هدف داعش، آسیب زدن به اسراییل نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۹/۹ کد خبر: 142388 منبع: پرینت

نشریه اسراییلی 'اسراییل نشنال نیوز' روز چهارشنبه به نقل از یک کارشناس اسراییل مسایل خاورمیانه اعلام کرد که هدف گروه تروریستی داعش، اسراییل نیست بله خود مسلمانان است.

درور مانور، کارشناس اسراییل مسایل خاورمیانه در سرزمین های اشغالی در تحلیل حمله هفته گذشته این گروه تروریستی به مسجد صوفیان در صحرای سینای مصر که 305 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت گفت که این حمله حاوی پیامی به جهان است و آن اینکه آنها نه تنها با اسراییل مشکلی ندارند، بلکه هدف شان جهان اسلام است.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیون اسراییل 'عاروتص شوه گفت: داعش با این حمله باردیگر اعلام موجودیت کرد تا ثابت کند به رغم از دست دادن پایگاه های نظامی و سیاسی اش در عراق و سوریه و با وجود پیچیدگی ارتش مصر، همچنان از نیروی انسانی و توان تسلیحاتی بالایی برخوردار است و هرگاه اراده کند می تواند به هر اقدام خطرناکی در مصر و یا هرنقطه ای از منطقه دست بزند.

به اعتقاد او، اگرچه این گروه با کمبود بودجه و بحران اقتصادی روبرو است و با تحمل خسارت های مالی و حتی آسیب در سطح عملیاتی، از قدرت سازماندهی بالا برای انجام عملیات های جدید برخوردار است.

این تحلیلگر اسراییل از پیوستن تعدادی از شهروندان اسراییلی به گروه داعش طی یکی 2 سال اخیر خبر داد و افزود: 'این گروه صرفا با خود مسلمانان مشکل دارد و لذا با اسراییل و یهودیان هیچ درگیری و چالشی ندارد تا بخواهد علیه آنها به اقدامی دست بزند'.

به اعتقاد او، داعش در حمله به این مسجد در سینا ضمن تحقیر دولت مصر و در واقع ارتش قدرتمند و پیچیده مصر، ثابت کرد که همچنان با نیروهای تحت امرش کنترل کامل شبه جزیره سینا در اختیار دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
داعش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است