد کم است که زن میرودچون خودش یهودی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است