بررسی فروش مشروبات الکلی دیپلمات ها در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141826 منبع: پرینت

اتحادیه اروپا گزارش ها درباره فروش مشروبات الکلی مربوط به دیپلمات های خارجی در بازار سیاه کابل را بررسی می کند.

به نقل از طلوع، یک سخنگوی اتحادیۀ اروپا می‌گوید که گزارش‌هایی به آنان نیز رسیده‌ است که گویا مشروبات الکلی دیپلمات‌هایی اروپایی از محوطۀ اتحادیۀ اروپا قاچاق و در بازار سیاه در کابل به فروش رسیده‌اند.

برخی از سندهای فاش‌شده ازسوی روزنامۀ گاردین نشان می‌دهد که ماموریت اتحادیۀ اروپا درافغانستان در درازای 20 ماه، نیم‌میلیون دالر برای بدست‌آوردن مشروبات الکلی پرداخته‌است که این موضوع در حال حاضر توسط نهاد مبارزه با فریبکاری اروپا، زیر بررسی قرار گرفته ‌است.

سخنگوی اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفته است که اداره امور خارجی اروپا، کمیسیون اروپا و نمایندگی اتحادیۀ اروپا در کابل از این اتهام‌ها در پایان ماه آگوست، آگاه شده اند.

بگفته وی، پیش از تصمیم گیری درباره انجام بررسی ها، ادعاها ارزیابی خواهد شد و نهاد خدمت خارجی اروپا و کمیسیون اروپا هر اتهامی را درباره خلاف ورزی بسیار جدی تعقیب خواهند کرد.

گفتنی است که ماموریت‌های دیپلماتیک و سازمان‌های بین‌المللی در کشور مجاز به واردکردن الکل برای کارمندان خارجی‌شان می‌باشند اما فروش مشروبات الکلی در کشور غیرقانونی است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشروبات الکلی
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   اتحادیه اروپا شراب انتقال میدهد اتحادیه امریکا مواد مخدر از افغانستان میبرند

>>>   لالی حمید زی به گواهی وزیر مالیه وقت چندین کارتن شراب از طریق میدان هوایی کابل با خود آورد نه دولت چیز گفت نه ملا و نه طالب
پس غیر مجاز بودنش کجاست؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است