پنجشير و نورستان، توسعه يا توطئه (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۸    ۱۳۹۶/۸/۲۳ کد خبر: 141547 منبع: پرینت

ولايت پنجشير بعنوان يگانه دژ تسخير ناپذير كشور در برابر تجاوزات خارجى و توطیه هاى داخلى همواره در معرض دسيسه هاى سيستماتيك قرار داشته و دارد.

نشست سه جانبه واليان نورستان و پنجشير با معين وزارت فوايد عامه در زمينه وصل نمودن ولايت نورستان با ولايت پنجشير از طريق كوتل آريو پريان (پنجشير) با ولسوالى مندول نورستان در حال حاضر نه تنها توجيه عمرانى ندارد بلكه مقدمه چينى براى نا امن سازى پنجشير است.

ولايت پنجشير بيشتر از آنكه نيازمند وصل شدن به منطقه محروم و صعب العبور نورستان باشد. لزوم گشودن راه هاى ارتباطى معيارى اين دره به بدخشان، تخار و اندراب بيشتر احساس مي شود. افزون بر آن جاده اصلى دره كه با استاندارد مناسب اسفالت نشده، محتاج توسعه، نوسازى، اعمار مجدد و وصل شدن به دره هاى جانبى آن را دارد.

در حال حاضر ولايت پنجشير از نبود برق معيارى، آب آشاميدنى صحى، مراكز كافى وقايوى و معالجوى، نهاد هاى مقتضى تعليمى و تحصيلات عالى، كلينيك هاى حيوانى و مراكز زراعتى و زمينه هاى اشتغال زايى كه از اولويت هاى زندگى روزمره ى ساكنان آن است، محروم مى باشد.

اين تلاش ها كه تحت عنوان برنامه هاى عمرانى و انكشافى صورت مى گيرد. در اصل پوشش فريبنده اي است بر دسايس توطیه گران لانه جاسوسى ارگ و شوراى امنيت ملى كه همواره در تلاش زمينه سازى براى نفوذ تروريستان در ولايت پنجشير اند. وصل شدن با نورستان چه دردى از مردم پنجشير را درمان مى كند. جز اينكه مسير طولانى كوچيان غاصب و تروريستان طالب را كوتاه و مساعد سازد.

چندى قبل نيز برنامه توزيع تذكره و متوطن ساختن كوچيان و افتتاح دفتر شوراى صلح را مطرح نموده بودند كه با مخالفت جدى مردم و روشنفكران پنجشير مواجه گرديد و حالا از اين طريق سعى دارند، اغراض شوم شانرا عملى سازند. هر چند والى پنجشير يكى از كدر هاى مسلكى و با سابقه ى طولانى جهادى است اما از دو نقطه نظر نمي توان روى او مكث ننمود و مشكوك نبود.

اولا پيوند خانوادگى او با فاشيستان بدنام و بداخلاقى چون جنرال طاقت كه شديدا تحت تلقين وى قرار دارد. ثانيا رابطه مرموز وى با حنيف اتمر مى باشد كه از چند سال بدينسو متصدى نا امن سازى شمال كشور است.

نبايد به نام توسعه و بازسازى، فريب توطیه و دسيسه سازى را خورد.


پنجشیر نورستان



منصوری

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنجشیر
نورستان
نظرات بینندگان:

>>>   باید مردم برضد کود 91 تظاهرات براه اندازند تا این کود مسدود گردد

>>>   والی پنجشیر کی است؟
پنجشیر باید به بدخشات وصل شود و بغلان تا راه بدیل سالنگ شود و سالنگ تعمیر اساسی شود.
هر طرح انکشافی باید بررسی اقتصادی و امنیتی شود.

