کاریکاتور سیاسی روز شنبه 4 قوس 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۳    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142059 منبع: پرینت


کاریکاتور سیاسی افغانستان



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاریکاتور سیاسی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   کاملآ دقیق است الله سبحان وتعالی این ملت مظلوم را ازیر سلطه ظالمین نجات دهد

>>>   Khurasani
برج ایفل پاریس؛ دیشب در غم شهدای مظلوم صحرای سینای مصر در تاریکی اشک ریخت، اما برج ساعت مکه ، برج خلیفه امارات و برج میلاد تهران نه تنها خم به ابرو نیاوردند بلکه درخشان تر از همیشه در آسمان خویش رقصیدند .....
این است احساس و همدردی امت جهان اسلام به همدیگر ...
شرم آورتر اینکه از دیروز تا حالا بسیاری از مومنان و مسلمانان به جای اینکه به نقد معرفت دینی و جهل حاکم بر جهان اسلام بپردازند، تا توانستند به یهود و نصاری لعنت فرستادند که این کار ، کار آنهاست.
بیش ازاین نمی خواهم بنویسم بلکه می خواهم فقط فکر کنید و دراین باره قدری اندیشه نمایید.
همین

>>>   استعمار قرن 19 به گونه دیجتالش در قرن 21 تکرار میشود.

>>>   نفست گرم دقیق چنین است روزگار ملت گریه دارد؟؟؟

>>>   از این کارتون ها به هزار ها دانه نشر کنید حال این خاک فروخته شده امریکاه است که این برادرارن مجاهد فروخته اند

>>>   به خراسانی:
بلی با خاموش کردن برج ایفل افراد لایعقل مانند شماها خوبتر غلام و غلامتر میشوند ولی بیخبر ازینکه در قبال این همه جنایات دست همین ایفل والا هست.

>>>   گلبدين كجا است؟

>>>   داعش بازی ارگ - امریکا و امکان تشکیل حکومت خود مختار درهرات

۱۳۹۶ آذر ۵, یکشنبه

استاد محقق رهبرحزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، عضو محور «شورای نجات» درتهران سخنانی بر زبان آورد که هرگز پیش ازین این چنین بی نقاب و پرصلابت بر زبان نیاورده بود.

به نظر می رسد اوضاع درافغانستان به شدت درحال تحول است و بستر های بلخ و فراه و هرات از میادین قریب الوقوع جنگ با داعش خواهد بود.

محقق که عادتاً یک محافظه کار سیاسی است، درتهران آب سردی روی دست حکومت کابل ومتحدان بین المللی ریخت. این مانور قطعاً اعلام علنی جنگی است که مدت ها پیش شروع شده است. سخنان محقق از روی تصادف واحساسات نیست؛ برآیند کاملن حساب شدۀ یک دوره ای است که بعد از یک پایان، درحال آغاز است.

برچیدن گلیم داعش درعراق و سوریه، نومیدی زننده ای را نصیب طلا پرستان ریاض و شبکه های اطلاعاتی امریکا وانگلیس کرده است. دهلیز مرگ به نام افغانستان دراختیار امریکاست؛ اما این دهلیز از دو سوی شمال و غرب با خطر انسداد و فوران آتش هم مواجه است. اراضی افغانستان واپسین درآویزی عربستان، امریکا، پاکستان از یکسو و لشکرهای عملیاتی ایران، روسیه و ائتلاف ضد داعش- طالب در داخل افغانستان از سوی دیگر است؛ مگر این که یک معامله به نفع همه شکل بگیرد.

برش اصلی تیغ سخنان محقق به سوی امریکا بود که با شلیک اصطلاح «استکبارجهانی»، دیگرهیچ اجندایی را درخفا نگه نداشت. عطا محمد نور مدت ها پیش از وی این روند را طی کرده و منتظر شروع آخرین نبرد در میدان بلخ است که به عنوان پایتخت آتی داعش در ادبیات اطلاعاتی ارگ و امریکا تعریف شده است. جبهه مشترک بن سلمان، آی اس آی، اداره ترمپ و حکومت کابل در افغانستان قدم به قدم تقرب می کند و فصل اخطارهای رسانه ای هم تمام است.

درسوریه وعراق چه دیدیم؟

داعش با تمام ظرفیت پرابعاد جنگی واطلاعاتی در زادگاه وگهواره خودش تارومار شد مگر آیا درافغانستان ضمانتی برای پیروزی دارد؟ یادمان باشد که هرگاه داعش و دسته جات نیابتی امریکا وعربستان در فراه وهرات زمینگیر شوند و جنگ مزمن شود، حشدشعبی افغانستانی ( لشکرریزرفی فاطمیون و فاطمیون درحال ظهور درداخل افغانستان) به قدرت قهار و بلامنازع در هرات، فراه وسپس گستره بامیان مبدل خواهد شد.

شکست احتمالی پروژه داعش علیه ایران بی هیچ بهانه ای یک دولت سایه یا فدرالی را درغرب افغانستان رقم می زند و این چنین دولتی، نسخه بعدی خود را در بلخ، حوزه پروان و حاشیه های کابل نشان خواهد داد. هرگاه لشکر فاطمیون پایش به هرات و فراه برسد و پایه هایش در زمین آن جا بچرخد مردم شیعه در داخل افغانستان برای گریز از خطر انتحاری و کشتارهای جمعی، از کابل و دیگر مناطق به غرب افغانستان روی آورده و یک ارتش عظیم از نوع حزب الله و حشدشعبی شکل می گیرد. هرگاه ایران دست به چنین کاری بزند، شیعیان افغانستان به قدرتی بالاتر از حزب الله لبنان مبدل خواهند شد. دلیلش این است که برای اکمالات دولت خود مختار هیچ چالشی نیست. بین تربت جام و هرات یک خیز فاصله است.

از پس این حوادث، از همین حالا حداقل اسکلت نیرومند یک قلمرو فدرالی به چشم می آید.
رزاق مامون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است