نشست قلب آسیا زمینه ساز صلح و ثبات منطقه ای
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۶/۹/۹ کد خبر: 142405 منبع: پرینت

یکی از پروژه های زیربنایی ما اتصال ترکمنستان و افغانستان از طریق خط آهن است. تمام این کشورها بر این باور هستند که اتصال منطقه ای در واقعیت ستون فقرات همکاری ها را می سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نماینده آذربایجان امروز پنجشنبه 9 قوس 1396 در نشست قلب آسیا در آذربایجان فعلا روی گسترش همکاری ها تاکید می کند و امیدوار است تا این نشست بتواند زمینه همکاری ها را ایجاد کند و گفت: ما باور داریم به هدف هایی که در نشست های بعدی قلب آسیا تعیین می کنیم برسیم. چنین نشست هایی می تواند برای برداشتن گام های عملی و رسیدن به صلح و امنیت افغانستان و منطقه مفید باشد.

وی افزود: ما بر این باور هستیم که هر کشوری با کمک می تواند آهسته آهسته به اهداف اش برسد اما مشکل فعلی مشکل امنیتی است چرا که اگر امنیت نباشد پروژه های زیربنایی نمی تواند عملی شود. در نشست رکا نیز تاکید شد که کشورها به افغانستان کمک می کنند اما باید صلح و ثبات به این کشور آورده شود. این نشست ها می تواند زمینه ایجاد صلح و ثبات در منطقه شود. یکی از پروژه های زیربنایی ما اتصال ترکمنستان و افغانستان از طریق خط آهن است. تمام این کشورها بر این باور هستند که اتصال منطقه ای در واقعیت ستون فقرات همکاری ها را می سازد چرا که این اتصال گسترش همکاری های بیشر اقتصادی را میان کشورها فراهم می سازد.

نماینده آذربایجان در این نشست می گوید: موضوعی که ما می خواهیم روی آن گفتگو کنیم چگونگی مبارزه با هراس افکنی است و این معضلی است که همه ما می توانیم روی آن بحث کنیم و یک راه حل برای آن پیدا کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قلب آسیا
نشست رکا
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
بزرگترین جفای امریکا در حق مردم ما تحمیل یک آدم دارای تاریک ترین اندیشه های قرون وسطایی قبیله یی تبارگرایانه با غیر دموکراتیک ترین شیوه ها، ترفندها و روش ها برای یک دهه ونیم آزگاربود. هم در کنفرانس بن، هم در لویه جرگه ها وهم در انتخابات ها با زیرپای گذاشتن همه ارزش های دموکراتیک، امریکا با نادیده گرفتن اراده مردم ما کرزی را بر شانه های ما بالا کرد. در هیچ برهه یی از تاریخ ما (منهای دوره سیاه طالبان) تا این اندازه بر اراده مردم ما اهانت نشده بود. مردم ما هرگز این جفای امریکا را فراموش نخواهند کرد. اما بدتر از آن تحمیل بیمار روانی یی به نام اشرف غنی بر کشور و مردم ما بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است