سفر هیاتی از شورای صلح به اندونزیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141875 منبع: پرینت

یک هیات 10 نفری از شورای صلح برای زمینه سازی گفتگو با طالبان به اندونزیا رفت.

به نقل از طلوع، یکی از اعضای شورای صلح می گوید که این شورا از بهر زمینه سازی یک نشست رو در رو با طالبان به اندونزیا رفته است.

در همین حال یک عضو پیشین گروه طالبان نیز می گوید که قرار است تا دو هفته دیگر 8 تا 10 تن از فرماندهان طالبان در نشستی در یکی از کشورهای خلیج شرکت کنند.

سید اکبر آغا رهبر پیشین جیش المسلمین شاخه طالبان نیز می گوید که در این نشست، هشت و یا هفت نفر از نمایندگان طالبان می آیند اما نام های دقیق این نمایندگان معلوم نیست.

منابعی گفته اند که این نشست در قطر برگزار می شود اما سخنگوی طالبان گفتگوهای فرماندهان این گروه با شورای صلح را رد می کند.

گفتنی است که پیش از این قرار بود نشست نهاد پژوهشی پکواش با حضور نمایندگان شورای صلح و طالبان در دبی برگزار شود اما این نشست بدلیل ندادن ویزا به نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر به تاخیر افتاد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
نشست اندونیزیا
نظرات بینندگان:

>>>   من تا هنوز به این موضوع هیچ پی نبردم که آیا شورای صلح کدام نمایشگاه آثار موزیم است که باید ر سراسر دنیا سفر کند و یا این که باید در یک مقر دوامدار ثابت باشد .
اگر مقصد شان گشایش دفتر تروریستی طالبان در سراسر آسیا و اروپا است و صدور تروریزم به این کشور ها است و یا ترساندن این کشور ها از حملات تروریستی طالبان و داعش و در نتیجه مطیع ساختن این کشور ها برای خودشان است، این موضوع جداگانه است.
آسیای مرکزی و آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی با شدت هرچه تمام تر تحت نفوذ اقتصادی چین قرار میگیرند و به شدت راه های تجارتی خشکه و بحری درین مناطق در حال گسترش است.
شاید هم این نفوذ اقتصادی، در آینده سبب نفوذ سیاسی و نظامی و کلتوری نیز شود.
بنأ دولت امریکا غرض نگهداری پایگاه های نظامی خویش و همچنان نفوذ نظامی و سیاسی و اقتصادی خویش در منطقه، در پی بی ثبات سازی منطقه توسط داعش و طالبان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است