>>>   هر دو ولايت إز نظر دينداري كمي سست هستند بان كي يكجا شوند .
رضا

>>>   .....پنجشیر اگر امن باشه یا نباشه چی یک پس کوچه واری بالا سرک افتاده و بس بدون از او یک ۵ نفر که بود انها نیز در کابل شینگری میکنن ... و دیگر شکست نا پذیر چی کدام خارجی خو یک روس بود که در وقت مزاحمت میرفت ......میکرد دوباره بر میگردید ضرورت به تسخیر دو کوه نداشت همو امر هم از این کوه به دیگر کوه خیز و جست زد نامش هم گزاشت مقاومت ... لغمان که در پهلویش بود هم ندیده بود

>>>   اولتر این نوشته تان نصف از ....پر است چیزی ګفته اید که زیاتر مردم این چرندیات را نمیداند که چی معنی دارد در این بیست سال پنچشیر انقدر ربود که در دنیا کسی نکرده است بدون تعصب کسانیکه نام ګرفته اید زن کدام پنچشیری را ص ه کرده است که اینقدر درد تان زیاد است.

>>>   من شخصآ به تمام ملت رنجدیده و ستم کشیده خود احترام دارم
ولایات و مناطق افعانستان در طول تاریخ هر یک جایگاه خاصی دارد خصوصا در طول جهاد و جنگ های تحمیل شده.
لیکن از یک واقعیت تلخ باید انکار نکنیم و انکار نمیشود چون ثبت تاریخ شده و ابدالابد ثبت شده خواهد ماند و ان اینکه پنجشیر یگانه منطقه یی که اولین عسکر امریکا توسط هلیکوپتر ها پیاده شدند
ملیون ها دالر را در اختیار مزدوران فروخته شده چون فهیم، قانونی، عبدالله، بسم الله ، برادران مسعود ودیگر وطنفروشان قرار داده و دروازه اشعال وطن محبوب ما توسط اضافه از ۴۸ کشور به شمول ناتو و امریکا باز شد
بنآ پنجشیر یک نقطه سیاه یی است که امروز بلیون ها دالر اشعالگران در اختیار پنجشیری های وطن فروش قار دارد
رحمت الله سالنگی

>>>   نگذارید این پلان شوم دشمن عملی شود. پنچشیر را از عقب خنجر نزنید و برای اعمال پاکستان و دوشمن آسان قابل تسخیر نسازید.

>>>   میخواهد ولایت پنجشیر را از آن طریق ناامن سازند پنجشیریان نباید اجازه دهند.
هارون
افغان

>>>   هر وجب خاک این کشور مربوط به هر فرد افغان است, باید کوچکترین تبعیض ملیتی, قومی, و منطقوی هم وجود نداشته باشد. آنانیکه در طی سالیان متمادی کوشش کردند تا میان ملیت ها خط فاصل بکشند نه تنها که افغان نیستند بلکه دشمنان درجه یک ملت افغان اند. بس است دیگر اینهمه بغض و کینه و عداوت تا به کی تمام جهان در بین ملیت های شان هیچ مرز و خطی ندارند همه شان با صفا و صمیمیت زنده گی میکنند کشور های شانرا به معراج ترقی رساندند ولی ما هنوز هم در پی دشمنی با یکدیگریم.
وسلام

>>>   من منحیث یک پنجشیری هیچ ضرورت به وصل سرک به ولایت نورستان نداریم .

