برخورد قومی آنهم در این حد؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141788 منبع: پرینت

اگر یک فرد در یک پست فیسبوکی یک یا چند جمله تبعیض آمیز می نویسد، واعظان و مارمولک های بی خاصیت از چهار طرف فرا می رسند و وعظ و نصیحت می فرمایند. با این مخکش بازی هایی که بنیاد وحدت ملی را مانند موریانه از درون نابود می کند چه باید کرد؟

برخورد قومی، آن هم در این حد؟
وزیر داخله شخصا در اینباره باید وضاحت بدهد که اگر چنین دستوری مثلا از سوی ریاست جمهوری هم صادر شده بود، (که از ایشان زیاد گله نداریم) بر مبنای حکم کدام قانون و بر اساس کدام "مصلحت ملی" به چنین افتضاحی تن داده است. کدام مصلحت ملی با کدام سنجش علمی، آکادمیک یا عقلانی این همه "تبعیض مثبت" آشکار را در برابر یک یا چند قوم افغانستان توجیه می کند.

آیا راستی گناه همین "قوم تاجیک" چی است که باید هرچه سنگ سخت است بر سر اینها فرود بیاید، آیا میراث مرد کج کلاهی که افغانستان را از چنگال تجاوز سرخ و سیاه نجات داد و بعد از مرگ اش رهروان او "امانت مردم افغانستان" را دو دستی تقدیم مردم افغانستان کرد تا در این کشور صلح و ثبات و وحدت ملی و... معنا پیدا کند، سزاوار این همه تحقیر و توهین است؟ که انسان های بی خاصیتی را از میان خود همین مردم برای اعمال تبعیض و اهانت به شور و شعور مردم شان به خدمت بگیرید و...؟

گپ آخرم برای طیف حریص و بی ریشه ای که با تکیه بر حمایت های بیرونی درصدد اعمال تبعیض و نهادینه سازی بینش برتری طلبانه قومی و ایدیولوژیک در افغانستان هستند اینکه اگر یکبار دیگر آتش زیر خاکستری که پیامد طبیعی تبعیض و بی عدالتی است، زبانه کشید؛ آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست!

رادفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت داخله
قوم گرایی
نظرات بینندگان:

>>>   یکبار تشکیل شرکت انحصاری پنشیر وردک که سابق بنام امنیت ملی یاد میشدراهم ببینید که چند فیصد پرسونل از پنشیر وچند فیصد از وردک است آیا مساویاست یا کم وزیاد؟

>>>   وقت ان است که راه خود را از نژاد پرستان جدا کرده و طرحی نو در اندازیم

>>>   یک بار تشکیل شورای رهبری و اعضای طالبان را ببینید که چند فیصد از کدام قوم است؟

>>>   آقای رادفر درلفافه سخن نگوئید، واضح بگوئید که چه کسی درفیسبوک حرف تبعیض آمیز زده؟ ومنظورشما واعظان ومارمولک چه کسانی هستند؟ همه کاربران فضای مجازی بنوعی واعظ هستند، آیا همه مردم محکوم الفاظ ناروای شماست؟ خودت هم بنوعی درنوشته هایت وعظ ونصیحت میکنی، پس هرچه گفتی اول بخودت بگو، چون دروعظ نفس انسان ازدیگران مقدم است. یانکند آنقدر دانشمند هستید که ما بی سوادان کلام وعبارات علمی تان را نمی فهمیم؟ قبل ازاینکه نویسنده باشی با ادب باش، وهرگز به کسی باگروهی توهین نکن، وقتی عقل سالم داشته باشی، دلیل محکم عقل وعرف پسند داشته باشی وصاحب منطق نیزباشی، چرامتوسل به توهین میشوی؟ اهانت ونام بدگذاشتن روی فرد ویاگروه علاوه براینکه هم درقرآن منع شده وهم بلحاظ انسانی قبیح می باشد، نشانه ضعف شما می باشد. خیلی تند روی کردی، ماهم خیلی محترمانه یادآوری کردیم.
باکول باتجربه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است