حمله ترامپ به نامزد دمکرات ها برای راهیابی به سنا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142151 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توییتی از داگ جونز نامزد حزب دمکرات این کشور از ایالات آلاباما برای ورود به سنا انتقاد کرد و آن را یک فاجعه دانست.

وی توییت کرد: آخرین lموضوعی که در آلاباما و سنای آمریکا لازم داریم، دست نشانده شومر/ پلوسی است که فردی ضعیف در زمینه (مبارزه) با جرایم، ناکارآمد درکنترل مرزها، بد برای ارتش و کهنه کاران فوق العاده ما و بد برای ماده الحاقی دوم ما است و می خواهد مالیات ها را به فلک برساند. جونز، فاجعه خواهد بود.

داگ جونز یک دادستان سابق آمریکایی که 3 عضو سازمان های «کو کلاکس کلان» را به دلیل بمب گذاری در کلیسایی در دهه 60 و کشتن چند آمریکایی آفریقایی تبار روانه زندان کرد، تلاش می کند کرسی جف سشنز دادستان کل آمریکا را در سنا به عنوان یک دمکرات تصاحب کند.

کو کلاکس کلان نام سازمان‌ های همبسته ‌ای در آمریکا است که حامی مواضع افراطی همچون برتری نژاد سفید، مخالفت با مهاجرت و ضدیت با آیین کاتولیک است.

داگ جونز، رقیب روی مور نامزد جمهوریخواه مورد حمایت دونالد ترامپ در انتخابات سنا از ایالت آلاباما است. ترامپ هفته گذشته از روی مور به رغم اتهام های غیراخلاقی وارده به وی حمایت کرد.

پس از طرح اتهام های غیراخلاقی علیه نامزد جمهوریخواه ایالات آلاباما، گروهی از جمهوریخواهان واشنگتن از جمله پل رایان رییس مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار کناره گیری وی شدند، اما مور اعلام کرد که قصد کناره گیری ندارد.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش با انتشار گزارشی فاش کرد که روی مور زمانی که 32 سال سن داشت، با یک دختر 14 ساله برخورد جنسی داشته است. چند بانوی آمریکایی دیگر نیز روی مور را به رفتارهای غیراخلاقی متهم کرده اند.

جمهوریخواهان سنا که میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه این مجلس را برعهده دارد، به دنبال راهی هستند تا روی مور را به کناره رفتن از رقابت انتخاباتی 12 دسامبر (21 قوس) سنا مجبور کنند.

رسوایی های اخلاقی و سو استفاده جنسی از سوی شخصیت های سیاسی و سینمایی آمریکا در ماه های اخیر، جنجال رسانه ای بزرگی در این کشور به راه انداخته است.

جرج بوش پدر رییس جمهوری پیشین آمریکا نیز به اتهام دست درازی به جنس مخالف رو برو است.

همچنین تعدادی از کارگردانان و بازیگران مطرح هالیوود نیز از سوی بازیگران زن متهم به بدرفتاری و سو استفاده جنسی با اهداف مختلف شده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
دمکرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است