سیاست غنی "تفرقه بيانداز و حكومت كن" است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۶    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142067 منبع: پرینت

مثل معروف است؛ "وقتى داخل خانه شيشه اى هستى، سنگ پرتاب نكن" آقای غنی نخست به خودتان اجازه ندهید. هـمين دستور اخير تان به وزارت داخله و قصه ماشين چاپ راى تقلبى در وزير اكبرخان، كافي است كه مردم بشناسند، كى، كى است. امتياز از شما و قربانى ديگران.

اشرف غنى احمدزى در جلسه سرقوماندانى اعلاى قواى مسلح كشور گفته است كه: "منحيث ریيس جمهـور به فرد و نهـادى اجازه نمي دهـد تا مسایل تفرقه افکنانه انجام دهـد، در غير آن مطابق قانون برخورد قاطع خواهـد كرد."

دقيقا مادر بحران امروز افغانستان در تطبيق هـمين سياست "تفرقه بيانداز و حكومت كن" شما مي باشد. شناختى كه مردم از تفكر شما دارند و كاركردتان را طى اين هـمه سال هـا به تجربه گرفته اند، مگر مبناى سياست تان غير از اين بوده است؟

اگر اين سياست تفرقه افکنانه با دامن زدن به مسایل قومى و زبانى از ذهـنيت جناب شما در مقام ریيس جمهـور در درون نظام و از راس دولت بداخل جامعه پخش نمي شد، امروز افغانستان شاهـد اين هـمه انقطاب هـا به نام قوم و زبان و قبيله نمي گرديد، لبه تيغ سياستبازان قومى تيز نمي شد و بازارشان داغ نمي گرديد.

واقعيت اما اين اين است كه در درون این نظام، بازی با نام قوم در يك ایتلاف با ستم درون قومی شرکای قدرت، به معنی تقابل اقوام در مقابل هم نیست، بلکه توافق مافیای قدرت و تیکه داران قوم در برابر خواست و مطالبات واقعى مردم مي باشد. در یک نظام فسادپرور، وجدان ملی می میرد، مسوولیت اخلاقی بی معنی می شود، سیاست به معنی قاپيدن قدرت غیر مشروع و ارضای امیال شخصی، سرنوشت مردم را به انحراف مي كشاند.

اینجا است که همواره گفته ایم، حلقات معین فعال شده با ذهنیت سنتی در صحنۀ سیاسی بحیث مهره های کوچک در دست بازیگران منطقه و فرا منطقه پیوسته تلاش دارند تا نفوذ شخصی و گروه خود را زیر پوشش قومی با حمایت کشورهای بیرونی به پیش ببرند.

شعار بلند قهـرمان ملى به اين عبارت روشن "دامن زدن به اختلافات قومى به نام پشتون، تاجیك، هـزاره، ازبك و ديگران، آب انداختن به آسياب دشمن است" آموزه اي است حياتى و هـشدار دهـنده، هـم براى دولت و هـم براى مردم. مهـمتر اينكه شما نيز متوجه عملكردتان باشيد كه پس از افشاسازى نبيل، موقف تان آشكار است. با اين وضعيت، تحمل مردم را نيازماييد.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدولی مسعود
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
پاكستان كشور اقبال لاهورى آموزش زبان پارسى را در مدارسش به عنوان گنجينه يى علم رسمى مى سازد اما قبيله گرايان نتنها دشمنى عليه اين زبان را افتخار مى دانند بل در خورد و خمير كردن تمدن زبان پارسى در اين نود سال اخير دست به هر توطيه زده اند . پس دشمن اين زبان كيست !

>>>   عدالت خواهی تاجیکان
من دفاعیه بی وقت، غیراخلاقی ، بیشرمانه وحتی دستوری آقای برمک سرپرست وزارت داخله را امروز درتلویزیون بیات شنیدم ...باخود گفتم مگرانسان تا این حد غلام وشرفباخته میشود ؟ باورکنید من یک تاجیک را به این مزدورمنشی هرگز ندیده بودم ؛ جالب ار همه اینکه این شرفباخته درهر جمله خویش کلمات فرزند " افغان" افتخار " افغان " وبلاخره افغان..... استفاده میکرد ، معاوم نیست که این شخص از طرف پدر خطاست ویاازطرف مادر ویا اطرف هردوی اش.

