مرکل: با سوسیال دمکرات ها ایتلاف می‌کنم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142319 منبع: پرینت

صدراعظم آلمان روز سه شنبه در اظهاراتی ایتلاف با سبزها و راست های میانه رو موسم به جاماییکا را رد کرده و احتمال تشکیل دولت با مشارکت حزب سوسیال دمکرات را زیاد دانست.

به گزارش اسپوتنیک، هر چند اختلافاتی در میان حزب دمکرات مسیح آلمان در خصوص ایتلاف با حزب سوسیال دمکرات وجود داشت اما «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در اظهاراتی امکان ایتلاف با سوسیال دمکرات ها را محتمل دانسته و تشکیل دولت با ایتلاف جاماییکا (سبزها و راست های میانه رو) را رد کرد.

در همین رابطه حزب دمکرات مسیحی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیگیری راهبرد ایتلاف با سوسیال دمکرات ها و تشکیل ایتلاف موسوم به «ایتلاف بزرگ» حمایت خواهد کرد.

توافق برای یک ایتلاف بزرگ در پی جلسه رهبران 2 حزب دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات ها بدست آمد. یکی از مقام های حزب دمکرات مسیحی که در این جلسه شرکت کرده بود اعلام کرد که قصد مهم و اولیه دمکرات مسیحیان آلمان تشکیل دولت است و ایتلاف بزرگ بهترین گزینه برای این کار است.

بیشتر از 2 ماه است که انتخابات سراسری در آلمان انجام شده است و دمکرات مسیحی‌ها به رهبری آنگلا مرکل هر چند بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند اما همزمان 66 کرسی بوندستاگ، پارلمان آلمان، را از دست دادند. در این انتخابات برای اولین بار پس از جنگ دوم جهانی راستگرایان افراطی وارد پارلمان آلمان شدند. رهبر راست های افراطی آلمان هم پس از انتشار خبر ایتلاف دو حزب عمده این کشور گفت که آنگلا مرکل با این ایتلاف در تاریخ محو می شود.

در نظر سنجی های انجام شده در هفته اخیر مردم آلمان ترجیح شان تشکیل ایتلاف بزرگ و حضور سوسیال دمکرات ها در قدرت بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
دمکرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است