حمله انتحاری بر همایش حمایت از والی بلخ در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۶/۸/۲۵ کد خبر: 141673 منبع: پرینت

انفجار در درب ورودی هتل قصرنوین در منطقه خیرخانه کابل، چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

گواهان رویداد می گویند که این انفجار حوالی ظهر امروز پنجشنبه 25 عقرب 96 پس از گردهمایی هواداران عطامحمدنور، والی بلخ در هتل قصر نوین در چهارراهی لب جر منطقه خیرخانه کابل زمانیکه شرکت کنندگان از گردهمایی خارج می شدند رخ داده است.

گفته می شود که انفجار انتحاری با استفاده از یک موتر نوع کرولا در زمان خروج شرکت کنندگان این گردهمایی رخ داده و چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است و چندین موتر نیز در اثر شدت حمله آتش گرفته است.

تاکنون مسوولان امنیتی در مورد چگونگی و نوعیت این انفجار چیزی نگفته اند.

بعد از این بوقوع پیوستن این انفجار، پولیس ساحه را مسدود کرده است و گفته می شود که آمبولانس ها و رنجرهای پولیس درحال انتقال کشته ها و زخمی های رویداد به شفاخانه ها هستند.

گفتنی است که صبح امروز (پنجشنبه 25 عقرب) همایش تجلیل از کارنامه های عطامحمدنور، والی بلخ با حضور مقام های ارشد حزب جمعیت، رییس حزب نهضت اسلامی، چندین نماینده مجلس و هوادارن عطا برگزار شده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایش عطا
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   دسیسه بازان ارگ باز جنایت کردند
با این جنایت ها ذوال قبیله گرایی را نمیشود کند ساخت
در قرن 21 جرگه بازی و قبیله گرایی جایی ندارد
صفوف را به هم فشرده باید ساخت لانه های تروریزم قبیله را باید درهم کوبید.

>>>   بطور یقین مسولیت این جنایت را به داعش نسبت خواهند داد، ارگ خودش آمریکای است و آمریکا هم داعش را اکمال و پشتیبانی می نماید.ما دیگر طالب مهره کهنه را کم خواهیم شنید چون اسمش را تغیر داده است. بخاطر مخشوش کردن افکار عامه دایم غنی احمدزی هر انفجار و انتحار را محکوم کند.

>>>   این همه از طریق اتمر و گلبدین صورت گرفته است

>>>   مسولیت این حملات بدوش گل بیدینی ها ِ طالبان ِ داعش و ارگ است چون اینها عامل جنگ های قومی هستند و همیشه دیگر اقوام را هدف قرار میدهند و اقوام دیگر خاموشانه به کشته دادن آموخته شده اند.

>>>   حلقه فاشیستی ارگ یکبار دیگر بعد از کشتن ایزید مسلمیار، در صددِ کشتن رهبران حزب جمعیت و رهبران ضدّ داعشی و ضدّ طالب برامد و چهره کثیف و زشت خود را سیاه تر کرد. مردم ما نباید دیگر تنها به اعتراضاتِ خیابانی و شعار‌های مرگ بر این و مرگ ٔبر آن‌ بسنده کنند، وقتیست که دیگر این فاشیست‌های ضدّ انسان و ضدّ تمدن و فروخته شده را از ارگ بیرون کنند، و تا اشرف غنی مزدور و حنیف اتمر داعش دور ساخته نشده اند دست از اعتراض نکشند. امروز مبارزهِ مرگ و زندگی‌ است. یا مردم پیروز میشوند یا اینکه لشکر جهل و وحشت و مزدوران بیگانه دوباره برای صد‌ها سال دیگر بر سرنوشت ما حاکم میگردند.

>>>   حوادث پیهم ومتکرر این غموض را واضح میسازد که انتحار وانتحاری به هدایت ورهنمای امنیت ملی و اتمر وستانکزی صورت میگیرد واین خرابکاری ها وقتل وکشتار به دست ارگ ودستگاه مسول انجام میشود در تظاهرات جنبش روشنای ودر مساجد اهل تشیع وحمله ای امروز در گرد هم ای عده ای از طرفداران اقای نور وچندی قبل حمله به کاروان معاون صاحب اول همه از یک منبع الهام میگیرد وقتی دیدند که عده ای مردم در تجمعی مسالمت امیز برای هواخواهی از ارمان های والای اقای نور گرد هم امدند وجامعه ای ملل را به داد خواهی میخواهند انتحاری های تعبیه داشته ای خودرا به جان مردم بی دفاع وملکی فرستادند وجان ۱۴ نفر از هم وطن عزیز ما اعم از ملکی ونظامی را گرفتند اتمر وستانکزی که از سالیان دراز در رکاب کمونیست هابه قتل وکشتار عادت داشتند واز ریختن خون افغان ابا نمی ورزیدند یک بار دیگر به اجازه ای سایر غلام های بیرونی وبه مشوره ای همدیگر باز دست کثیف خودرا به خون ملت تر نمودند دیگر برای این نوع اعمال انتحاری هیچ تحلیل وتعبیر وجود ندارد بدون این که مستقیما دستگاه حاکم را مسول ان دانست
لالی از ننگرهار

>>>   دزدان از دزدی و چور یک بیسواد که سال ها بدون چور چیزی یګری نکرده ګرد هم امده بودند و مردم بیچا ه را اذیت و ازار میکردند عطا نور اګر کدام شخص میبود باید به سطح دولت ګرد همایی میشد نه به دست چند ....