>>>   چراغ ظلم ظالم تا دمی محشر نمیسوزد
اگر سوزد شبی سوزد شب دیگر نمیسوزد

ظلم ، تبعيض، خودكامگى مدرن امروزى زير نقاب دموكراسى بد تر و خطرناك از تبعيض و ظلم دوره جاهليت است. امروز ظالمان، تبعيض گران، يغماگران راى وأراده مردم، مفسدان اقتصادى ، سياسى و فرهنگى، با سوء استفاده از سيستم هاى مدرن حكومتى نيات شوم خويش را دارند بر ملت هاتحميل مى كنند و بيشرمانه دروغ مى گويند، مرز هاى اخلاقى را عبور مى كنند و حتى فرزندان صديق و با إيمان را كه با الهام از اخلاق بلند اسلامى و انسانى جانب مردم را مى گيرند ، به زنجير و زندان مى اندازند و نام ان را اجراى قانون مِى گذارند. به جاى به زنجير كشيدن فرزندان صديق وطن ، ظلم و نيات شوم خود را به زنجير بكشيد .
امروز ظلم و تعدى در كشور بيداد ميكند، مردم را أسير يك لقمه نان كرده اند، خود حرم سرا ها و باند هاى تبهكارانه سياسى و اقتصادى راه انداخته اند و كشور و ازادى واقعى ملت را در واقع در چنگ خود دراورده اند.
تجربه گذشته كشور و جهان بيانگر ان است كه تنها با اراده متين، همت و بصيرت ميتوان در برابر اين توطيه هاى مدرن ايستاگى كرد و ان را محكوم به شكست نمود. ملت هاى ازاده و با اراده، زندگى را در ازادى و عدالت مى بينند و هيچگاه با ظالمان و تبهكاران كوتاه نيامده و از مبارزه خسته نخواهند شد.
سردمداران حكومت تبعيض، تقلب و تعصب بدانند كه همانگونه تاريخ اين خاك رهبران زيادى را كه به حق و ازادى مردم تجاوز كرده اند را روانه گور كرده، اين تاج و تخت و خزانه هاى پر از زر شما نيز از حق شهيد و يتيم اين خاك و بنا شده از أشك يتيم است و روزى اه ان يتيمان به سراغ تصفيه حساب تان خواهد امد!
اشك يتيم‏
روزى گُذشت پادشهى از گُذرگهى
فرياد شوق بَر سَر هر كوى و بام خاست‏
پُرسيد زان ميانه يكى كودك يتيم
كاين تابناك چيست كه بر تاج پادشاست‏
آن يك جواب داد چه دانيم ما كه چيست
پيداست آنقدَر كه مَتاعى گرانبهاست‏
نزديك رفت پيرزنى كوژ پشت و گفت
اين اشك ديده من و خون دل شماست‏
شعر : پروين اعتصامى

>>>   Wahdat
از دزد داخلی کرده دزد خارجی خطرناک است !!
بعضی ها دزدی می کنند به کانادا، امریکا و اروپا می برند و هیچ اثری از دزدی شان در افغانستان دیده نمی‌شود ، یک تعداد دیگر دزدی می کنند اما با همان پول دزدی سرمایه گذاری های بزرگ، ایجاد کار و ساخت و ساز ها مهم می کنند و در بخش زیبایی کشور و ایجاد کار نقش دارند ، در آخر هر دو دزد هستند اما دزد اولی بی انصاف و خطر ناک است که سرمایه ملت به خارجی می برد، اما دزد دومی بی انصاف ولی تمام سرمایه ملت را دوباره بنام خودش در همین داخل کشور سرمایه گذار کرده و تا اندازه ای در رشد اقتصادی مردم و زیبایی کشور نقش داشته است

