انتخابات سال آینده منتفی است
براساس یافته های تکنیکی و جو سیاسی حاکم برگزاری انتخابات کاملا ناممکن است مگر اینکه حکومت یک انتخابات مهندسی شده را برگزار کند که در اینصورت به آنها هشدار می دهیم که مردم زندگی در این خاک را بر آنها حرام نسازند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۹    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142216 منبع: پرینت

تمام شدن مهلت یکساله کار اعضای داخلی کمیسیون انتخابات و برگزار نشدن این انتخابات بدلیل عدم وجود رییس کمیسیون یکی دیگر از چالش های کمیسیون انتخابات است که به دیگر مشکلات اساسی موجود در این کمیسیون افزوده است؛ از اینرو نهادهای ناظر انتخاباتی با توجه به افشاگری های تقلب گسترده در انتخابات قبلی از مهندسی شدن انتخابات های آینده نیز اظهار نگرانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نعیم ایوب زاده، رییس اجرایی تیفا صبح امروز دوشنبه 6 قوس 96 در یک نشست خبری در خصوص فرمان غیرقانونی رییس جمهور مبنی بر آغاز کار دوباره کمیته گزینش گفت: بیشتر از 10 ماه از مدیریت جدید انتخابات می گذرد اما آنچه را که منطق می طلبد و کارهایی اساسی همچون تهیه لیست رای دهندگان، تعیین حوزه های انتخابات، جزییات بودجه انتخاباتی و شیوه برگزاری انتخابات مشخص نیست و هیچ پلان عملیاتی از آغاز تا ختم عملیات آماده نشده است.

ایوب زاده گفت: درست است که کمیسیون انتخابات با نهادهای امنیتی تفاهمنامه تامین امنیت حوزه های انتخاباتی را امضا کرده است اما در عمل ساحه امن و ناامن تشخیص داده نشده و در واقعیت برگزاری انتخابات کاملا ناممکن است.

رییس اجرایی تیفا تصریح کرد: نه تنها در ده ماه گذشته کاری برای پیشبرد امور انتخاباتی صورت نگرفته که چند چالش بزرگ نیز سر راه برگزاری انتخابات ایجاد شده است که همین چالش ها کاملا برگزاری انتخابات در سال آینده را منتفی می کند.

وی، درخصوص نبود اراده سیاسی برای برگزاری انتخابات را چالش مهم و اساسی پیش روی انتخابات آینده خواند و اظهار کرد: این چالش بزرگ تمام تلاش های انتخاباتی را با مشکل مواجه کرده و مانع برگزاری انتخابات در کشور شده است و سوی دیگر مساله، نبود یک آجندای اصلاحی است؛ از زمان تاسیس حکومت وحدت ملی تا کنون نه حکومت و نه کس دیگری یک آجندای عملی اصلاحات انتخاباتی را پیاده یا عملی نکرده است و وقتی این برنامه نباشد رفتن به سمت انتخابات بسیار دشوار خواهد بود.

این آگاه انتخاباتی با بیان اینکه حکومت بحران مدیریتی را در کشور تهداب گذاری کرده است افزود: هیچ اداره ای در کشور به ثمر نمی رسد؛ از کمیسیون انتخابات گرفته تا وزارتخانه ها هر روز افراد تغییر می کنند و بحدی دخالت از آدرس حلقه ریاست جمهوری زیاد است که شورای صلح نیز نمی تواند کار خودش را بکند. هیچ کس صلاحیت خود را ندارد و حلقه ریاست جمهوری به تمام ساختارهای حکومتی غرض غیرقانونی دارند.

ایوب زاده افزود: سلیقه های شخصی باعث غرض و دخالت شده است و به ساختارها اجازه داده نمی شد که مطابق طرزالعمل ها کار خود را پیش ببرند؛ غرض های حکومت در ساختارهای مختلف باعث شده که آنها نتوانند ماموریت های خود را انجام دهند.

