محقق در نقش فرمانده لشکر فاطمیون؟
برای محقق این فرصت بی‌نظیر است، محقق اگر بتواند با توسل به سردار سلیمانی و لشکر فاطمیون، در برابر داعش در افغانستان موفق شود، مانند شیخ نصرالله در لبنان رهبری خود را تضمین کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۳    ۱۳۹۶/۹/۵ کد خبر: 142139 منبع: پرینت

در فردای جشن پیروزی ایران بر داعش، محمد محقق در سمینار «بیداری اسلامی» در تهران، خلاف جهت‌گیری عمومی هزاره‌ها، از همسویی گذشته با جمهوری اسلامی ایران فراتر رفته و از سردار سلیمانی و رزمندگان هزاره در برابر داعش در سوریه با قدردانی یاد کرد که به‌ویژه نسل جوان هزاره را برآشفته و در رد و محکومیت آن همچنان می‌نویسند. محقق سخنرانی‌‌ را با این جمله به پایان برد که ده هزار داعشی به افغانستان آمده اند. محقق از جدیدیت اراده ایران در رقابت با عربستان در کشورهای منطقه، و در برابر داعش به‌خوبی آگاه است.

محقق در پی احیای روابط نزدیک خود با سپاه پاسداران و به‌ویژه سردار سلیمانی برآمده تا نه‌تنها یک پشتوانه نظامی قابل توجه را تضمین کند بل‌که چشم امید دارد تا سردار سلیمانی محقق را در فرماندهی لشکر فاطمیون شریک بسازد. گفته می‌شود فاطمیون لشکر پانزده تا سی هزارتن هستند، آموزش دیده، در سوریه جنگ کرده و آماده ورود به جنگ با داعش در افغانستان نیز هستند.

محقق سنجیده و حساب‌شده اینگونه جهت‌گیری می‌کند که قابل تامل و تحلیل است. برای محقق این فرصت بی‌نظیر است، فردی سرد و گرم چشیده بازی قدرت در افغانستان مانند او باشد، این فرصت را از دست نمی‌دهد. گرچه بعید است ایرانی‌ها فرماندهی فاطمیون را به محقق واگذار کنند، چنانکه در اواخر دهه ۱۹۹۰ نیز ایران فرماندهی سپاه محمد را به حزب وحدت نداد. حتی اگر حداقل در زمینه فعالیت لشکر فاطمیون در افغانستان، سردار سلیمانی با محقق مشورت کند، گوشه کلاه محقق به آفتاب خواهد زد. جنگ قدرت در افغانستان، حالا بیش از گذشته ابعاد نظامی به خود گرفته است. اگر توان نظامی عطا محمد نور نباشد، اشرف غنی یک روز دیگر هم او را تحمل نمی‌تواند. محقق حالا که محبوب هزاره‌ها نیست، رای میلیونی هزاره‌ها را ندارد، به فکر در اختیار گرفتن قوت و زور آماده لشکر فاطمیون برآمده است و در این زمینه بی‌رقیب است.

در اینکه چه کسی به عنوان رهبری شیعیان در افغانستان نزد رهبری ایران نمایندگی کند در ۱۶ سال گذشته رقابت سختی در کابل میان ملاها در کابل در جریان بوده است. شیخ آصف محسنی از دیگر رقبا پیش افتاده بود و پول و حمایت فراوان از ایران دریافت می‌کرد. اما اینبار رقابت فقط رهبری معنوی نیست بلکه جنبه نظامی داشته و جنبه رویارویی مستقیم نظامی ایران و عربستان در منطقه به خود گرفته است.

ایران در عراق حشد الشعبی را ساخت، در سوریه لشکر فاطمیون از افغانستان و زینیون از پاکستان را به مصاف داعش روان کرد. در یمن، حوثی‌ها را به پیشرفته‌ترین موشک‌ها مجهز ساخته است و حزب الله در لبنان به برتری غیرقابل انکار رسیده است. در همه این کشورها ایران برنده بازی منطقه‌ای است.

اگر پای جنگ نیابتی ایران و عربستان به افغانستان کشانده شود، مسوولیت آن در درجه نخست برعهده آنهایی است که «پروژه داعش» را در افغانستان پیش می‌برند. داعش در افغانستان یک «پروژه» است و قربانی آن هم هزاره‌ها خواهند بود. در برابر این ده هزار داعشی که چهارصد جوان هزاره را در دهمزنگ به خون غلطاند و حملات منظم به مساجد هزاره‌ها، کدام قدرت از هزاره‌ها حفاظت خواهد کرد؟ محقق اگر بتواند با توسل به سردار سلیمانی و لشکر فاطمیون، در برابر داعش در افغانستان موفق شود، مانند شیخ نصرالله در لبنان رهبری خود را تضمین کرده است.