>>>   انتخاب عنوان کاملا دقیق برای سیاست غنی "تفرقه بيانداز و حكومت كن"
هادی

>>>   Mofatesh Nuur
غنی شخص مریض روانی ناتوان ، نوکر واجیری قوی است که پوز شاه شجاع رابه خاک مالیده ودروطنفروشی خویش باهمدستانش قهرمانی درخیانت ، جاسوسی ، وطنفروشی ،جنایت ، تبعیض قومی ونژادی و...... دست بالا داشته وبرآن افتخار میکنند . اما شاه شجاع به نا توانی درمقابل مردم خود اعتراف نمود که من اختیار ندارم شما خود دست بکار شوید .

>>>   Ahmad Parwani
از مردم نپرسید به کی رای میدهند!

با این سوال مردم را بسوی گمراهی و حفط وضعیت نابسامان کنونی هدایت میکنید. آن هم زمانی که چند شخص را بعنوان انتخاب جبری بر آنها تحمیل می‌کنید.
اگر دنبال روشنگری و تغییر هستید نه امتیاز گیری از کاندیدا های خاص، از مردم بپرسید:
۱. از حکومت بعدی چه میخواهند.
۲. از انتخابات های قبلی چه درسی اموخته اند.
۳. چگونه میخواهند کاندید مورد نظر خودرا شناسایی کنند.
۴. با کدام راهکار ها می خواهند کاندیدا های لفاظ، لافوک، دو پاسپورته، دین فروش، مردم فروش و جاسوس را کاندیدا های متعهد و توانا تفکیک کنند. ووو...

من بیشترین مسئولیت نا بسامانی کشور را متوجه نخبگان فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی می بینم. همین هایند که بجای روشنگری با گرفتن چند امتیاز ناچیز و ذهنیت سازی های کذایی در نقش روشنفکر، زمینه را برای فرد محوری و تداوم وضعیت اشفته ی موجود فراهم می کنند.

من در انتخابات بعدی به شخص رای نمیدهم:
۱. به برنامه رای میدهم. به برنامه ای رای میدهم که پاسخ دهنده ی پرسش ها و نگرانی های من و مردمم باشد.
۲. به تیمی رای میدهم که تعهد و ظرفیت تطبیق برنامه های ارائه شده ی خودرا داشته باشند. به تیمی رای نمی‌دهم که ترکیب آن تصادفی و متشکل از مجموع گرگانی نباشد که بر سر تقسیم کفن ما جور آمد کرده باشند.
۳.‌ به تیمی رای میدهم که متعهد به تحقق آرزو های مردم و رفع مشکلات کنونی باشد. به تیمی رای نمیدهم که رای از من بگیرند و مزدور وفادار به فلان سفارت باشند. وو..

نکته: لطفا بجای ردیف کردن عکس کاندیدا های احتمالی انتخابات بعدی و امتیاز گیری از کاندیدا های خاص، مجموع پرسش هایی را مطرح بسازید تا هر شهروند افغانستان بتواند با یافتن پاسخ های خود در بهترین برنامه ها انتخاب دقیق نماید.

>>>   "منحيث ریيس جمهـور به فرد و نهـادى اجازه نمي دهـد تا مسایل تفرقه افکنانه انجام دهـد، در غير آن مطابق قانون برخورد قاطع خواهـد كرد."
یک مشوره به رئیس جمهور:
لطفا چار زانو بنشینید!!!!