رییس اجرایی تیفا با اظهار نگرانی از اوج گرفتن تنش های سیاسی در کشور گفت: وقتی یک گروه از حلقات سیاسی بحث برگزاری مجلس بزرگان (لوی جرگه) را مطرح می کنند بدین معنا است که نقطه ضعف های حکومت بحدی زیاد است که راهی جز اینکه به سمت بدبخت کردن حکومت بروند، باقی نمانده است.
وی ادامه داد: در این شرایط هدف حکومت بجای راه حل یابی، روی همان حلقه تمرکز می کند و بخاطر ضعیف ساختن حلقه سیاسی مساله شهرک عینومینه را مطرح می کند!

رییس اجرایی تیفا، درخصوص برکناری ها در نهادهای انتخاباتی تصریح کرد: حکومت خود دست به نقض قانون خودساخته خود می زند و الا برکناری رییس دارالانشا بر مبنای کدام مساله حقوقی و مبنایی صورت گرفته است؟ وی در ظاهر برکنار شده است اما از لحاظ کتبی چیزی معلوم نیست و این آدم با ناامیدی در وظیفه اش مانده است و کاری هم نمی تواند بکند.

ایوب زاده گفت:جناب رییس جمهور، رییس اجرایی و سرور دانش، رییس کمیسیون انتخابات را انتخاب کردند و معلوم نیست براساس چه منطقی وی را برکنار کرده اند؟ اگر این افراد مشکل داشتند، کار کمیته گزینش درست نبوده است و چرا این کمیته را قبول کردید و اگر دانش انتخاباتی نداشتید چرا افراد ناشایست را انتخاب کردید؟ علت ضعف ها و کم کاری ها در انتخابات افراد نیستند بلکه عدم صداقت و کم کاری حکومت نسبت به پرنسیب انتخابات است.

این آگاه انتخاباتی با اشاره افشاگری رحمت الله نبیل از تقلب در انتخابات گذشته گفت: این حکومت زاییده یک تقلب گسترده بود هاست و وقتی زاییده تقلب باشد، تقلب در آن نهادینه شده است و چه انتظاری از آن می رود؟ رنجی که امروز می بریم از چگونگی تهداب گذاری حکومتی است که بر اساس تقلب به بار آمده است و ادامه این وضعیت به نفع هیچ کس نیست.

وی در خصوص دخالت حکومت در نهادهای انتخاباتی هشدار داد: مردم از انفجارها در گردهمایی ها هیچ ترسی ندارند و اگر قرار باشد وضعیت را ادامه بدهید، مردم نه از طالب، نه از داعش و نه از ستون پنجمی هایی که در حکومت کار می کنند، هراسی ندارند و حاضر هستند باز هم قربانی بدهند اما زندگی را برای آنها در تمام ولایت های افغانستان حرام می سازند.

ایوب زاده افزود: مردم به فغان آمده اند و کاسه صبرشان لبریز شده است، اگر بازی های پوچ سلیقه ای ادامه یابد و به سمت انتخابات نروید مردم زندگی در این کشور را برایتان حرام می سازند. با این بازی های بچگانه به دمکراسی، ارزش های مدنی و سیاسی توهین نکنید و اجازه بدهید که ساختارها و ادارات کار خود را بکنند. حرکات بزرگ مردمی را نادیده نگیرید چراکه اگر کسی میانجیگری نمی کرد شما امروز در این وضعیت قرار نداشتید.

رییس اجرایی تیفا تصریح کرد: اعضای کمیته گزینش موقتی هستند و ماموریت آنها تمام شده و حق ندارند برای یک نفر جلسه بگذارند و او را شناسایی کنند، که اگر انها اینکار را بکنند خیانت کرده اند و در جرم ملی شریک شده اند. برکناری رییس کمیسیون و رییس دارالانشا و رفتن به سمت اینکه یک نفر در کمیته گزینش بررسی شود، اساس قانونی ندارد.