>>>   سلام به همه این عمل غیرانسانی را طالب رد کرده و برادرطالبان داعش پذیرفت درحالیکه درافغانستان داعش وجود ندارد آیاقبل از داعش کدام گرو وحشی مردم را در راه ها سرمیبرید کی انتحاری میکرد داعش برای افغانستان ساخته نشده د ا ع ش معنیش.دولت اسلامی.عراق.شام.است طالب و داعش یکی است من قسم میخورم که طالب از افغانستان به کمک داعش به عراق و سوریه رفته اما داعش به افغانستان نیامده مردم افغانستان رافریب میدهند واز آب گل آلودماهی میگیرند یکبار بنام داعش میکشند مردمرا یکباد به نام طالب میکشند مردم را یکباربنام القاعده میکشند مردم را اما وقتی نقاب برداشته شود همگیش یکی است .

>>>   گلبدین ما بر ... خاک خواهیم ریخت و تو با دل پر از حسرت به جهنم خواهی رفت.
آرمان والی شدن جمعه بگیل را در بلخ به گور خواهی برد.
اتمر تو که مرد نبستی
تو اگر مرد میبودی ....
با حسرت وآه سال ها در بستر تنهایی فلج شده خواهی ماند نه زبانی برای گعتن خواهی داشت و نه دستی برای نوشتن
غنی داغ فرزند دیوانه ات خواهد کرد
و آنوقت دیگر یارای چیغ زرن را هم نخواهی داشت
فاشیسم قبیله از تعفن درونی خود نابود خواهد شد

>>>   داعش با گلبدین همکاری سا بقه دارد
اتمر و حکمتیار از داعش خو اهش کرد
تا این حمله را به سر برسا ند

>>>   ع وغ تقبع نمود این حا دثه را او مر هو شیار باشید به لیاظ خدا دیگر اولاد های خود را به خاطر ع وغ از دست ندهید این هردو ع وغ انسا ن های ناس ویهودی و به بریش مسعود تمام فا میل شا ن در خارج هستند مگر وا به جا ن اولاد های مردم غریب علیه این دو ... قیا م نماید
تا سر نشت این خا ک معلو م شود

>>>   این والی بلخ را که رنگ کنی در بازار گرم دو روپیه ارزش ندارد. حیف جوانان ما که کشته و زخمی شدند.

>>>   ... جمع شده بودند و یک ....دیګر طرفداری میکرد کسیکه بدون دزدی و چپاول کدام اندیشه ندارد و علم به زره بین در وجوداش دیده نمیشود.

>>>   یک موضوع در افغانستان جالب است کشوریکه در پیکر ندارد و یه اتفاق بی افتد به یه لحظه داعش که پشت در ارگ نشسته اعمال کثیف غیر انسانی رو به دوش می گیرد و همه دار و دستک این و ان رو نجات می دهد واقعآ که ، گر چه طالب رو بند دار که شاید اجنبی که صد در صدهم هست دور می کند و یه لباس سیاه ساخت چین رو می پوشد و نام داعش رو یدک می کشد، اینجا دولت هم کشک است .

>>>   مردم افغانستان هم ازتاجک پشتون ازبک وهزاره باید برخیزند این خاینین مثل ع و غ وکابینه نکبتش را سرنگون کرده و درهمین خاک افغانستان دفن کنند ونگذارند که باوجود این همه خونریزی وقساوت چندین سال دیگر هم اولادهای مارا به خاک و خون بکشند و
در آخر هم بروند به خارج مصروف عیاشی وخندیدن به
ریش مردم ماشوند اینها نشان دادند که عبدالله در لباس
مجاهد دین وجهادرا بدنام ساخت وکرزی وغنی بدتر از
کمونیستها بودندپس اینها فهمیده شد که هیچ درفکر این
وطن و مردم این وطن نبستند بیاید که همه باهم ویروس کشی کنیم بیاید که کشور خود را از لجن وچتلی پاک کنیم درست است که هر کشوری که انقلاب
کرده در اویل سختی کشیده ولی آهسته آهسته سرپا شده دنیای امروزی دنیای صدسال پیش نیست این اشخاصی که امروزسر قدرت هستند ظلم صدسال پیش را سر مردم ما میکنند اما امروز مردم هوشیار شده نیاید در چنین حالتی زنده گی کنیم مردم افغانستان فقط زنده هستند معنی زنده گی اصلی را هیچوقت از دست ظلم وستم نچشیده انداگر مردم افغانستان این ظالمین را نخواهند هیچ زوری یاقدرتی نمیتواند که اینها را تحمیل کنندبرسر مردم
وسلام.ب ل

>>>   به عناصر قبیله ببینید که چگونه از این کشتار وحشیانه ملکی ها پشتیبانی میکنند چون میدانند آنها از نگاه سیاسی مخالفین ایشان هستند.
این طائفه ....داعش یا طالب و تکنوکرات یا دموکرات وغیره ندارند، قبیله که شد همه یکسان ....جنایتکار، و بیفرهنگ هستند و هیچ با یکدیگر فرقی ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است