ادارات ملکی، کاملا سیاسی و جناحی هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142058 منبع: پرینت

نبود سیستم مکافات و مجازات سبب شده است که هر کس مردم بیشتر از وی ناراضی باشند، بیشتر صاحب صلاحیت شود و هر روز ارتقا یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سید علیرضا محمودی، رییس مجمع ملی مردم افغانستان درگفتگو با "محور" درخصوص عامل پراکندگی ها و بروکراسی در نهاهای دولتی گفت: رهبری ضعیف در ادارات دولتی و خدماتی باعث شده است که کارمندان و کسانیکه بطور مستقیم با مردم در ارتباط هستند، درست کار نکنند و نبود سیستم مجازات و مکافات نیز سبب شده است که هر کس که مردم بیشتر از وی ناراضی باشند، بیشتر صاحب صلاحیت شود و هر روز ارتقا یابد.

محمودی می گوید: در سیستم مدیریت فعلی، صلاحیت بیشتر در اختیار امرین، روسا و وزرا قرار گرفته است و گاهی برای کسی که به مزاق مسوولین امور خوش نیاید، پرونده های کلان ساخته می شود که آن هم براساس اصول نیست.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان، توزیع قدرت براساس سهم خواهی جناح ها را عامل پراکندگی ها در ادارت گفته و اظهار می کند: در ادارات شاهد هستیم که وزیر ازیک جناح، معاون و روسا از جناحی دیگر هستند و این سیستم باعث شده است که تعصبات قومی، سمتی و زبانی در ادارات بیداد کند تاجاییکه اگر در یک اداره با زبان خاص صحبت نکنید، کسی جوابتان را نمی دهد.

وی افزود: ادارات ملکی، کاملا سیاسی و جناحی شده اند و تازمانیکه از این نحو فرمول توزیع قدرت بیرون نشویم، از این مشکلات رهایی نمی یابیم.

بگفته این آگاه سیاسی، اصل خدمتگزاری به مردم فراموش شده است و رییس جمهور نیز فقط شعار می دهد. اداراتی زیر دست حکومتی خویش خور و فاسد به هیچ وجه پاسخگوی مردم و حتی حکومت بالای سرش نیست و هر تحولی هم که بخواهید بیاورید از یک سمت فشارها آن را خنثی خواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ادارات ملکی
سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   درین هیچ شکی نیست!!!!!!!!!!!!! مهم نیست

>>>   Salam
در افغانستان تنها اقوام وجود دارد، چيزى بنام ملت وجود ندارد و اقوام هم با موجوديت قدرت و وزن سياسى مطرح مى شوند. توصيه يى من به تاجيكان اين است كه در كوتاه مدت براى اقتدار سياسى و رهبرى كشور با پشتون ها علنأ رقابت كنند ، ساير اقوام دنبال قوم حاكم اند نه گزينه ديگر . همين اكنون همنوايى هزاره ها و ازبيك با حاكمان پشتون رابطه يى آمر و زير دست است و در راستاى اهداف آنها حركت مى كنند. هزاره ها و ازبيك در هيچ امرى ملى و عدالتخواهى با تاجيكان هم سوى نكرده اند ، نخبگان هزاره و ازبيك حاضر اند تا شناسنانه اوغان بگيرند و سرور دانش طراح اين مساله شد ، در بحث زبان پارسى هم خيلى پسيف عمل كردنند و همين اكنون هم اپارتايد قومى پشتون ها عليه تاجيكان را توجيه مى كنند. براى همين تاجيكان بايد براى اقتدار و قدرت مبارزه كنند نه معاون شدن . قبيله گرايان نه هزاره را حريف مى شمارد و نه هم ازبيك ها ، قبيله گرايان مى دانند كه اين قوم توان رقابت در صحته يى سياسى را ندارند.

>>>   در ادارات دولتی کار به صورت مکمل گم شده فقط همه کارمندان برای فیسبکوک وقت گذارانی می کنند و معا ش می گرند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است