وی افزود: تداوم وضعیت موجود باعث می شود که اصلا انتخاباتی در سال آینده برگزار نشود و براساس یافته های تکنیکی و جو سیاسی حاکم برگزاری انتخابات کاملا ناممکن است مگر اینکه حکومت یک انتخابات مهندسی شده را برگزار کند که دراینصورت به آنها هشدار می دهیم که مردم زندگی در این کشور را بر آنها حرام می سازند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیفا
کمیته گزینش
نظرات بینندگان:

>>>   من قریب یکسال قبل در همین سایت نوشته بودم که انتخاباتی در کار نیست!!! چون "باز" دولت فقط یکبار تصادفی بر سر غنی نشسته است و غنی هم "ایلا دادنی" نیست!!!

>>>   Arianfar
این هم طرح مشخص برای برونرفت از بحران:
در گام نخست باید کمیسیونی متشکل از قانون دانان و حقوق دانان و کارشناسان خبره برای تدوین پیش نویس قانون اساسی نو گماشته شود. سپس از مردم نظرخواهی صورت گیرد. در یک سخن، گفتمان فراگیر ملی راه اندازی شود و کمیسیون موظف طرح قانون اساسی نو را در دسترس عامه قرار دهد و پس از جمع آوری دیدگاه ها و ارزیابی و تجزیه و تحلیل آرای همه لایه های جامعه، پیش نویس قانون اساسی نو را برای تصویب به لویه جرگه فوق العاد ه اصلاح قانون اساسی و ساختار نظام پیشکش نماید.

باید ساختار نظام تغییر کند و چیزی همانند ساختار نظام در دوره داکتر نجیب و دوره های عبوری و انتقالی کرزی با اندکی ویرایش و تعدیل روی کار شود. کشور باید دارای صدراعظم مسوول و پاسخگو در برابر پارلمان شود. همچنین باید هفت یا هشت زون اداری- اقتصادی و امنیتی- انتظامی به میان بیاید. والی ها، ولسوالان و علاقه داران همه انتخابی شوند و امنیت بومی گردد. صلاحیت های والیان باید به مسایل اقتصادی و اداری محدود گردد. اقتصاد باید خودگردان شود. کمک های بین المللی باید میان زون ها دادگرانه تقسیم گردد. نه از طریق مرکز. تنها رییسان زون ها از سوی رییس جمهور از جمع مردم خود منطقه انتخاب شود. باید میان رییس جمهور و صدراعظم تقسیم وظایف شود. مسایل سیاست خارجی و امنیت و دفاع به ریس جمهور و مسایل مدیریتی و اقتصادی به
صدراعظم سپرده شود. رییس جمهور و صدراعظم باید هر کدام چهار، چهار معاون داشته باشند. از چهار قوم بزرگ کشور. مکانیسم های پاسخگویی به میان بیاید و خودکامگی مهار شود. در عرصه سیاست خارجی هم باید کشور بی طرف شود. این اصل باید در قانون اساسی مسجل گردد. اگر چنین نشود، بجران تا روز رستاخیز ادامه خواهد یافت.

