احتمال به جریان افتادن پرونده فساد عمر زاخیلوال
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۶/۸/۲۳ کد خبر: 141523 منبع: پرینت

پرونده فساد علیه عمر زاخیلوال وزیر پیشین مالیه و سفیر فعلی افغانستان در پاکستان بزودی به جریان خواهد افتاد.

یک منبع در دادستانی کل که نخواست نامی از او گرفته شود به وب سایت خبریال وبپانی گفته است که پرونده فساد مالی و اداری علیه عمر زاخیلوال بزودی باز خواهد شد و تمام اتهامات علیه او بررسی می‌شود.

بگفته منبع، زاخیلوال متهم به اختلاس میلیون‌ها دالر است و این مساله نیاز به بررسی جدی دارد.

گفتنی است که در سال 1391 گزارش‌هایی به نشر رسید که گویا یک میلیون دالر به حساب بانکی شخصی عمر زاخیلوال وزیر پیشین مالیه سرازیر شده است و پس از آن نیز گزارش هایی دیگر از فساد اداری و مالی زاخیوال به نشر رسید.

در ماه اسد سال 1391 عزیزالله لودین، رییس وقت اداره مبارزه با فساد اداری از ریاست جمهوری خواست که وظیفه عمر زاخیلوال به حالت تعلیق درآورد.

لودین گفته بود که اتهامات گسترده ‌ای در مورد فساد و رشوه در وزارت مالیه وجود دارد که برای بررسی بیطرفانه آن نیاز است پست زاخیلوال به حال تعلیق درآید؛ اما بدلایل نامعلوم با وجود اصرارهای مکرر اداره مبارزه با فساد اداری، وظیفه زاخیلوال به تعلیق درنیامد.

این مساله در مجلس نمایندگان با جدیت مطرح شد و زاخیلوال در مجلس استیضاح شد اما وی در نشست مجلس به افشاگری علیه اعضای مجلس نمایندگان پرداخت و شماری از اعضای مجلس را به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر، قاچاق آرد، قاچاق مواد الکلی و فسادهای مالی متهم کرد. پس از این افشاگری اعضای مجلس به زاخیلوال رای اعتماد دادند و او دوباره ابقا شد و پرونده فساد علیه زاخیلوال بگونه‌ای بسته شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زاخیلوال
پرونده فساد
نظرات بینندگان:

>>>   فرضا به تحقیق برود او که ملیارد ها دالر غنیمت کرده از پنج ملیون بگذرد از همه چجیز برائت حاصل میکند

>>>   زاخیل وال با تاسف که عمر درازی ندارد تا به محکمه برسد.
پول ها سبیل میماند.

>>>   حقیقت این است که فساد انها ریشه در دخالت خارجی ها درین فساد ها دارد وقتی ملیارد ها دالر را خارجی ها دوباره باخود بردنداین امر مستلزم همکاری های زاخیل وال بود ازینرو از اوحمایت وپشتیبانی مینمودند ونمیگذاشتند تا این پرونده هابررسی وتحقیق گردد وکنون هم که موضوع را دوباره سر زبان ها انداخته اند برای برا>ت دادن او ازین اتهامها است نه محکوم کردنش یک سوال بسیار اسان ایا ظرفده سال زمان کرزی عبدالرحمن الکوزی این ملیارد ها دالر را از کجا کرد؟در حالی که ده سال قبل او قصد انتحار را داشت وچند بار تصمیم گرفت تا خودرا از بام العویس تاور دوبی پرت نماید ویا از کابل بانک وقت واز شاهین اکسچنج به ۷۰۰ درصد مفاد پول میگرفتو...این همه پولهای کرزی وزاخیل وال واقای غنی است به علاوه صد ها ملیون دالر نه پرداختن مالیات که سیگار را زیر کاغذ تشناب به کابل واز انجا به خارج انتقال میدهد وابراهیم محب شریک جرمی نواندیش وده ها جرم دیگر را مرتکب گردیده با پولهای خلیل زاد ودیگران محب تاور میسازد اینها فساد های اند که هرگز برملا نمی گرددومانند فساد برادر خلیلی ریس صلح پوشیده میماند
نیم جان از نیم رور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است