وزیر داخله باید مجازات شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141900 منبع: پرینت

مکتوبی که احتمالا از جانب وزارت داخله نشر شده و در آن به تجرید ملیت تاجیک در قطعه 500 نفره ضد آشوب دستور داده شده نه تنها اینکه بر اساس قانون اساسی کشور جرم پنداشته می شود بلکه از دید انسانی و شهروندی نیز یک عمل نابخشودنی و مردود بشمار می رود. عاملان آن باید برای ملت افغانستان نه تنها وضاحت دهند بلکه مطابق به دستور قانون محکوم به جزا شوند.

چندین سال قبل وقتی مکتوبی را که به یکی از ولایت های شرقی کشور فرستاده می شد دیدم که ریيس آن اداره بر روی مکتوب مذکور با قلم نوشته بود «به فارسی نوشته شود». هرچند زبان مادری ام فارسی دری است اما تبعیض آشکار مرا آنجا نهایت غمگین ساخت ولی بنا بر دلایلی نتوانستم علیه آن موضع گیری نمایم و حال نادم ام.

حال می بینیم که عمل نابخشودنی دیگر که بر تجرید، تبعیض و خویش تن بینی دستور می دهد از کلیدی ترین نهاد امنیتی کشور که خود مسوول نظارت بر تطبیق قانون است نشر می گردد.

تبعیض بدترین و زشت ترین پدیده ای است که سد راه توسعه و ثبات می گردد. ملت های با افتخار را پارچه پارچه نموده و کشور ها را به سوی نابودی سوق می دهد. فکر نکنیم این تبعیض علیه قوم، سمت و مذهب من نشده بنا خاموش باشیم. این تبعیض علیه من، علیه فرزندم و علیه کشورم است. بر همه ما است تا علیه اینگونه تبعیض و تعصب صدا بلند کنیم و نگذاریم موریانه های پلید تبعیض و تعصب درخت تنومند وحدت ما را از ریشه بخورد.

تره کی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر داخله
تاجیک
نظرات بینندگان:

>>>   تاجیک را چه به این حرفها

>>>   تاجیکها مهاجر هستند باید به سرزمین خود برگردند

>>>   تاجیک باید بروند به کوه های سلیمان. ازقدیم ها گفتن یاد گرفتن زبان ازبکی هنر است. فارسی شيروشکر است.پشتو ......است

>>>   وزیر صاحب داخله حرف با منطق زده از قدیم همینطور بوده و ادامه دارد.
((ذلگي لغمان

>>>   بلی اگر از حس مسلمانی و خدا جوی وبا ایمانی دقت کنیم. اگر زبانی فارسی درکشور ما نميبود اصلا هیچ چیز سر جایش نبود همه چیز به هم می ریخت اگر برادر پشتون ما با برادر ازبک میخواهد صحبت کند با زبان فارسی مشکل شان را حل و فصل ميکند
( جانان کندهاري

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی طالب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از ارگ بیرون کنید و یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی دشمن خاک ، دین و فرهنگ نیاکان تان حمله کنید.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و پشتون ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیرگ پذیر ز ریشــه بر کنیــم بنیـاد زمامدار استبدا میهن
بیاید ملک را از دست زمامدار استبداد آزادسازیم
با همدلی یکدیگر آباد سازیم
نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای رهبری

>>>   شاید افغانها هم از پتان های پاکستان باشند بروند پیش بادان خود

>>>   برادران عزیزهموطن:
بیائیداین حرف ها را که ماوشمارا که یک افغان هستیم جدا می سازد کناربگذاریم وبه آینده وطن ومردم خودتوجه خاص نمائیم از هر قوم که هستیم یک افغان هستیم هیچکس نمی تواندکسی را از وطن آبائی اش دور سازد.
بااحترام

>>>   تاجیک های شریف ونجیب زاده ومردمان اصلی آریانا ،خراسان وکشور کنونی افغانستان میباشند هرنوع تبعیض ونژاد پرستی درقبال این قوم شجاع ومتدین به سود کشور نیست وکسانیکه درپی چنین اعمال خائینان قراردارند مزدور ان خارجی واستخبارات منطقه میباشند تا کشور را به هرج ومرج سوق دهند و منابع باداران شان تأمین گردد

>>>   تره کی صیب من برایت ادرس میدهم قطعه شاهرای بغلان کابل ۹۹٪ تا جیک اند ان هم تاجیکان اندراب کدام قوم ګفته که چرا همه تاجیک اند ۶۰٪ کل حکومت در دست دودذدان تاجیک اند اکثربت امروز در اقلیت قراردارد در وزارت داخله همین اکنونن بیشتر ا ز۷۰٪ تاجیک اند من پشتون ام به نام پشتون از وظیفه در وزارت داخله منفک شدم وبیکارم
ګیلانی

>>>   این تبعیض از سالها بدینس در کشور ما وجود داشته وبه اساس ان کار مینمایند ولی شاید اولین بار است که مستند واشکارا شده است ضرب المثل مشهور است که میگویند خداوند وقتی تخته را میشرمان گوه اش بالای مرده میرود
کاکه از کابل

>>>   کسی که می گیوید تاجیک مهاجر هستند ایا با تاریخ آشنایی دارد. کشور ما که اسم آن خراسان بود و با خیانتها و دسیسه های خارجی ها به افغانستان تبدیل شد، مهد زبان دری(فارسی)بوده و است. هیچ اثری از زبان پشتو و پشتون در تمدن باستانی افغانستان تا دو صد و پنجاه سال پیش وجود ندارد. اگر تاجیکان مهاجر هستد و اگر هزاره ها مهاجر هستند ایا اجداد پشتونها فارسی زبان بوده اند؟ اینکه بخش تاجیک نشین و یا ازبک نشین در اثر مرزهای جغرافیایی به دو بخش تقسیم شده دلیل نمی شود که تاجیک ها از آن طررف مرز به این طرف مهاجرت کرده اند. افزون بر آن ساکنان اصلی این مرز بودم که فعلا در آنها تاجیکان ساکن هستند به گواهی تاریخ کسی جز تاجیکان نوبده اند. پشتونها که دو صد سال پیش از پاکستان و کوهای سلیمان به سو ی افغانستان سرازیر شدند و بعد از گفتن قدرت سیاسی به تدریج در کشور جابجا شدند و اسم کشور را هم به نفع خود شان مصادره نمودند. حالا مهمان شده صاحب خانه!! همه اقوام غیر پشتون پشتونها را برادر خود می دانند و با همین حالت هم آنان قبول دارند اما این پشتوها هستند که زیاده خواهی نموده و کشور را با سوی سقوط و تحجر گرایی سوق داده و می خواهن غیر پشتونها را تحمل نکنند. عجیب است به خدا مهمان صاحب خانه در خانه خودش قبول ندارد. اگر همی سیاست پشتون ها ادامه یابد این را بدانند که موجب نابودی خود آنان خواهد شد.

>>>   در ولایت ارزگان پشتونها خود شان به خود شان مهاجرین می گویند. این قوم در تمام این ولایت به نام مهاجرین معروف هستند. حالا این قوم مهاجر به تاجیکها مهاجر می گویند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است