>>>   غربی ها ملامت است!
============
* در فشانی جناب کرزی یا فرشته ای معصوم، دلسوز مردم و منجی کشور...
* آنکه حدود ۱۴ سال بر گرده مردم سوار بوده، هیچ گناهی ندارد...
* مقصر اصلی امریکا یا خارجی ها است!
+ + +
* وقتی که احمدزی هم از چوکی کنار برود، خدا می داند که چقدر شکوه و شکایت از امریکایی ها داشته باشد و بار تمام ملامتی ها را به گردن امریکایی ها بیندازد؟
* دلچسب تر اینکه مردم ما نیز امریکایی ها را ملامت می دانند که چرا چنین شخصی را بالای شان حاکم نموده است... یعنی آنها هم این ملامتی را نمی پذیرند که چرا حاکمیت چنین شخصی را برای ۱۴ سال «تحمل» کرده اند؟
* کرزی را مزدور امریکا می دانند، ولی خود شان را که مزدوری یک مزدور را برای ۱۴ سال تحمل کردند، مزدور نمی دانند..
* مگر مزدور و مزدوری شاخ و دم دارد (از این هم می گذریم که مزدوری امریکا خوب است یا مزدوری کرزی)؟
+ + +
* چقدر آسان است که بار همه ملامتی ها را بالای دیگران بیندازیم و خود را تبریه کنیم؟
* ما اهل کشوری هستیم که هیچگاه گناه خود را به گردن خود نمی گیریم و خود را ملامت نمی دانیم...
* باید سر در گریبان کرد و به فکر فرو رفت که ملامت اصلی کی است؟

>>>   Khurasani heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
توطیهٔ جدید ارگ؛
برای تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به دهها هویت قومی، جهت تثبیت اکثریت جعلی پشتون ها( افغان‌ها) در افغانستان.
رئیس جمهور با صدور فرمان و ایجاد کمیسیون برای تهیه لیست اقوام افغانستان در شناسنامه های جدید شمشیر جراحی به دست گرفته و ما را هدف قرار داده است.
اسناد رسیده از ارگ ریاست جمهوری حاکی از آن است که تیم فاشیسم قبیله برای تقسیم هویت تاجیک ها و تثبیت اکثریت افغان‌ها ( پشتون) طی فرمانی دستور داده است تا تاجیک ها را به بیش از سی گروه قومی تقسیم نمایند و به این ترتیب این اکثریت قومی را به اقلیت های متعدد تقسیم و معرفی کنند.
هدف از این طرح تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به خرده هویت ها و تثبیت اکثریت افغان ( پشتون) در افغانستان می باشد.
جوانان عزیز
تنها راه جلوگیری از این طرح شیطانی دفاع و حمایت از قانون شناسنامه ها مصوب مجلس نمایندگان است و بس.
ادامه سکوت نمایندگان ما در حکومت و دولت در برابر این شرارت ها و فتنه انگیزی ها شرم آور و ذلت بار می‌باشد

>>>   Lalzad heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
اکثریت سازی پشتون ها!
==============
(اقلیت سازی سایر اقوام)
پارچه سازی اقوام غیرپشتون و پشتون سازی تمام قبایل پشتو زبان...
این موضوع که بار اول در مقاله سلیمان لایق (ترکیب قومی کشور...) در زمان حاکمیت حزب دموکراتیک به نشر رسیده بود و حالا توسط غنی جامه عملی می پوشد، گام مهم دیگری در راستای اکثریت سازی پشتون ها برای تطبیق اهداف زیرین است:
* افغان سازی،.
* پشتون سازی،
* پشتو سازی.
+ + +
یا تسلیمی و یا مبارزه و مقاومت تا پیروزی!

>>>   به هموطنان عزیز، دعوای مردم با دیکتاتورها بر سر عرب و عجم و مذهبی و غیرمذهبی و یا نژاد پشتون و فارس و رنگ و لباس نبوده و نیست، مردم افغانستان هم می خواهد مانند کشورهای آزاد و دموکراتیک .... به شیوهً دموکراسی صاحب و ناظر بر سرنوشت سیاسی و اقتصادی... خود و کشور و فرزندانشان باشند، دعواهای نژاد پرستی و غیره ساخته و پرداختهً خود حکمتیار و دیگر ...ریاکار است که می خواهد اذهان و افکار و انرژی و نیروهای مردم را به انحراف کشیده و از هم جدا و تلف سازد که نتیجهً آن تداوم بلبشور و استبداد ....است.نیک می دانید که افکار و بینش و اعمال نژاد پرستی در دوران نازیهای هیتلری سرنگون و به خاک سپرده شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است