یاسین رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لشکر فاطمیون
سردار سلیمانی
نظرات بینندگان:

>>>   وطندار از این خیال پلو ها خودداری کنید ورنه جوابش برایتان ثقیل خواهد بود ، بجای اینکه از این ....انتقاد کنید ، به دامن زدن ....تشویقش میکنید.

>>>   قومو بجيم شما مى خواهيد از افغانستان به هم كارى ايران سوريه دوم بسازيد .

>>>   بلی جای خبر ساز نیست اینگپ ها صد در صد
صحت دارد
اکر نبود فا طمیون داعیش تمام مرده ها خورده بود
با کمک صهیو نیست نجیس

>>>   در عربستان ناتو اسلامی تاسیس شده است و وزرای دفاع اضافه از چهل کشور اسلامی و غیر اسلامی، جلسه امنیتی تحت نام مبارزه علیه تروریزم تشکیل کرده اند.
در ایران فرمانده سپاه پاسداران به اروپا هوشدار میدهد که در جنگ بین ما و عربستان، طرفداری عربستان را نکنند که در غیر آنصورت بورد راکت های خود را بالا میبریم.
در میانمار کاتولیک های آن کشور از جنگ بین مسلمانان و بودایی ها وارخطا شده اند و از پاپ کاتولیک ها خواسته اند که در زمینه میانجیگری کند.
پاپ به میانمار سفر میکند و برایشان میگوید.بخاطری که جنگ و تفرقه بین شما خلاص شود،همه تان را به غسل تمعید دعوت میکنم.
بنأ یک رقابت اقتصادی و نظامی و دینی و سردمداری در جهان،بین کشور های مختلف مانند امریکا و روسیه و چین و عربستان و ایران و همچنان ادیان بودایی و مسبیحی و یهودی و اسلام در جریان است.
یک تعداد کشور ها از موقع استفاده کرده سلاح میفروشند. یکتعداد کشور ها از موقع استفاده کرده.ساحه نفوذ خویش را توسعه میدهند و یک تعداد ادیان نیز از موقع استفاده کرده و در پی دفاع و با توسعه دبنی خویش هستند.
این در اثر این رقابت ها اوضاع جهان بسوی بهبودی خواهد رفت و یا بدتر خواهد شد،هنوز معلوم نیست.
اما یک چیز واضح است و آن این که اگر اوضاع از کنترول جهانی بیرون بر آید و سیاستمداران و اهل ادیان جهانی نخواهند،از روی خودخواهی هایی که دارند،در جهان به یک توافق همه جانبه برسند و هرکس در پی منافع خویش شود،در آنصورت در عصر موجودیت ذرات خانه های هستوی و توسعه آن و دسترسی تعداد زیاد تر کشور ها به این سلاح،جهان به سمت نابودی خواهد رفت.
هرچند فعلأ اوضاع تا اندازه یی زیر کنترول است، اما ضمانت کنترول دایمی و همیشگی آن وجود ندارد.
زیرا بعد از حمله به افغانستان و عراق و لیبیا،یک تعدا کشور ها معتقد شده اند که یا باید در مقابل زورگویان جهانی تسلیم شد و یا باید از خود دفاع کرد.
من فکر میکنم که شاید اکثر کشور ها راه دفاع یعنی مسلط شدن به سلاح هستوی را اختیار خواهند کرد،بخصوص در شرایطی که دسترسی به این سلاح ها با قیمت کمتر برای هرکشوری در جهان قابل دسترسی است و هر کشوری میتواند مسلح به سلاح هستوی شود.

>>>   وطندار با یک نکتایی آدم هوشیار نمیشه به صفت یک شخص قلمدار کمی عاقلانه نظر دهید ، سر هزاره در به دار نزنید.

>>>   چه فرق مي كند براي مردم هزاره چه جنگ كنيم چه نكنيم ما را مي كشند. از صد سال قبل به اين طرف ما قرباني داده و مي دهيم. آنوقت كه لشكر فاطميون نبود چرا هزاره را ميكشتند؟ اشتباه مردم هزاره اين است كه در اين جهان گرگ صفت خلع سلاح است اگر مردم هزاره در كنار علم و دانش دانشگاه و نمي دانم ديموكراسي وانتخابات و و و يك قدرت نظامي قوي مي داشت كه ( از واجبات است) شرايط بگونه ديكي مي بود. 