>>>   فراماسونری ( انگلیسی: Freemasonryآلمانى: Freimauerei معنى لغوى "آزاد ديوارمعيماران" پیمان‌های برادری اصناف سنگ‌تراشان (Stonemasones) ) به سازمان‌های مخفيانه و يا عامه برادری پراکنده و مستقل گفته می‌شود.فراماسونری، همچنین به عنوان "هنر شاهانه" نامیده می شود. ایده اصلی شان به برپايه پنجستون: آزادى برادرى برابرى تحمل بعمنى برده بارى ارکسى رابرداشتن و بشردوستى) استوار مى باشد. از طریق تمرین عملی در زندگی روزمره زندگی کنند. Masons خود را سازماندهی می کنند.تعدادی از Masons در سراسر جهان، تا آنجا که منتشر شده، بسیار متفاوت است . قرن هژده ام پديدآمدند و درهمين اصول پنجگانه شان سه شعار شان از اصلهاى انقلاب کبيرفرانسه ودوران تولدى ديگر رنساينس روشنگرى درج است
فراماسون لوژها دارند مثلن لوژ کوکب شرق مصر و لوژLodge Concordia No. 3102 in Kalkutta,کنکورديا نمره ٣١٠٢ کلکته هندوستان. لقب رييس لوژ " ميستر درکرسى" (استاد). استاد کرسى چکش
به دست داشت مانند رييس دادگاه ويا کليد شهردار.
نماد فراماسون "پرگار" ( انگليسى Compass drawing tool ; آلمانى: سرکل) اندازهٔ گر گوشه و يا زاویه.
اين سازمانها به اعضاى خود و خانواده اعضاى خود کمک مى نمايند و در سياست هم ارتباط دارد. مثلن اگر در شغل دولتى خود و يا نهادهاى غير دولتى آگاهى استخدام درخواست برای در شرح شغل عمومی شغل و يا اعطاى يک قرارداد ساختى عمارت و يا خريد ماشين هاى بزرگ و يا رهبرى پروژه بلاخره همان شخصى گزينش مى شود که پيوند بايک لوژ داشته باشد.
در باره فراماسيون ها تيورى هاى "قسم خورده گى" (تئوری های توطئه گرى) وجود دارد مگر "فساد شان" در اين زمينه ها با رشوه خواری ظلم و ستم پيوند مستقيم ندارد بلکه در رقابت آزاد پول قرارداد و پول پروژه را از ديگران کاهش يا هزينه ساخت عمارت را تقليل مى دهند. يعنى دکاندارى و بازارى رفتارمى کنند. به نظرمن اين رفتار انساندوستى را تعضيف مى نمايد وهمه درخواست دهندگان معلومات يکسان ومساوى وبرابرى ندارند.
درجهان بويژه در امريکا چنين سازمانهاى مخفى ونيمه مخفى وجود دارند. گفته مى شود که تعداد يک ميليون نفر درامريکا. در آمريکا سازمانهاى مخفى مانند وجود دارد مانند شاهين هاهم. که تعداد زياد خارجى ها ولى به شرط امريکايى بودن عضويت را داراند و اين عضويت باعث قدرت و يارييس دولت و رييس شرکت شدن وشغلهاى کلان شدن:
اما اين سازمانهاى قدرت مند چه ربطى به افغان دارد?
کرزى٬ خليلزاد٬ غنى٬ بيات و جلالى امريکايى هاى بودند که شاهين ها آشکار شدند. ما در خواب و ديگران مخفى اند
اما اين فراماسون چه ربطى به افغان دارد ?
1- سید جمال‌الدین افغانی (همچنین مشهور به سید جمال‌الدّین اسدآبادی) در سال 1876 عضويت "لوژ کوکب شرق" مصر ،لوژ انگلزاکس (انگليس ) گرفت. او در نامه خود به بندهای درخواست پذیرش، تمایل خود را نسبت به اهداف بشردوستانه فراماسونری بيان کرد. او در این اتاق بلند "خليفه کرسى" ( خليفه در ايرانزمين به استاد فنى ناميده مى شد. نجار٬ معمار٬ سنگتراش٬ کاشى ساز) شد. سید جمال‌الدّین متوجه شد که برادران لوژ انگليسى اش رهبری چکش را کنار گذاشت. جانشین او عبده بود. گراند اوریان فرانسه یا شرق اعظم بزرگ (به فرانسوی: Grand Orient de France)GODF در سال ۱۷۷۳ میلادی در پاریس تأسیس گردید و یکی از مهمترین و بزرگترین لژهای فراماسونری اروپا بود. سیاسیت در اين لوژ بزرگ مجاز بود، از اينرو به لوژ شرقی فرانسه پیوست.
