پوتین: کشورها اسلحه شیمیایی را کنار بگذارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۹/۷ کد خبر: 142257 منبع: پرینت

رییس‌جمهوری روسیه در نامه‌ای خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای از تمام کشورها خواست تا تمام ذخایر تسلیحاتی شیمیایی خود را نابود کنند.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه از تمام کشورها خواست تا ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود کنند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، رییس‌جمهوری روسیه همچنین گفت: «ما از تمام کشورهایی که تسلیحات شیمیایی دارند می‌خواهیم تا همانند ما رفتار کرده و تمام تلاش خود را برای تکمیل نابودی ذخایر باقیمانده تسلیحات شیمیایی خود به کار گیرند».

وی در ادامه از کشورهایی که هنوز عضو چهار چوب قانونی و بین‌المللی کنوانسیون منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیستند خواست تا هر چه سریعتر به آن بپیوندند.

پوتین در نامه‌ای که خطاب به هیات‌های اعزامی به بیست‌ و دومین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی که در وبسایت کاخ کرملین منتشر شد، تاکید کرد، آخرین بسته از ذخایر تسلیحات شیمیایی روسیه در تاریخ 27 سپتامبر نابود شد.

وی در ادامه این اقدام را «گامی مهم به سمت جهانی پایدارتر و مسوول‌تر» خواند و گفت: «اطمینان دارم که تجلی اداره محکم سیاسی به ما اجازه می دهد تا به هدف مشترکمان برای ایجاد جهانی عاری از تسلیحات شیمیایی دست یابیم».

بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی از تاریخ 27 نوامبر (دوشنبه 6 قوس) تا اول دسامبر (جمعه 10 قوس) در لاهه برگزار می‌شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پوتین
اسلحه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است