>>>   داعش درافغانستان آورده شده است این روشن است اشرف یا اطرافیانش کمک میکند حمایت میکند داعش هم خبیث ترین انسانها هستند پس حقیقت روشن وراه درست این است که تمام مردم افغانستان باید برای دفاع ازخود وکشور شان باید بپا خیزند ودرقالب نیروهای مردمی ازخود دفاع کنند وگرنه گروه گروه گوسفند صفت سر بریده میشوند اگر مردم همت کنند خداوند نصرت میدهد طبق وعده خودش
بااحترام

>>>   هزاره های پیرو شهید مزاری همه حامی فاطمیون هستند
هر ان کس نیست ابله وساده لوح است .
دشمن هیچگاه دست از دشمنی بر نخواهد داشت.
داعش یک گروه تروریستی که شیعه وسنی نمی شناسد.
مگر کور بودیددر حلب وادلب وموصل نینوا چه کردند؟ !!!
مگر آنها شیعه بودند .
نادان ها دعش وطالبان پروژه آمریکایی است آمریکا چه بخواهیم چه نخواهیم برنامه های خود را اجرا می کند .
یا با داعش یا طالبان ویا هر گروه وهر طریق دیگر

>>>   چطور وقتی اشرف غنی از حمله دولت دیکتاتور وکودک کش عربستان سعودی حمایت کرد کسی صدایش در نیامد واکنون که میلیون ها انسان وکودک توسط عربستان وهابی محا صره شده و بمباران میشوند کسی اعتراضی نمی کند چرا انان شیعه هستند؟ ؟؟؟!!!
به هرحال داعش اهداف خود را پیش میبرند چه بخواهیم وچه نخواهیم.

>>>   اگر در شخصيت خودشان ببينيم چي كثافت كاري هايشان كه برملا نميشوند استاد حاجي محمد محقق بر همه معلوم دار است و يگانه شخصيت مطرح مثبت بين مردم هزاره هاست بعضي وقت ها ميبينيم كه خودي هزاره ها از رهبر شان انتقاد ميكند
يكي براي اينها بگويد برادر من تو كه به يك مشكلي روبرو شوي اولين اقدامت مگر ديدار با رهبر نيست،،؟ پس چرا خودكش و بيگانه پروري مينمايي
حسین

>>>   فضل الله فرزین توکلی
میلیون انسان وملت ستمدیده به حرف های شما جناب استاد مهر تایید می گذارند .
این حرف حرف میلیون ها مردم ستمدیده است که ازجانب داعش وگروه تکفیری ها همواره در سراسر کشور به خاک وخون کشیده میشود

>>>   سید نصرالدین محسنی
موضع روشن وخدا پسندانه رهبر محبوب حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان لرزه براندام داعش صفتان ونان بنرخ روز خواران اندخته وفریاد کثیف شان از رسانه ها بیرون شده باید بزدلان وفرصت طلبان بدانند که اسلام دین جهانی ومسلمانان برادر هم هستند ودشمنان اسلام هم درهر کجای بدست هر مسلمانی نابود شود قلب مسلمانان را شاد وقلب منافقان را غمگین میسازد

>>>   حضور و سخنرانی حضرت عالی در کنفرانس بیداری اسلامی، برای مردم افغانستان و کشورهای اسلامی بااهمیت پنداشته شده است.
سبز و سربلند باد رهبر ملت بزرگ ما
امیر

>>>   او برار را ست گفتید افرین تان همان ۲۰۰۰۰ نیرو زیر دریایی پل سو خته را مسلح بسا زید باز گو پرانی تانرا تمام چهان پند عبرت بگیرد بگو که اینه هزاره های هم مردم بودند اگه در کشته می شوند همرای کشته شدن خود گو پرانی همی می کنند منتظر همان روزی هستیم که ایزارهای تان در دست تان بدهد فکر تان باشد که هر بار ۵۰۰۰ هزارنیرو زیر دریایی پل سوخته را روان کنید نشود که تمام افغانستان گو خانه شود ایکاش اینبار یک چنگ داعشی همرای شما جریان پیدا کند...

>>>   اگر داعش و دشمنان هزاره بر علیه هزاره تقویت شوند و برای نابودی هزاره از سوی عربستان و پاکستان و آمریکا حمایت شوند برای مردم هزاره چاره ای باقی نمی ماند جز ابنکه از همین روش استفاده کنند. هیچ هزاره ای نباید فریب سیاستهای دشمنان را نخورند.هزاره ها نه تروریست ایت و نه به دنبال تشنج و از بین بردن دیگران هستند فقط از کیان و موجودیت خود دفاع می کنند.

>>>   درود هابه شجاعت و ارادهٔ مردانهٔ شماجناب آقای محقق واقعاًاین عمل شما ستودنی است

>>>   داعش را بکشید تا کشته نشوید.

