نور: ریشه جنایت به حلقاتی در ارگ بر می گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۶/۸/۲۷ کد خبر: 141705 منبع: پرینت

از حکومت که بخش معینی از آن بعنوان حمایت کننده حلقه خبیثه و طراحان رویدادهای تروریستی شناخته می شود، توقعی نداریم که حمله انتحاری بر هواداران را پیگیری کند.

عطامحمد نور والی بلخ در واکنش به حمله انتحاری بر هواداران خود در کابل می گوید که "بدون شک ریشه این جنایت و دیگر جنایات وحشیانه ارتباط می‌گیرد به برخی حلقاتی داخل کابل؛ شما می‌دانید که حادثه چهارراهی زنبق، به رگبار بسته کردن جوانان جنبش رستاخیز و هدف قراردادن تمام رهبری جمعیت اسلامی در جنازه سالم ایزدیار همه این ها سازماندهی شده است و حلقات بگفته دوستان ستون پنجمی در درون نظام و حکومت در این دست دارند و مستقیم در این خیانت شریک هستند".

نور بیان کرد که از حکومت که بخش معینی از آن بعنوان حمایت کننده حلقه خبیثه و طراحان این رویداد شناخته می شود، توقعی نداریم که رویداد را پیگیری کند اما مبارزه با هراس افکنی و هراس افکنان و عدالت خواهی و‌ حق طلبی ما همچنان ادامه دارد.

بگفته وی، این همایش سیاسی و نظامی نبود. واضح است که کوردلان و بزدلانی که از انتخابات آینده و حرکت‌ منسجمانه مردم ترس دارند می‌خواهند وحشت خلق کنند و انسان‌ها را بشکند.

گفتنی است که ارگ ریاست جمهوری نیز در اعلامیه ای هدف قراردادن گردهمایی های مدنی، مساجد، تکایا و اماکن عمومی را در مغایرت با ارزش های اسلامی و انسانی گفته و تاکید کرد که دشمنان با راه اندازی این چنین عملکردهای تروریستی نمی توانند مانع رسیدن مردم به آزادی های مدنی و سایر ارزش های دمکراسی شوند.

در حمله انتحاری ظهر روز پنجشنبه 25 عقرب 96 در مقابل درب هتل قصر نوین در چهارراهی لب جر منطقه خیرخانه کابل بیش از 20 تن کشته و زخمی شدند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطامحمدنور
انتحاری کابل
نظرات بینندگان:

>>>   ریشه جنایت برکسانیکه حرکات نارنجی وگلابی را اخطارداده بود ومیدهد برمیگردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است