خاطرات سپنتا در غافلگیری مولوی کشاف
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۶/۸/۲۵ کد خبر: 141635 منبع: پرینت

[در دسامبر 2011در كنفرانس دوم بن] من وقتى با خانم كلينتون رو برو شدم به دليل اينكه قبلاً همتا و همكار من بود و با هم آشنايى داشتيم در مقام احوال پرسى، به رسم اروپاييان، با هم روبوسى كرديم. غافل از اين كه مولوى كشاف، رييس شوراى علماى افغانستان، در پشت سر من شاهد اين صحنه بوده است.

تا رويم را برگشتاندم، وى به من گفت كه "تو مشاور امنيت ملى جمهورى اسلامى افغانستان هستى، اين كار تو خلاف اسلام است و تو نبايد اين كار را مى كردى. بوسيدن يك زن بيگانه ناجايز است..." ... من به مولوى كشاف گفتم كه من در دلم نسبت به اين خانم هيچ سوء نيتى ندارم.

در همين گفتكو بوديم كه وزير خارجه امارات متحده عربى، شيخ عبدالله كه لباس و عباى عربى در بر داشت و چهل تار عربى بر سر نهاده بود، به مجرد ديدن خانم كلينتون، با وى به روبوسى گرمى پرداخت. من به مولوى گفتم، آقاى كشاف ببينيد اين برادر عرب را. مولوى كه غافل گير شده بود گفت: "تو را خو بخشيدم، اما خدا اين عرب را لعنت كند..."

سپنتا، ص419
باهر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مولوی کشاف
سپنتا
نظرات بینندگان:

>>>   يعني چي همي خو خيلي گپ مهمي نبود سي و سه بلاي ما برد اسپنتا و كشاف اي كشاف كيست كه انسان را ببخشد وقت ماره ضايع كردي نویسنده جان

>>>   واقعا فكاهي بود.

>>>   مولوی کشاف باید بداند که اگر قرار باشد که یک مسلمان صد فیصد مطابق به اسلام چهارده صد سال پیش عمل کند و تمام فرایض و سنت ها را در نظر بگیرد، اولتر از همه عکس گرفتن باید حرام باشد. زیرا کشیدن تصویر آدم به معنی بت پرستی است.
آیا مولوی کشاف تذکره و پاسپورت ندارد؟ آیا در تذکره و پاسپورت او عکس اش درج نیست؟
دیدن روی زن نا محرم حرام است. آیا هر روز در شهر و بازار هزاران زن روی لچ را نمی بینید؟آیا در تلویزیون هزاران زن بی حجاب را نمی بینید؟
کاغذ نام خدا است و نباید زیر پا شود. آیا خود را با کاغذ تشناب پاک نمی کنید؟ و یا این که در کنج تشناب کلوخ را کوت کرده یی و کمود را بند ساختی؟
امروز و یا صبا روبات های دارای هوش مصنوعی بصورت مردانه و زنانه شامل حیات روزمره انسانها میشوند و شما با آنها حرف میزنید و به آنها کار میفرمایید و از آنها در ارهایتان مشوره میخواهید.
آیا همه آنها را با حجاب ساخته و بالای آنها نماز و روزه و ذکات فرض میکنید؟
اگر بالای آنها روزه بگیرید و بطری و برق آنها را قطع کنید، دیگر کار نخواهند کرد.
بنأ بی عقلی و لوده گی هم حد و اندازه دارد. تو در قرن بیست و یکم زندگی میکنی، در قرن اکتشافات علمی و دانش و فهم و غیره که انسانها بزودی به دیگر سیارات سفر خواهند کرد، نه در قرن شش و هفت میلادی یعنی قرن شتر و قاطر و خر و غیره.

>>>   مولوی کشاف از سال های سال مصروف کشفیات است.
از زمان ظاهر تا حال این آدم سر و کارش با قدرتمندان است
کاش حد اقل سال یک ماه برود لغمان و مردم قریه خود را دین بیاموزد.
فکر کنم از دین چیزی نمیفهمد.
عالم کسی است که روزانه حد اقل 10 ساهت سر و کارش با درس و تحقیق و مطالعه باشد
این آدم اگر عالم میبود تا حال حد اقل یک بار بی بی گل را به مسلمان شدن دعوت میکرد.
از دین فقط یک مقدار سیرت انبی را از حفظ دارد و در هر مناسبتی قصه یکی از غزوات بهترین عالم را بیان میکند و دعای ختم مجاس را.
دلم برایش میسوزد که چه را به قیمت چه به دست آورده است.
اگر شکم و زیر شکم فعال نباشد دنیا چکار می آید
فکر میکنم این دو کار خانه کشاف صاحب سال ها است که غیر فعال است این همه مواد خام را چه میکند.

>>>   این افراد غرب نشین نه تنها که برای کشورما هیچ کاری انجام ندادند جزاینکه دزدی وچپاول واختلاس وناامنی وفساد رابه کشورمان آوردند، اینها تاهنوز امنیت که نیاورده اند بلکه کشوررا درپرتگاه سقوط قرارداده وبلحاظ بازسازی هنوز حتی یک تشناب برای ملت نساخته اند، مسافرین ازهرات تامزار کدام تشناب دولتی را درطول 16 سال دیده اند؟ زنان درطول این مسیربرای تشناب رفتن مشکل دارند. همین غرب نشینان دین وفرهنگ مردم را به بادمسخره گرفته وبی بندو باری را درجامعه با این رفتارهای دیوثانه خود ترویج میکنند، مگر روبوسی بازن نامحرم جزو دین ماست یاجزو فرهنگ ما؟ اینجاست که اینها هم به دین وهم به فرهنگ کشورمان مانند کمونیستها شاشیدند.
باکول

>>>   کرایه خانه گشاپ صاحب که ماهانه چهل هزاردالربود آیا برایش حلال است ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است