>>>   جناب محقق در اين شرايط حساس مملكت و جهان و خودي شان از جمله اركان اساسي دولت فكر ميشود هر قدمي كه ميبردارند بنابر مصلحت هاى است عمل ميكنند ........ و جند روز بيش با جناب مجددي عازم ايران شدند و در همايش بيروزي ايرانيان اشتراك كرده اند و سخن راني كردن ,,,,,,,, كه بدون همكاري و مصلحت تصميم كيرنده هاي افغانستان سفري شان ناممكن است
تشكر

>>>   همگان در آن فیلم معروف دیدند که آمریکی های حیله گر و حقه باز چگونه چند هزار داعشی را که در رقه در حال نابودی بودند فراری دادند ! باتوجه به اینکه داعش در سوریه و عیراق در حال نابودیست و تمام سرزمینهایش را از دست داده است پس مقصد بعدی افغانستان و مصر و لیبیا و نیجریا و ... خواهد بود ، پس در افغانستان هم باید هزاره های مظلوم برای دفاع از قتل و عام نشدن بدست طالبان خونخوار و داعش آدمخوار لشگری قدرتمند مانند فاطمیون داشته باشند ، همگان در سوریا قدرت رزمی و دلاوری هزاره ها را دیدند که هر جایی لوای فاطمیون هزاره به اهتزاز درآمد تمام تروریستها گریختند یا قتل و عام شدند ، حتی سربازان ارتش سوریه چون ترس دشمنان از فاطمیون را میدانستند هرجایی کار برایشان سخت میافتاد میخاستند تنها با لوای فاطمیون پیشروی کنند تا دشمن مورال خود را از دست بدهد تنها با بیرق فاطمیون که این خود برای ما هزاره ها افتخار بزرگ است ، از برکت همین فاطمیون است که طالبان خونخوار و داعش ادمخوار در افغانستان و بادارانشان تا حدی ترسیده اند که میدانند هزاره دیگر هزاره مظلوم سابق نیست و اینهمه جنجالها برای همین است که طالبان و داعش و بادارانشان مانند آمریکی و بریتانیا و عربستان و امارات و ... مثل سابق میخاستند خون هزاره های مظلوم را بریزند و ظلم کنند و از هزاره ها هم هیچ صدایی برنخیزد ، اکنون از قدرت رزم و صلابت هزاره ها و از اینکه هزاره مظلوم دیروز امروز فنون رزم یادگرفته و مجهز شده و دیگر نمیتوانند به هزاره ستم کنند سخت ترسیده اند ، با منافع ایران کار ندارم و درست است که ایران صرف با هر وسیله بدنبال منافع خود است اما لشگر قهرمان فاطمیون به سود هزاره و تاجیک و ازبک است و به ضرر دشمنان خونخوار این سه ملت بزرگ کشور افغانستان ( خراسان قدیم )
درست است که هزاره خون میدهد
حسین هزاره از بامیان

>>>   ایرانی ها دلسوز ملت افغانستان هستند و در مدت چهل سال گذشته این موضوع را ثابت کرده اند . آنان افغانستان و قدرت مردم افغانستان را خوب می شناسند و هرگز اجازه فرصت طلبی به کسی را نخواهند داد .
انشاالله
عایشه از تهران

>>>   وقتی منطق و تفاهم و عدالت به مغز دشمنان هزاره راه ندارد هزاره ها باید مقابله به مثل بکنند. چون داعشیان که عالبا از کشورهای دیگر وارد خاک پاک ما شده اند باید با قاطعیت و جدیت با انان جنگید و همانگونه که در سوریه و عراق تار و مار شدند و نقشه آمریکا و اسرائیل و عربستان نقش بر آب شد در افغانستان نیز قبل از اینکه دست شان به ناموس ما برسند نابود شوند. داش و داعشیان دشمن بشریت و انسانیت هستند و هرکسی که از انان حمایت می کنند و یا در کشتن آنها تردید دارند نیز دشمن انسانیت است.آنان از ایدز و سرطان برای بشریت خطرناکتر هستند.

>>>   نوش جان تان هزاره ها یک تاریخ خو به نام تان ثبت کردین
امریکا به پشتیانی کل عرب ها زورش نرسید!!! بلاخره داعش مرده شد

مزدور های امریکایی ها و گداهای عربها ره زور داده
هههههه

مه میگم عجب کدین
شهادت آمر صاحب شهید هم توسط همین عربهای لعین شد یادم هرگز نمیرود
شیرآغا پنجشیر

>>>   استاد مزاری زیری تیغ رفت تا هزاره زیر تیغ نباشد دستش را بست تاهزاره دست بست نماند ودرود بر خلف صالح مزاری استاد محقق شجاع
احسانی از مزار

>>>   گلبدین حکمتیار هم داعشی است او پیش از اینکه داعش به وجود بیاید، عملکرد داعش ی را از خود نشان داده است. داعشی ها از گلبدین یاد گرفته که چگونه انسان کشی کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است