کلینتون «مشروعیت»‌ پیروزی ترامپ را زیر سووال برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141774 منبع: پرینت

نامزد شکست‌خورده دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور، «مشروعیت» پیروزی رقیب خود را زیر سووال برد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به شکستش منجر شد، با زیر سووال بردن «مشروعیت» پیروزی ترامپ، رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را به در پیش گرفتن تاکتیک‌های سرکوبگرانه در ایالت‌های کلیدی متهم کرد. کلینتون همچنین روسیه را به دخالت و تاثیرگذاری بر رای‌دهی آمریکایی‌ها از طریق «کارزارهای ارایه اطلاعات نادرست» متهم کرد.

کلینتون در یک گفتگوی ویدیویی که وبگاه «مادر جونز» آن را منتشر کرده است، می‌گوید: «من فکر می‌کنم که سووالات بسیاری درباره مشروعیت آن (پیروزی ترامپ) وجود دارد».

این نامزد شکست‌خورده دمکرات‌ها می‌گوید: «ما شیوه‌هایی برای اعتراض» به انتخابات امریکا نداریم و خواهان تشکیل یک کمیسیون مستقل برای «در آوردن ته ماجرا» شد.

کلینتون بر این باور است که کارزار تبلیغاتی ترامپ با روس‌ها تبانی داشته است، چیزی که رابرت مولر، به عنوان یک دادستان ویژه در حال تحقیق بر سر آن است.

کلینتون در ادامه این گفتگوی ویدیویی گفت: «با افزایش آگاهی‌مان درباره آن، می‌دانیم که شبکه‌ای بیش از پیش فشرده از ارتباطات بین افراد تیم ترامپ و نمایندگان روس‌ها وجود داشته است».

کلینتون که در حال تبلیغ کتاب خود درباره انتخابات سال گذشته این کشور است،‌ بر این باور است که «کارزار بسیار موفق ارایه اطلاعات نادرست» توسط روس‌ها در شکست وی موثر بوده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
کلینتون
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است