محمد محقق حق دارد چنین فکر کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۰    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142214 منبع: پرینت

محقق حق دارد. چرا؟

محقق یکی از رهبران سنتی دوران جهاد و حزب وحدت اسلامی است. با بلند رفتن تضادهای قومی و جنبش هویتی گاهی برخی ها از یاد می برند که حزب وحدت یک حزب اسلامگرای شیعه بود که اگر مزاری، خلیلی، محقق، عرفانی (آنهایی را که من می شناختم) هزاره بودند ولی اغلب یاران استاد مزاری را که من نمی شناختم، از سیدها تشکیل شده بود مانند برادران سجادی شهید. شهید مزاری خودش در جوانی یکی از "سربازان خمینی و انقلاب اسلامی" بود و بخاطر همرزمی با آنها در زمان شاه به زندان رفت.

با دفاع از لشکر فاطمیون متشکل از داوطلبان عمدتا هزاره ولی شیعه که بخاطر دفاع از حرم یکی از چهره های مقدس شیعه در سوریه در کنار رژیم بشار اسد و بر ضد تکفیری ها یعنی داعش و القاعده، یعنی تروریسمی که امریکا و سایر کشورهای غربی نیز آنها را دشمن می پندارند، جنگیدند، کاملا با میراث مذهبی شیعه و اهل بیت مطابقت دارد.

آنهایی که در قدم اول عربستان سعودی، بازنده جنگ سوریه، حامی طالبان، القاعده و داعش و حامیان آنها در افغانستان با آن ضدیت دارند، سرنوشت چند هزار جوان شیعه و هزاره نیست. آنها در خشم اند که اینها در سطح خود در تعیین سرنوشت نهایی جنگ تاثیرگذار بوده اند.

من قبلا در مورد شرایط دشوار زندگی مهاجرین افغانستانی که برای بدست آوردن مدرک، پول و احیانا شناسنامه ایرانی مجبور شدند تا در لشکر فاطمیون اسم بنویسند و بخصوص از ارسال جوانان نابالغ نوشته و انتقاد نموده ام. فراموش نباید کرد که برخی دیگر آنها با رضایت کامل و برای جان دادن برای حرم بی بی زینب به دمشق رفتند. برخی آنها بعد از ختم دوره شان بازهم دوباره اسم نوشتند و رفتند. جوانان ملی گرای هزاره (نه قوم پرستان افراطی که بدرد نمی خورند) باید بدانند که هزاره ها به آسانی و با جوش و خروش برای گریه کردن سرنوشت امام حسین بسیج می شوند تا امر دیگری. این بدرد نمی خورد که من چه فکر می کنم، مهم این است که اوضاعی را که جدا از تمایل ما وجود دارد درک کنیم. روشنایی انداختن، آگاهی دادن درباره دین و مذهب آری. مبارزه رودرروی با آن نه، سر را به سنگ کوبیدن است.

محمد محقق از یک نگاه دیگر هم حق دارد چنین فکر کند. داوطلبان شرکت در جنگ های دیگران با فاطمیون آغاز نشده است. شهروندان بیش از 70 کشور بشمول افغانستانی ها در همین سوریه در کنار داعش و النصرا می جنگیدند. مگر داوطلبان عرب در کنار مجاهدین بر ضد شوروی نمی جنگیدند؟ اسامه بن لادن از کجا بن لادن شد. مگر همین عرب ها و پاکستانی ها در کنار طالبان قرار نداشتند؟

در تاریخ قرن 20 ما ده ها مثال را داریم که داوطلبان خارجی برای دفاع یک امری که به نظرشان درست و بر حق بود می رزمیدند. جنبش آزادی بخش فلسطین صدها دواطلب را در آغوش اش پرورش داد ولی بزرگترین و ماندگارترین مبارزه که "بریگاد بین المللی" شهروندان 53 کشور بشمول امریکا (ارنست همینگوی نویسده نامدار امریکایی در این جنگ داوطلب بود و کتاب ماندگار "برای که زنگ ها به صدا در میایند" را درباره همین جنگ نوشت) در آن سهم گرفتند و کشته شدند، جنگ داخلی اسپانیا میان جمهوریخواها و فاشیست های دست راستی بود. متاسفانه آنها شکست خوردند و فاشیست ها در برابر بی غیرتی کشورهای غربی پیروز شدند.

پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   آقای پاکزاد درست فرمودید امآ جنگ سوریه یک سیاستی دور از مذهب بوده در این جا کشور ها بخاطر منافع شخصی خودشان دست پا میکند حرم یک بهانه و سوی استفاده از اعتقادات مردم است تا بتوانند به مقصد خود برسند

>>>   از یادش رفته که قهرمان ملی را کی به شهادت رساند !؟
دو عرب الجزایری

>>>   بهروز جلال آبادی
اگر عرب زیر نام طالب ، القائده و داعش حق دارد تا مردم افغانستان را بکشند پس هزاره هم حق دارد تا این وحشی ها را در وطن خود ایشان قتال کنند !
زندباد همان هزاره ای که در سوریه علیه آدم کشان داعش میجنگد !
روح آن شهدا شاد کسانیکه در جنگ علیه تروریست ها جان های خوده فدا کردن

>>>   Amirzada
هزاره ها به لشکر فاطمیون در افغانستان نیاز دارند نه در جنگ های نیابتی دیگران
سخنان جنجال بر انگیز استاد محقق در ایران واکنشهای مختلفی در افغانستان بر انگیخته است. عده ای از آن استقبال کرده اند و عده ای هم با غرور لشکر فاطمیون را قهرمانی جوانان هزاره در جنگ با داعش تعبیر نموده اند.
برخی دیگری سخنان محقق را محکوم نموده و آنرا فرقه گرایی مذهبی و حمایت از شعیه ها بر علیه سنی ها در چهارچوب جنگ میان ایران شعیه و عربستان سعودی تفسیر نموده اند. در همین حال برخی نخبگان هزاره به این باورند که هزاره ها بهای سخنان محقق را در افغانستان و تحریک داعش و طالب خواهند پرداخت.
واقعیت اینست که هزاره ها بجای سوریه به لشکری همچو فاطمیون در افغانستان نیاز دارند تا در برابر بی عدالتی ها به ایستند. قربانی دادن برای جنگ نیابتی دیگران بخاطر دریافت ویزه اقامت در ایران و یا اجازه رفتن فرزندان هزاره به مدارس ایران قهرمانی نیست ، بلکه نهایت بیچارگی است. اگر هزاره ها در جستجوی کشتن داعش هستند هیچ نیازی نیست که زحمت سفر به سوریه را بکشند در خانه خود شان داعش های وحشی تر از سوریه از کاخ ریاست جمهوری گرفته تا در همسایگی خانه شان حضور دارند و تا حال سر صد ها هزاره را از تبسم گرفته تا صد ها سر دیگر را بریدند ولی هزاره ها با اشک و صبوری از آن استقبال کردند.

>>>   هر کس محقق را نکوهش کند بی شکی که خودش داعش است داعش است داعش است
کمال از شبرغان

>>>   روزی لشکر فاطمیون هزاره به حساب داعش در افغانستان هم خواهدر سید ان شا الله
وطن دوست لغمانی

>>>   مردم برای سرفرازی باید متحد ومسلح بشوند وازخود دفاع کنند

>>>   من نوشتار آقای امیرزاده Amirzada را کاملا بجادانسته وآنرا تصدیق مینمایم.
بااحترام یک افغانستانی.

