سرپرست وزارت دفاع را بیشتر بشناسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142144 منبع: پرینت

دو هفته پیش مصاحبه طارق شاه بهرامی، نامزد وزارت دفاع ملی را با صدای امریکا دیدم، حتی دو سه جمله منطقی و منظم در مورد استراتیژی اردو در برابر طالبان گفته نمی‌توانست. حالا در این کنفرانس مطبوعاتی ببینید او حتی سوال جورنالیست را بدون کمک ترجمان نمی‌فهمد.

بهرامی در بریتانیا ارکان حرب نخوانده است بلکه در سالهای ۲۰۱۳-۲۰۱۵ به Joint Services Command and Staff College (JSCSC آمد که کالج آموزش نظامی صاحب‌منصبان پایین رتبه معادل با دگرمن تا دگروال در بریتانیا است.

بهرامی به خاطر ضعف در زبان انگلیسی و حتی ندانستن تایپ و کمپیوتر با درجه ضعیف دوره آموزشی را تمام کرد. کالج‌های ارکان حربی در بریتانیا، مراکز معتبر دیگری مانند سنت هرس و کالج دفاعی سلطنتی بریتانیا هستند.

گفته می‌شود طارق شاه بهرامی با رتبه دویم بریدمن سکرتر منیر منگل قوماندان قول اردو بود و زمانی که حنیف اتمر به وزارت داخله رسید بهرامی را با درجه دگروالی قوماندان قطعه خاص ۴۴۴ در هلمند مقرر نمود.

پس از بازگشت از کورس نظامی در بریتانیا در مدت کوتاه کمتر از دو سال ستاره‌های جنرالی را بر شانه بهرامی زدند. در این زمان هیچ دستاورد عمده یا لیاقت در عملیات‌های بزرگ نظامی نداشته است اما چهار بار ترفيع كرده است. از دگروالي به سترجنرالي رسيده، خود بهرامی در مصاحبه با صدامی امریکا دليل ترفيع‌ها را این می‌داند که چون بست بالاتر ره گرفتم باید ترفیع می‌کردم! بهرامی حتی از کوچه استراتیژی نظامی گذر نکرده است چطور می‌تواند وزیر دفاع کشوری در حال جنگ شود؟

نمایندگان مجلس، وزیر دفاع افغانستان بنا به ساختار تشکیلاتی یک استراتیژیست نظامی باید باشد. یک لحظه این بهرامی را مثلا با جنرال وردک یا جنرال بسم‌الله محمدی مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که آیا بهرام شایستگی وزارت مهمی مانند دفاع ملی را دارد؟

یاسین رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طارق شاه بهرامی
وزارت دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   مرغ کل::: هیجگاه عدالت تامین نمیگردد

>>>   عجب انصافی!!!
یک لحظه طارق شاه رابا بسم الله خان که مسلک نظامی را در اکادمی نظامی انگلستان وارکانحرب را درترکیه بدست آورده مقایسه کنید بسم الله خان که تاحال چند کتاب دررشته نظامی خود تالیف کرده همه اینها بجایش ! اوصرف از یک شفاخانه سردارداود خان چهل ملیون دالر دست آورد دارد ، پشقل ها هیچ ازان صرف نظر، تفنگ های اصلی امریکائی را هرکس به تفنگ های دره ئی پاکستانی تبدیل کرده نمیتواند تا یک نظامی ماهر ومسلکی نباشد تعمیر پنتاگون کوچک را به پسرش داد چون او قابل اعتماد بود که خوب بسازد اگربه یک بیگانه میداد شاید تعمیری میساخت که نه درمقابل زلزله مقاومت داشت نه درمقابل برف وباران !
درین ملک هرکس خدمت کرد جزا می بیند ورنه بسم الله خان حالا باید مارشال میشد ، ازچی شکایت کنیم اول از کی بگوئیم !
(گیلگمش )

>>>   بهانی یک قهرمان است و دشمن کفان است.

>>>   وزرای دفاع و داخله از طرف رهبران حکومت وحدت ملی کسانی انتخاب میشوند که نادان و نا فهم باشند و تمام بودجه وارت دفاع و داخله را خود رهبران دزدی کنند و هر وقتی که دل شان شد، وزرا را برطرف کنند.

>>>   ٱقای سعیدی از این ٱقا خیلی صفت کرده است. من از ٱقای سعیدی سوال می کنم ، این کاندید وزارت دفاع به کدام لسان در انگلستان تحصیل کرده است ؟

>>>   سند ارکان حربی اش بررسی شود و سفارت انگلیس باید تایید کند و بهرامی در مورد استراتیژی جهانی مبارزه با تروریزم 10 دقیقه به انگلیسی صحبت کند.

>>>   وقتي حمايت اتمر را دارد، ضرورت به هيچ چيزي ديگر ندارد.

>>>   جنرال وردك درست هست!!! مكر بسم الله محمدى (دزد) إز كجا لياقت وزارت دفاع را بيدا كرد؟؟ يا فهيم رتبه مارشال را؟؟؟ يا بهتر كفت اين ٦٠٠ كلينر إز يك ولسوالى به كدام لياقت جنرال شدند؟؟؟ كب مفت هست!!

>>>   بهرامي مانند اكثر خلقي هاي غريب و بيسواد، ضابط ماشيني خلقي است، حتي مكتب را خلاص نكرده، پدرش پتره گر قريه ما بود. اتمر بخاطر انتقام پاي و خايه معيوبش توسط مجاهدين ميخواهد يك گروه خاص نظامي از خلقي هاي همسال و وطندار خود تشكيل نموده و با ارتباط خارجي ها قدرت را گرفته و تا بتواند خايه هاي مجاهدين جلال آباد و جمعيت را براي خود جمع نمايد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است