>>>   شیطان را گفتند از خود کزده ابلیس تر دیده ای گفت بلی سران پنجشیری سران هزاره های میخکی به همه مردم افغا نستان معلوم است یگانه ولایت های که در همین ۱۶ سال رشد نموده است همی دو ولایت با میان و پنجشیراست من خودم در ولایت بامیان وظیفه اجرا نموده ام باور به خدا کنید در ابتدا یک تعمیر کانکریتی نداشت یک متر سرک قیر نداشت حال تمام سرک های هزاره نشین قیر ریزی شده است بروید ببینید به صد هاتعمیر بلند منزل وهوتل های لوکس اعمار شده است زمانی مردم جاغوری و هزاره های یک عسکر و مامور نداشت امروز در هر اداره به خاطریکه ...... هستند رتبه های بلند داشتند همی قسم مردم پنجشیر ۶۰۰ جنرات ده ها وزیر به طد ها رییس دارند اما بروید مردم پکتیکا و پکتیا ارزگان زابل هلمند در همی ۲۰ کیلو متری شمابه لوگر بروید بدون سرک های عمومی دیگر هیچ سرک قیر ندارد ولایت با میان دا یکندی هیچ گاه مقا یسه با ارزگان پکتیکا مقا یسه نمی شود نمی دانم ای تبصره احمقانه وابلهانه را نشر کردید همه میدانند که پنجشیری هاو هزاره های کی بودند و امروز چه شدند شما پنجشیری ها و هزاره در هرزمان عروس سران کشور های چون روسها صلیبی ها اخندان .... حتی با اسرا پیل ه زنان تان عروسی می کند و دامادان شما خانه داماد شما میشود

>>>   پنچرمینها فقد با پول نقد سروکار داشته نه چیزی دیگری را میشناسند و نه هم قبول میدارند.
از طرف دیگر، وقتی تمام افغانستان در آتش میسوزد پنجشیرهم نباید از آن مستثنی بود یا تمام کشور آباد یاپنجشیر هم نابود!!!
شعار ما همین است که پنچرمینهای بی سواد و بی وجدان حق تمام اقوام معزز کشور را صرف و صرف خودشان حیف و میل کردند.

>>>   پنجشیر یک ولسوالی کوچک اوباشان.لندعران ولچکان است باید از جغرافیا افغانستان حذف شود
کابلیان

>>>   توطئه محض است،

>>>   جالب است
یک وقت گلبدین میخواهد مرکزش را در پنجشیر بسازد
یک وقت یون دوهمه سقاوی به کوچی ها میبخشدش
یک وقت مشرف نفرتش را نسبت به پنجشیر استفراغ میکند
یک وقت روس از تیرش زخم میخورد
یک وقت امریکا به پابوسی اش میشتابد
یک وقت دوست و دشمن همه به دره هایش پناه میبرند
یک وقت همه فرتمسش میکنند
یک وقت هم ISI زیر نام پیوند دو ولایت راه آسان برای تسخیرش میخواهد بسازد
باید یک چیزی باشد که این همه مورد توجه است
ورنه دشت ودمن کوه و صحرا مجاهد و تا مجاهد صادق و خاین خوب و بد در تمام افغانستان فراوان است مگر کسی در موردش نه میگوید و نه مینویسد.

>>>   بگذارید این کینه توزان بد زاد هرچه میگویند بگویند، ولی پنچشیر هیچ ضرورتی ندارد با سرحد پاکستان وصل و آسان قابل دسترسی برای آنها شود۰ نگدارید این سنگر محکم بدست این حیله گر های ....ازبین برود۰

>>>   پنچشیر عزیز دشمنانت هنوز هم زبون تر باد. معلوم است که قلب کینه توزان قبیله وحشت و انتحار را پاره کرده ئی. کینه توزان بیفرهنگ و سیاه دل تا جائی پیش میروند که میگویند اگر جا های دیگر را آرام و آباد کرده نمیتوانیم پس بیا پنچشیر را نارام و تخریب کنیم. ....بر این ....ها. این آروزوی شان مانند همان سوال عدالت قومی که غنی کوچی خواستار آن در زندام بگرام شده بود است. ...

>>>   پنچشیر عزیز دشمنانت هنوز هم زبون تر باد. معلوم است که قلب کینه توزان قبیله وحشت و انتحار را پاره کرده ئی. کینه توزان بیفرهنگ و سیاه دل تا جائی پیش میروند که میگویند اگر جا های دیگر را آرام و آباد کرده نمیتوانیم پس بیا پنچشیر را نارام و تخریب کنیم.... این آروزوی شان مانند همان سوال عدالت قومی که غنی کوچی خواستار آن در زندام بگرام شده بود است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است