رییس جمهور چگونه می خواهد امنیت را برقرار کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۸    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142054 منبع: پرینت

چند مقام امنیتی هرات در پی حادثه 'تیزاب پاشی' بر چهره دو دختر برکنار شدند.

جناب رییس جمهور برکنار ساختن چند مامور پولیس در هرات چه ربطی به تیزاب پاشی به دو دختر در هرات دارد. خود را از این بیشتر رسوا نسازید. شما که به علت تیزاب پاشی به صورت دو دختر جوان چند مامور پولیس را در هرات برکنار کردید روز پنجشنبه 23 نوامبر باز هم در هرات یک دکاندار در سرک لیسه مهری دو نفر را به ضرب چاقو به قتل رسانید، آیا باز هم چند مامور پولیس را بر کنار می نمایید؟ اگر باز فردا و یا هفته دیگر چند نفر به دست تبهکاران کشته شد، باز هم چند مامور پولیس را برطرف می کنند، پس در این صورت هرات تا شش ماه آینده هیچ پولیسی نخواهد داشت.

مشکل اصلی در هرات خصوصا در این مورد خاص مدارس زیادی در افغانستان وجود دارد که در آن افراطگرایی تدریس و تبلیغ می شود و چند ماه قبل دو تروریست از یک مدرسه دینی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. روز به روز قدرت افراطگریان در افغانستان به خصوص شهر هرات بیشتر می شود. برای شما مبارزه علیه افراطگرایی بسیار دشوار و حتی غیرممکن می باشد ولی برکنار ساختن چند پولیس بسیار آسان. البته جهت غفلت و بی تفاوتی در وظیفه چند پولیس را مجازات کردن کار خوبی است نه اینکه تمام مشکلات جامعه را به گردن پولیس انداخت. بهتر بود چندین نفر از جنرال صاحبان وزارت داخله و امنیت ملی را که همیشه به علت سهل انگاری در وظیفه و رشوت گرفتن بعضی از آنها شکایات مردم به آسمان ها رسیده است، گرفتار و مجازات کرد.

جناب رییس جمهور حالا عدالت در مورد این دو بانوی جوان را چگونه بجا خواهید آورد؟ امنیت افغانستان توسط برنامه های ماجراجویانه مقامات ارشد امنیت ملی افغانستان باعث ناامنی سراسر کشور شده است، طوریکه تروریستان از این خلا استفاده نموده حملات خود را در تمام افغانستان گسترش داده اند.

در اخیر جنایت در افغانستان چنان عادی شده که اصلا از کسی بازخواست نمی شود و اغلب مجرمین گرفتار نمی شود و یا دستگاه عدلی و قاضی وظیفه شان را به خوبی انجام نمی دهد و یا با پول و رشوت از زندان آزاد می شود، هزاران دوسیه در محاکم کابل و ولایات همچنان مانده و شاید هم فرسوده شده باشد. اینها همه عواملی هستند که جنایت در افغانستان رو به گسترش است.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت افغانستان
تیزاب پاشی
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
از همه يى مردم عدالتخواه تمنا دارم تا براى رهايى افسران كه برگه و سند تبعيض تبارى غنى را افشا كرده اند تلاش كنند و كمپاين قوى را به راه اندازند ، اينها مردان صادق و بى گناه اند و فاشيزم براى سرپوش گذاشتن به اپارتايد قومى خود مى كوشد تا از رسواى بيشتر خود جلوگيرى كند. كسانى به موقع و از روى صداقت خيانت هاى حاكمان را افشا مى كنند درخور تحسين اند نه زندان . اينها راز و محرميت را افشا نكرده اند تا مجازات شوند ، بل يك خيانت آشكار را آفتابى كرده اند . از دوستان و عدالت خواهان مى خواهيم تا اين افسران را تنها نگذارند و هويت هاى شان را در مطبوعات و رسانه ها نشر كنند و كمپاين رهاى براى شان به راه اندازند .

>>>   من این سخن را از دهان مردم شنیده بودم و فعلا عملی انرا میبینم که میگفتند گوز مادر مرگ پسر یک مادر در جمع زنان باد اش خارج شد بخاطر پنهان کردن و شرمندگی خودش طفلش را زیر لت و کوب گرفت که چرا گوز میزنی تا اینکه جان داد اما کسانیکه در مجلس حاضر بودن که گاز شکم مادرش خارج شده نه از طفلی که بناحق ازبین رفت در مورد سبکدوشی افسران پولیس هم همین کار صورت گرفته است .

>>>   رئیس جمهور که "متفکر دوم جهان"؟! است در انارشی و "سردر گومی" که خودش ایجاد کرده راه را گم کرده است!!
رهنمایی کی توانی
ای که راه را خود ندانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است