قهرمان: مخالفان سیاسی، مشکل سازی نکنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142339 منبع: پرینت

مخالفان سیاسی حکومت بجای پرداختن به مسوولیت و حل مشکلات به نوبه خود، هر کدام به سمت قندهار رفته اند درحالیکه هر کدام در این کشور مسوولیتی دارند که اگر آن را درست پیش ببرند وضعیت بخودی خود بهبود می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالجبار قهرمان، عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با "محور" درخصوص اظهارات فرمانده ماموریت قاطع مبنی بر افزایش یافتن حملات بر مخالفان گفت: یک جنرال هیچ وقت کم نمی گوید اما همیشه یک طرف قضیه را می بیند چون خودش نظامی است، نظامی گری را مرکز ثقل گفتگوی خود قرار می دهد.

قهرمان می گوید: جنگ افغانستان چندین برد دارد، هرچند که قوای هوایی، توپچی و عملیات های خاص بر شگرد هجومی طالبان تاثیرگذار باشد اما مخالفان نیز به مراتب شکل جنگ را تغییر می دهند و مثلا بجای شکل هجومی به حملات انتحاری، ماین های کنار جاده ای، عملیات های سری و برق آسا روی می آروند.

این نظامی پیشین تصریح کرد: نیکلسون، جنرال است و بعنوان یک جنرال حرفش درست و راست است اما من تحلیلگر نظامی هستم و طرف دیگر جنگ را می بینم؛ راه برون رفت از جنگ را باید در خشکاندن ریشه جنگ جستجو کرد و باید کسانیکه جنگ را سازماندهی می کنند و مدیریت، تمویل، تامین مواد خوارکه، ماین ها و کمره های دید در شب و سلاح های ثقیل و سبک را برعهده دارند، شناسایی کرد.

وی، با تاکید بر اینکه باید ریشه جنگ را خشکاند اظهار کرد: در خانه و قریه های ما تروریزم نیست و اینها فقط حرف است. ما زاییده تروریزم و مواد مخدر نیستیم و هر دو پدیده شوم بر ما تحمیل شده است و در واقع ما بیچاره واقع شده ایم.

عضو مجلس نمایندگان عمق جنگ را زیاد و توانمندی نظام را کم می داند و اظهار می کند: در شرایطی به سر می بریم که مخالفان سیاسی حکومت بجای پرداختن به مسوولیت و حل مشکلات به نوبه خود، هر کدام به سمت قندهار رفته اند. والی، وزیر و وکیل هر کدام در این کشور مسوولیت دارند و اگر هر کدام مشکلات ساحه خوود را رفع کنند، وضعیت بخودی خود بهبود می یابد.

قهرمان افزود: وقتی جنگ در ابعاد وسیع است و اینطور نیز مشکل سازی می شود با کدام ظرفیت از این حکومت می خواهید که جلوی جنگ را بگیرد.
این آگاه نظامی تصریح کرد: به حکومت می گویم که قاطعانه تصمیم بگیرد، مردم ناکار و نااهل را بیرون کند و کار را به اهل کار بسپارد که اگر به این شکل پیش برویم عواقبش خطرناک است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست قندهار
جبار قهرمان
نظرات بینندگان:

>>>   توچی رقم قهرمان استی که نمیدانی ازچی خاطر به قندهار رفته اند؟؟؟

>>>   قهرمان صاحب دقیق صحبت نموده وپیشنهاد اش را تائیید مینمایم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است