2- دومين نفرى که عضويت فراماسيون راداشت امير حبيب اله خان بود. وى عضو لوژLodge Concordia No. 3102 in Kalkutta, کنکورديا نمره ٣١٠٢ کلکته هندوستان و در کابل لوژهاى سنگتراشان را « جادوگر خانه » ناميدند
در زبان پارسى به فراماسيون « فراموش خانه » مى گفتند. با احتمال قوی سازمان « نقاب پوشان »به مبارزات آزادى خواهانه واستقلال وطن مبارزه نمودند و براي اينکه شناخته نشوند تا اينکه کسى جاسوسى شان رابه دولت افغان نکند زيرا دولت افغان هميشه درکنار اشغالگران بود.
انگيزه پسر اميرحبيب اله خان نکاح نمودن زنان فروان سر مادر اش بود بود و اين صدمه نزديکى امان اله خان با تفکر نسبى فراماسونى: آزادى٬ برابرى٬ بشردوستى (از بين برده غلامى و کنيزى وجزييه "پرداخت اجبارى ماليه بر چهره و يا گونه بخاصر قوم و رنگ ونژاد ودين هزاره و هندو.
فراماسونری به کابلستان:
کابلستان با بيرق خاص يک نام تاريخى گذشته در زمان هندوشاهان کشوربزرگ بود .سکه هندوشاهى کابلشاهان با نام کابلستان وجود دارد.
در زمان 1836 نقشه وجود دارد کشور کابل که در جنوب آن افغانستان نهفته است . زيرا کشور افغانيه به کشور پشتون ها نام داشت .
کابلستان در زمان اميردوست محمدخان بيرق مانند فرانسه را داشت .
(سلطنت کابل مونت استوارت الفنستيون .)
commons/4/46/Bokhara_1838.jpg
امکان دارد که افسران و سربازان هاى قوای انگلیسی در کابلستان فراماسون انگلیس را ايجاد کرده باشند جادوگرخانهکه جادوگرخانه ناميده شده باشند. شاه شجاع از سوى انگليس بر تخت نشست
در کابلستان سه دين و آهين باهم ديگر در حالت تحمل پزيرى زندگى نمودند با اسلامى ساختن کشور کابل ستان کابل شهرکابل سه دين غير آسمانى ويک دين تا زمان عبدالرحمان خان تحمل پذيرانه مسالمت آميز زندگى کردند. بلاخره عبدالرحمان خان شروع کرددرکابلستان مردمان غير مسلمان را مسلمان سازد.و پس ازآن هم کابلستان همه مردم را تحمل کرد.
به "مغان " (خرابات) هم "جادوگر" گفته مى شد. مغان مذکر و مغينه مونث است در زمانهاى زردشتى که سرود و آوازخوانى وآهنگ مى نواختند ودرمسالها سرودهاى گاتها و اوستا سراييده مى شد. هندو گزر خرابات و کابل کهن مظهر آزادى تحمل مساوات وبرادرى وبشردوستى. اميد که هندوان و سکھ هاى وخرابات مغان باز آبادشود. شيواکى و هندکى وقعله چه باغ هندو آسمايى خم هندو وهندوکوهان بدون هندو و سکھ گوى دو انگشت من نيست.اگر چه از لغت افغان نفرت دارم ولى يک عضو وجودمن پشتون است.
امروز شاه شجاع چارم غنى به سرگرده ما نصب شد. امريکا نصب اش کرد چرا?
چه خدمت اين پنج بردران به امريکا کردند. همه شان در جادوگرخانه مخفى شاهين ها امريکا تربيت شدند: کرزى٬ خليلزاد٬ غنى٬ بيات و جلالى امريکايى هاى بودند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است