جامعه ما از اخلاق پیامبر فرسخ ها فاصله گرفته است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۶/۹/۹ کد خبر: 142364 منبع: پرینت

به کسانیکه ادعای پیروی از پیامبر را می کنند باید بگویم پیام پیامبر آنچه شما دارید نبوده و نیست.

آغازین پیام پیامبر صلی الله علیه وسلم (ٳقرا) خواندن و فهمیدن بود. زمانیکه پیامبر بنای رسالت اش را برای زندگی جامعه انسانی گذاشت از همین کلمه ٳقرا آغاز کرد.
وپیام بعدی خود را به وعظ و نصیحت و پنددهی انسان های آلوده به غش جامعه پیش کش کرد (يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِين).
بعد هم آمد پیام اش را در یک نکته که ساز و برگ آرامش در جامعه انسانی است با عمل کردن و اسوه شدن تکمیل کرد (ٳنما بُعِثتُ لِاُتِّمم مَکارِم الاَخ٘لَاق).
بعدتر هم برای زندگی، مدینه فاضله؛ فضای برادری دینی همسان با محبت وجودی همدیگر در میان پیروان اش ایجاد کرد که انصار مدینه با مهاجر مکه در زیر سایه یک درخت و یک کاسه و یک جامه زندگی با نشاط و پر هلهله ی محبت را آغاز کرد.
پیشتر می رود! اولین سند را امضا می کند که در آن حیات همه انسان های دور و برش را تضمین می کند از یهود گرفته تا نصارا و مشرک همه در زیر سایه نظام سیاسی اش حیات پر مهر و آسایش را تجربه می کنند.

او پیام عفت برای نظام خانواده و جامعه انسانی، کرامت برای انسان، ترحم برای هر جنبده زمین می دهد. حتی برای زندگی نباتی نیز آرامش می خواست.
مدرسه پیامبر، شاگردانی مانند ابوبکر، عمر، عثمان، علی، خالد، عبیدالله وابن زبیر و... تربیه می کند. دانشگاه پیامبر مهر و محبت را در قلب ها می پروراند.
ولی امروز پیروان اش آغازین پیام خود را از (فاقتلوا) شروع می کنند.

از فیصدی اخلاق پیامبر حتی بیست فیصد هم خبری نیست. اخلاق را به فتوای طعن و لعن همسان دور و بر خود آغاز می کنند از مدینه فاضله و جامعه برادری که دیگران در سایه آن نفس آرامش بکشند هیچ اثری نیست ما به مدینه فاجره و شهروندان قاتل شهره یافتیم. حتی برای حیوانات و نباتات رحم نداریم بسان وحشیان گرسنه ی خون انسان ها، تمدن انسانی و موجودات زنده هر طرفی دهن پارگی می کنیم.
مدارس ما داعش و طالب و امثالهم تربیه می کند.
دانشگاه ما ابوجهل و ابولهب تربیه می کند که مرحمت برای هیچ چیز نمی خواهد.
پیام ما برای جامعه بی عفتی، دریدن حیاط کرامت انسان، عفت خانواده انسانی است.
پس ما کجا پیروی چنین پیامبری هستیم؟

صارم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیامبر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است