این دو چشم شرقی را حافظ حرم بگذار
اینجا، از سرزمین درد و خون در عزای امام مهربانی، مردم از شیعه تا سنی به سوگ نشسته اند تا اگر تداعی کننده کشوری جنگ زده هستند، در اتحاد قومیت و مذاهب بی مانند و در شادی و غم شریک یکدیگر... 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۶/۸/۲۸ کد خبر: 141761 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شهادت هشتمین امام شیعیان و عزایی که مرزهای خراسان را درنوردید و پیروان امام مهربانی ها را سیه پوش کرد، تنها به یک مذهب خلاصه نمی شود، چه بسیار همدلان سنی مذهب که در هر سفر، بهانه زیارت رضا را می گیرند.

افغانستان اگر با نام جنگ و ویرانی گره خورده است اما سرزمین همبستگی و اتحاد در سخت ترین روزهای خون و آتش میان شیعه و سنی بوده و هست که هربار در ولادت و شهادت امامان به خوبی جلوه گر است.

اگر امام رضا برای میلیون ها تن پناهگاه راز و نیازها است برای هزاران هزار تن از همدلان اهل تسنن نیز مامن آرامش و پناه بی پناهان می شود تا نشان دهد، مهربانی مرز نمی شناسد و مذاهب دیوار میان انسانیت نیست.

هر ساله مشهد در روز شهادت امام رضا میعادگاه عاشقان است و تجلی گاه حضور کثیر شیعه و سنی افغانستانی که برای نشان دادن همدلی ها جمع می شوند تا یکبار دیگر خاطر نشان کنند: مذاهب اسلامی همیشه باعث نزدیکی انسان ها به یکدیگر بوده و هیچگاه دلیلی برای جنگ و خون نمی باشد، همانگونه که تفاوت در قومیت مبنای اختلاف ها نیست.

سرزمین جنگ زده افغانستان اگر چه در درد و رنج غوطه ور است و هر روز کودکان، زنان و مردان آن، قربانی اهداف شوم غربی ها و عده ای سلطه گر و افراطی می شود اما کشور قومیت ها و مذاهبی است که قرن ها با همدلی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و اگر نفاق رهبران خاین نبود هیچگاه، افغانستان تداعی کننده تروریسم و کشتارها نمی شد.

زمانیکه غربی ها و گروه های تروریستی با هر روشی در پی جنگ مذهبی دست به کشتارهای بی رحمانه می زنند، همراهی شیعه و سنی در سوگواری شهادت امام رضا نشان از عمق همدلی ها دارد و اینکه اتحاد و هم زیستی فلسفه مذاهب است و راه روش پیامبران و امامان.

بحرانی ترین وضعیتی که افغانستان بارها تجربه کرده است، هدف قرار گرفتن مذهب و قومیت در میان مردمی است که جدای از رهبران در اتحاد به سر می برند و با وجود کشتارهای بی رحمانه در کنار یکدیگر ایستادند و اتحاد را معنا کردند.

و حال که کشور در جنگی گسترده با ابعاد به بزرگی جهان، قربانی تروریسم و افراط گری است هوشیارانه حافظ اتحاد میان مذاهب و قومیت ها هستند زیرا جنگ داخلی دهه هفتاد و ویرانی کابل یادآور زیاده خواهی برخی رهبرانی می باشد که یک کشور را نابود کردند و میلیون ها تن را در کشتار، آوارگی و ناامنی، رها.

و اگر مردم این سرزمین در احاطه خاینان و افراط گرایان ناامیدتر از هر زمانی به حاکمیت و قانون هستند و قربانی انتحاری و حمله اما مایه افتخار در خاور میانه ای می باشند که با وجود جنگ هدفمند برای نبرد میان مذاهب، همچنان همدل و همصدا، روزهای سخت را تاب می آورند.

در شهادت امام رضا، بار دیگر چه شیعه و چه سنی پا را فراتر از مرزها گذاشته و ندای همبستگی را به خراسان کشانده اند و در عزای امام مهربانی ها عزادارند.
تا بار دیگر یادآور شوند، افغانستان جلوه گاه سرزمین مردمانی است از قومیت ها و مذاهب مختلف نه صدایی برای یک تبار و نه مامنی برای افراط گرایان.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امام رضا
اهل سنت
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد کشور ما وزنده باد همبستگی ملت ما .کاش روزی رسد که دیگر تعصبات وتبعیضات فقد یک خاطره ای بد باقی ماند وبس .

>>>   پس چرادرافغانستان همیشه شیعیان هدف تروریستها هستند .
مشهدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است