مکتوب غنی، نهایت بی شرمی و اهانت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141885 منبع: پرینت

جوانان تاجیک در میدان های جنگ سراسر کشور از این خاک دفاع می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ظهیر سعادت عضو مجلس نمایندگان در نشست روز دوشنبه 29 عقرب 96 این مجلس در واکنش به قومگرایی در وزارت داخله گفت: "از جوانان همین قوم (تاجیک) در گوشه گوشه کشور سینه هایشان را سپر کرده اند که از خاک و نوامیس این وطن دفاع کنند و این نهایت بی شرمی و اهانت است که مکتوبی اینچنینی علیه آنان در یک اداره حکومتی صادر شود."

گفتنی است که روز یکشنبه 28 عقرب 96 مکتوبی از وزارت داخله در رسانه ها دست به دست شد که نشان می داد رییس جمهور به این وزارت دستور تشکیل یک قطعه 500 نفری ضد آشوب بدون حضور افسران تاجیک تبار را داده است.

هرچند که ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله بعد از نشر این مکتوب گفت که اجازه تبعیض در وزارت اش را نمی دهد اما این مکتوب واکنش های فراوانی بدنبال داشت و بسیاری آن را حذف سیستماتیک اقوام در قدرت و دامن زدن به مسایل قومی در کشور گفتند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   افزون بر آن ساکنان اصلی این مرز بودم که فعلا در آنها تاجیکان ساکن هستند به گواهی تاریخ کسی جز تاجیکان نوبده اند. پشتونها که دو صد سال پیش از پاکستان و کوهای سلیمان به سو ی افغانستان سرازیر شدند و بعد از گفتن قدرت سیاسی به تدریج در کشور جابجا شدند و اسم کشور را هم به نفع خود شان مصادره نمودند. حالا مهمان شده صاحب خانه!! همه اقوام غیر پشتون پشتونها را برادر خود می دانند و با همین حالت هم آنان قبول دارند اما این پشتوها هستند که زیاده خواهی نموده و کشور را با سوی سقوط و تحجر گرایی سوق داده و می خواهن غیر پشتونها را تحمل نکنند. عجیب است به خدا مهمان صاحب خانه در خانه خودش قبول ندارد. اگر همی سیاست پشتون ها ادامه یابد این را بدانند که موجب نابودی خود آنان خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است