سخنان وزیر داخله را می پذیرید یا دُم خروس را؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141796 منبع: پرینت

گویند در یک قریه مرغ دزدی پیداشده بود که مخفیانه مرغ ها و خروس های همسایه های خود را دزدی می کرد. اتفاقا روزی مرغ دزد خروس یکی از همسایه های خود را دزدیده و در زیر چپن و بالا پوشش زیر بغل خود پنهان کرده و روان بوده است مگر چون لنگ های خروس دزدیده شده دراز بوده از دور دیده می شده است.

مردم قریه او را در این حالت دیدند که تند و شتابان روان است. مرغ دزد که متوجه جریان شده بوده شروع به قسم خوردن کرده که به والله وبا الله من خروس دزد نیستم و چنین و چنان، همسایه ها که همه جمع شده بودند رو به خروس دزد کرده و گفتند: به والله ما هم نمی دانیم که قسم های خودت را باور کنیم و یا لنگ های دراز خروس را؟

حالا ما هم به والله نمی دانیم که حرف های خودت را باور کنیم یا متن مکتوب و اسناد منتشرشده آقای مخکش و امثال آن را؟ فقط همینقدر به شما جناب وزیر و سران و بزرگان حکومت وحدت ملی توصیه می کنیم که کشمکش های قومی و زبانی خلاف فلسفه و اسم حکومت وحدت ملی بوده و به نفع مردم کشور ما نبوده و نیست.

لطفا، لطفا، لطفا از آنها اجتناب کنید و این قضیه و امثال آن را جدی گرفته و درست و دقیق پیگیری نمایید و به مرتکبین آنها جزای لازم و سنگینی بدهید وگر نه عواقب خوبی را بدنبال نخواهد داشت و ناگفته نباید گذاشت که را قم این سطور نه پشتون است و نه تاجیک ولی نمی تواند کشمکش بیجا بین برادران و خواهران و اقوام برادر در کشور خود را تحمل کند چطور می توان تحمل کرد؟ درحالیکه همه ما در یک مسجد و محراب باهم خدای واحدی را عبادت می کنیم و به پیامبر بزرگ اش ایمان و باور داریم و در یک سرزمین واحدی به نام افغانستان زندگی می کنیم و در قبرستان واحدی اموات و بزرگان خود را دفن می کنیم و در غم و شادی یگدیگر خود را سهیم و شریک می دانیم و مدت قرن ها است در کنار هم زندگی و بود و باش داریم و همه باهم خویشاوندی و قرابت های فامیلی داریم فرزندان ما از پدر و مادر مشترکی بدنیا آمده ومی آیند و... پس چطور می توان امروز این لکه ننگ (کشمکش قومی) را تحمل کرد تا میان این قوم و آن قوم کشمکش وجود داشته باشد؟ و ما خود آتش بیار این معرکه ننگین کردیم؟

خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر داخله
اشتباه تایپی
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر صاحب داخله خیلی تحمل وگذشا دارد مثالش یک دزد از ریاست محافظت رجال برجسته چهار سال است که یاورش هست دروزارت قبلی آنقدر دزدی کرده که همکه مامورین تائید میکنند که خیلی ماهـر است اما وزیرصاحب داخله نایده می انگارد

>>>   مه خو میگم که وحدت ملی برقرار شوه و هردو یعنی وزیر صاحب و خرس شامل پروسه شوند پس دم را از خرس و سخنان را از وزیر گرفته و نتیجتاً باید دم وزیر صاحب داخله را باور کنید.

>>>   مه دم خروسه باورمیکنم شما اختیار تان

>>>   اتمر اگر گوید شیر سیاه است وزیر واخله میکوبد سیاه تر از قیر.
استباه یک جنرال نا بودی بک لشکر است که اصلاح شدنی نیست.
اگر امر رییس جمهور نبوده باید جنرال جزا ببیند و اگر امر غنی بوده سند ارایه کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است