طرح حکومت وحدت ملی از سال ها قبل ریخته شده بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۶/۸/۲۵ کد خبر: 141629 منبع: پرینت

از یاداشت های دکتر سپنتا بر می اید که آمریکایی ها طرح ایجاد حکومت وحدت ملی را سال ها قبل ریخته بودند و آنچه که ما امروز شاهد آنیم، در واقع ادامه همان سریال است که خارجی ها به ویژه آمریکایی ها سال ها قبل طرح انرا ریخته بودند.

بر بنیاد این یاداشت ها، در سال 2009 زمانیکه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جنجالی می شود، آمریکایی ها در گفتگوی مستقیم با کرزی طرح ایجاد حکومت وحدت ملی پیشنهاد می کنند، که از جانب کرزی رد می‌شود.

دو سال پس یعنی در سال 2011 در سفر که کرزی با هیئت همراه اش به واشنگتن داشته است، یکبار دیگر آمریکایی توسط زلمی خلیلزاد طرح شبیه حکومت وحدت ملی را پیشنهاد می‌دهند، که در راس آن از دکتر عبدالله، زلمی خلیل زاد و یا اشرف غنی اسم برده می شود که باز هم توسط کرزی پذیرفته نمی شود.

در این یاداشت ها دیده می شود که امریکایی ها علاقه عجیب به اشرف غنی داشته اند، حتی در چندین مورد تلاش کرده اند که او را با طرح های عجیب شان سهمدار قدرت و صلاحیت بسازند، اما کرزی با انها موافقت نکرده است.

آذریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحدت ملی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   این حرف ها غلظ است
کرزی را کی به قدرت رساند همگی طرح امریکایی ها است وتباهی همگی امریکاه وکسانیکی مهاه با امریکاه کردن که او کرزی ودارو دسته شان بوده است

>>>   هر کشور ابرقدرت و اشغالگر علاقه دارد جندین جاسوس خود را در قدرت داشته باشند تا اکر یکی بخواهد سرکشی کند جاسوس دیگرش جای او را پر کند!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است