چرا سرپرستی؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141908 منبع: پرینت

گماشتن افراد بحیث سرپرست در وزارت‌خانه‌ها و دیگر اداره های دولتی، جدا از اینکه یک قانون‌شکنی واضح است (نقض ماده 4 قانون تنظیم سرپرستی)؛ توهین به‌شعور مردم هم است.

سرپرست بیشتر به‌یک دلقک می‌ماند تا یک فرد مسوول. سرپرستان برای رضایت اشرف‌غنی کار می‌کنند تا انجام مسوولیت و خدمت به‌ مردم. فرد سرپرست برای اینکه از مرحله سرپرستی گذر کند، به‌ هر خواست ولی‌نعمت خود تن می‌دهد. برای همین است که ارگ نمی‌خواهد افراد به‌شکل رسمی در وزارت‌خانه‌ها و بقیه اداره ها تقرر حاصل کنند.

رهبری حکومت می‌خواهد تمام دم و دستگاه حکومت مثل موم در دست اش باشد تا در کار این نهاد به‌سادگی دخالت کرده و هر برنامه و طرحی را از توسط آنها عملی سازند. سرپرستان که اکنون لشکر بیشماری را از حکومت وحدت ملی تشکیل می‌دهند، به گروه پیش‌مرگ ارگ و سپیدار می‌مانند که مو به‌ مو برنامه‌های آنها را عملی می‌کنند. نمونه بسیار واضح این وضعیت، سرپرست وزارت داخله است که به‌خاطر خوش‌ساختن و راضی‌ نگه‌داشتن اشرف‌غنی و همدستان او حاضر می‌شود حتی طرح‌های قومگرایانه آنها را عملی کند تا مگر در مقابل آنها هم لطفی کنند و او را برای کسب رای به پارلمان معرفی کنند.

وضعیت در تمامی اداره های حکومت از همین قرار است. وزارت دفاع توسط یک مامور شورای امنیت رهبری می‌شود و در یک وزارتخانه‌ دیگر، یک مامور بست 5 را سرپرست تعیین کرده‌اند. از دفتر سخنگویی ارگ تا وزارتخانه‌ها و ولایات و فرماندهی امنیه ولایت ها همه و همه پر از چپ‌راستی‌های ارگ است که اگر برایشان گفته شود بمیر، می‌میرند و زنده شو، زنده می‌شود.

در این سیستم، اداره و سلسله مراتب از بین می‎‌رود، فساد و بی بندباری افزایش و از عرضه خدمات به‌مردم و حکومتداری خوب هم خبری نیست اما در مقابل این آجنداهای قومی و شخصی فرد اول است که توسط لشکر از سرپرستان پیش‌مرگ و سینه‌چاک به‌وجه احسن آن به اجرا گذاشته می‌شود.

معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرپرست
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   راست میګو چرا سر پرستی باید زیرپرستی.

>>>   سرپرستی بهترین راه برای تسلط اشرف غنی بر وزارت خانه است. تا حالا که سه سال از حکومتش می گذرد نتوانسته و یا نخواسته است که برای بیشتر وزارت خانه ها وزیر معرفی کند. او با همین سرپرستی این دوره اش را به پایان می رساند. تأسف اینجا است که مجل هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد و آنان هم بر خلاف قانون اساسی به این کار اشرف غنی رضایت داده اند. معلوم می شود که قانون اساسی در کشور ما به گفته ایرانیها کشک است. همین طر قصه مجلسیان هم مفت است و نه تنها دردی را دوا نمی کنند بلکه دردهای متعدد را برای ملت به وجود می آورند.

>>>   سرپرستی در این کشور به یک فرهنگ تبدیل شده است به اساس قانون سرپرستی یک اصل است اما نه به این معنی که قانون اساسی ودیگر قانون ها پای مال شود سرپرستی دووماه الی شش ماه است ویک بار دیگر هم تمدید شده میتواند نه این که سه سال چهار سال وحتی پنجسال باشد
مه از کسی معلومات دارم که شش سال میشود سرپرست است
اما قانون برای مردم عادی وبیجاره وفقیر تطبق میشود نه برای زور داران پول داران ویا کسانیکه در تیم ها استند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است