>>>   لشكر فاطميون يكي از پرقدرترين يگان‌هاي حاضر در جبهه مقاومت اسلامي خصوصاً در جبهه سوريه است. نام و آوازه اين لشكر ظرف مدت كوتاهي به طرز خارق‌العاده‌اي در سراسر جبهه‌ها پيچيد و موجي از ترس را در دل دشمنان پديد آورد.
در خصوص نحوه تشكيل يگان فاطميون نظرات متعددي وجود دارد، برخي قدمت آن را به سال 90 و از گردهم آمدن تعدادي از مجاهدان قديمي نبرد با اشغالگري شوروي سابق و همچنين رزمندگان افغان حاضر در جبهه‌هاي دفاع مقدس مي‌دانند. اين گروه كه نام شهيد عليرضا توسلي (ابوحامد) فرمانده لشكر فاطميون در ميانشان ديده مي‌شد، چيزي در حدود 20 نفر بودند كه هسته اوليه فاطميون را تشكيل مي‌دهند.
اما ام‌البنين حسيني همسر شهيد ابوحامد بيان مي‌دارد كه همسرشان و هسته اوليه تيپ فاطميون در 23 ارديبهشت ماه سال 1392 براي اولين بار به سوريه مي‌روند.

لشکر امريکا به عراق و افغانستان آمدن تا دفاع از امريکا انجام شود.

پتر اشتروک (آلمانى: Peter Struck؛ وزیر دفاع در کابینه‌ی گرهارد شرودرو فيشر 2002 تا سال 2005 بود) پيرامون انتقادها مبنى بر تمدید ماموریت و ارسال لشکر تازه نفس نیروهای لشکرى آلمانی به هندوکش در پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) پاسخ داد: «امنیت جمهوری فدرالی آلمان در هندوکش نیز دفاع می‌شود».
در آلمان مکان ها وشهرها با کوها و رودخانه ها نام گرفته مى شود: مثلن شهر"اشپرى" برلين٬ شهرايزار مونيخ مانند هند اندوز شهر الب (Elbe)٬ شهر آلپ ٬ Rheinland ستان رودخانه ريان نا کشور هندوکوهان را هندوکش مى گويند. ولى ايران زمين اجازه ندارد دفاع از رشته‌كوه‌ هاى البرز و رشته‌كوه‌ هاى زاگرس و رشته‌كوه‌ هاى از مردمان خود در بغداد و از شام تا به کاشعر از سند تا خجند که آیینه دار عالم بالاست پارسی کند? مگر بغداد وبغلان و بگرام و باغبان وبگوان چه معنى درهندوايران دارد?

قهار عاصى شد و نواخت:
گل نیست ماه نیست دل ماست پارسی
غوغای کوه ترنم دریاست پارسی
از آفتاب معجزه بر دوش می کشد
رو بر مراد و روی به فرداست پارسی
از شام تا به کاشعر از سند تا خجند
آیینه دار عالم بالاست پارسی
تاریخ را وثیقه سبز شکوه را
خون من و کلام مطلاست پارسی
روح بزرگ و طبل خراسانیان پاک
چتر شرف چراغ مسیحاست پارسی
تصویر را مغازله را و ترانه را
جغرافیای معنوی ماست پارسی
سرسخت در حماسه و هموار در سرود
پیدا بود از این که چه زیباست پارسی
بانگ سپیده عرصه بیدار باش مرد
پیغمبر هنر سخن راست پارسی
دنیا بگو مباش بزرگی بگو برو
ما را فضیلتی که ما راست پارسی
اکثريت مردم شام عراق وسوريه ايرانيان اند ولى عربى زبان شان شده. سرزمينم در سوريه دفاع مى شود. و سوريه و عراق در هندوکش دفاع مى شود اگر که حاکمان افغان بگذارند نيروهاى امنيتى کشور عليه طالبان و داعش مبارزه کند.
لشکر آلمانی به هندوکش واز سخن وزیر دفاع «امنیت جمهوری فدرالی آلمان در هندوکش نیز دفاع می‌شود» و لشکر کشى امريکا به باد پيگار گرفته نمى شود شود و محقق انتقاد مى شود!عجب دنيا است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است